Halloj, ungefär så här hade jag tänkt lacka bilen, den blåa blir den gamla lacken och den ska 2000-slipas och senn delas till en vit del sen ny klarlack över allt,,, men hur får jag denna kant fin, alltsaå den mellan vitt och blått ?? Lägger jag i mer klarlack runt skarven sen våtslipar ner kanten??? Mvh/Englund
Bästa sättet att få tvåfärgad lack bra, är att använda bas, dvs metallic, även utan aluminiumspånen. Det finns speciell maskeringstejp som lämnar mindre lackskarvar, men att få det helt jämnt är nog svårt med solid lack. Försök slipa så mjuka övergångar som möjligt innan klarlacken läggs.. fast 2000 papper är nog lite väl överambitiöst. Inför vanlig lack räcker 400 gott. Använder du tex 800 behöver du inte oroa dig för sliprepor som syns
Bästa sättet att få tvåfärgad lack bra, är att använda bas, dvs metallic, även utan aluminiumspånen. Det finns speciell maskeringstejp som lämnar mindre lackskarvar, men att få det helt jämnt är nog svårt med solid lack. Försök slipa så mjuka övergångar som möjligt innan klarlacken läggs.. fast 2000 papper är nog lite väl överambitiöst. Inför vanlig lack räcker 400 gott. Använder du tex 800 behöver du inte oroa dig för sliprepor som syns
Okej, så metallicen kan jag slipa efter innan klarlackning men inte solid lack?