3141
Sök

Xenon - Humanhabit?

SQ
1 343 Inlägg
3 september 2008
de ja är ute efter är xenon i både hel/halv ljus.. dessa H4 konverteringssatser dom hade på http://www.vvme.com/product/detail-20023.html

är dessa både hel å halv? eller bara halv? vill juh ha skapligt ljus när man slår på helljus med...

Ljudnörd!

21 Inlägg
3 september 2008
Fick min beställning idag big_smile 6dagar tog det för dom att leverera från det att dom bekräftade best. Åter kommer med bilder och lite possitivt och negativt säkert tongue

177 Inlägg
3 september 2008
Har också beställt nu, vart 6000K bi-xenon för mig också. Hoppas de liknar mina vita dioder mest nu då?

21 Inlägg
3 september 2008
bobi85 skrev:
Har också beställt nu, vart 6000K bi-xenon för mig också. Hoppas de liknar mina vita dioder mest nu då?

är det inte ju mindre Kelvin så desto vitare? och ju mer Kelvingrader så desto mer "färg"

177 Inlägg
3 september 2008
jo helt riktigt, men vita dioder har ju lite sken av blått också i tonen. Tänkte först på 8000k men de blir nog alldeles för blått.

21 Inlägg
3 september 2008
bobi85 skrev:
jo helt riktigt, men vita dioder har ju lite sken av blått också i tonen. Tänkte först på 8000k men de blir nog alldeles för blått.

Det blir ganska blått. går man över 8000k blir det violet nästan....

177 Inlägg
3 september 2008
har du nå bild på nån bil som har de?

Norrlänning
1 453 Inlägg
3 september 2008
bobi85 skrev:

6000K är riktigt kritvita, men riktigt små inslag av blått.. syns knappt blått smile ja har 4300 och de är vita.. nästan mer åt gulhållet.. så 6000K borde vara bäst. smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Norrlänning
1 453 Inlägg
3 september 2008
Lardi skrev:
de ja är ute efter är xenon i både hel/halv ljus.. dessa H4 konverteringssatser dom hade på http://www.vvme.com/product/detail-20023.html

är dessa både hel å halv? eller bara halv? vill juh ha skapligt ljus när man slår på helljus med...

Bra fråga.. ja hade H1 i helljusen, H1 i halvljusen och H3 i dimljusen tongue så ja funderar på 2 satsar till så ja får xenon i alla lampor smile

- Har du champagne?

21 Inlägg
4 september 2008
Ellertz skrev:
bobi85 skrev:

6000K är riktigt kritvita, men riktigt små inslag av blått.. syns knappt blått smile ja har 4300 och de är vita.. nästan mer åt gulhållet.. så 6000K borde vara bäst. smile

6000K är vad jag upplever färgmässigt som bäst för svenskt klimat.. syns bra med i mörker utan och med snö.... Jag är spänd hade tänkt försöka montera imorgon... Är bara lite fundersam hur invecklat det är för jag tkr alla skryter om att det är så lätt tongue
Senast redigerat av 7fyrkant (4 september 2008)

355 Inlägg
4 september 2008
bobi85 skrev:

Kolla på min, har 6000k i dimljus å halv..

Norrlänning
1 453 Inlägg
4 september 2008
7fyrkant skrev:
Ellertz skrev:
bobi85 skrev:

6000K är vad jag upplever färgmässigt som bäst för svenskt klimat.. syns bra med i mörker utan och med snö.... Jag är spänd hade tänkt försöka montera imorgon... Är bara lite fundersam hur invecklat det är för jag tkr alla skryter om att det är så lätt tongue

joo de har du nog rätt i, men enligt sidorna ska de vara mest "ljus" i 4300 K... men 6000K är en bahagligare färg big_smile mina är nästan för vita.. de är skitlätt att montera, ja hade så trångt så ja fick ta lös strålkastarna.. men de sbrukar man oftast inte behöva big_smile

- Har du champagne?

141 Inlägg
4 september 2008
Jag köpte nyligen HID xenon konverteringskit  till mina halvljuslampor i min audi A3 -00. Valde att köpa 6000K och 35W. Fungerar hur bra som helst och lyser klart mycket bättre än orginal halogen. Vill knappt starta helljuset längre. Rekommenderar 6000K istället för vanliga 4300K då det ser gulare ut, som Ellertz skrev, längre upp. Monteringen var hur enkel som helst med, fick dock borra upp ett hål för gummigenomföringen, men blev kanon bra. Valde dock med små ballaster, mycket lättare att gömma undan.
Så ni som funderar, köp xenonkit, men köp inte det billigaste!

21 Inlägg
4 september 2008
Håller på NU med skiten och jag säger mazda f*n ta er.... mazda har så precis hålet för lampan in till reflektorn så eftermarknads xenon lampan inte GÅR DIT!!! nu börjar man ju fundera på vart krokarna i taket är...

21 Inlägg
4 september 2008
Ellertz skrev:
7fyrkant skrev:
Ellertz skrev:

joo de har du nog rätt i, men enligt sidorna ska de vara mest "ljus" i 4300 K... men 6000K är en bahagligare färg big_smile mina är nästan för vita.. de är skitlätt att montera, ja hade så trångt så ja fick ta lös strålkastarna.. men de sbrukar man oftast inte behöva big_smile

Jag fastnade nu för mina hål för lampan in i reflektorn är för SMÅ xS

21 Inlägg
4 september 2008
Är monterat och klart kommer upp bilder senare ikv fungerar klockrent nu iaf...

H1 6000K

Norrlänning
1 453 Inlägg
5 september 2008
7fyrkant skrev:
Är monterat och klart kommer upp bilder senare ikv fungerar klockrent nu iaf...

H1 6000K

Så du fick till de tillslut ? ja hade samma problem som dej, men om ja vinklade lampan i en precis vinkel så gled den in i hålet..  smile Lägg upp en en bild så får vi se hur de blev med 6000K

- Har du champagne?

Norrlänning
1 453 Inlägg
5 september 2008
Boren skrev:
Jag köpte nyligen HID xenon konverteringskit  till mina halvljuslampor i min audi A3 -00. Valde att köpa 6000K och 35W. Fungerar hur bra som helst och lyser klart mycket bättre än orginal halogen. Vill knappt starta helljuset längre. Rekommenderar 6000K istället för vanliga 4300K då det ser gulare ut, som Ellertz skrev, längre upp. Monteringen var hur enkel som helst med, fick dock borra upp ett hål för gummigenomföringen, men blev kanon bra. Valde dock med små ballaster, mycket lättare att gömma undan.
Så ni som funderar, köp xenonkit, men köp inte det billigaste!

Japp 6000K tror ja är bättre om man hittar ett bra märke, dock så vet ja att "billiga" kitt som ska vara 6000K har lyst riktigt för blått hmm  Men mina 4300K är kritvita, inga inslag alls av blått och gult. Men många andra 4300K kit har lyst gult.. så ja rekomenderar 6000K iaf smile

- Har du champagne?

12 086 Inlägg
5 september 2008
7fyrkant skrev:
Ellertz skrev:
7fyrkant skrev:

Jag fastnade nu för mina hål för lampan in i reflektorn är för SMÅ xS

På alla bilar jag installerat på har jag varit tvungen att modifiera lite, antingen är hålet liiite för litet lr så är lampans sockel för tjock, men de har aldrig varit grejor jag inte klarat av smile
Det är väl inge o gnälla över, slipa upp hålet lite ist.

177 Inlägg
5 september 2008
Jädra snabbt de gick å få de då, Beställde de i onsdags kväll, idag mitt på dan kom de en kille utanför dörren med xenon paketet från vvme;)

Så leveransen kan man ej klaga på.

Ska man ändra som där hylsorna nå runt glödlampan, ska dom bort nånting?
Senast redigerat av bobi85 (5 september 2008)

Sök