2780
Sök

Var hittar jag 17" Slicks?

44 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Hejsan!
Jag är ute efter ett sett 17" slicks, vart hittar jag detta?
Någon som har hemma eller tips?

Mvh Nicke

1 311 Inlägg
16 juni 2008
Rejsa.nu har en rätt bra guide till racingslicks, men ska du köra drag eller bana? kanske R-däck du ska ha?

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

44 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Okej, ska läsa lite där.
Det är endast bana som gäller. Jo jag har funderat på R också men tycker de slits för fort i förhållande till pris. Då är beg. slicks ett alternativ.

/ N

1 688 Inlägg
16 juni 2008
Beroende på vad för slicks du skall köpa, men renodlade slicks är väl mest till för drag, och dom brukar ju ha  relativt mjuka sidor, vilket man inte strävar efter om man skall köra på bana.
"R-Däck" brukar ha en väldigt hård stomme, vilket är en klar fördel om man skall köra på bana.
Det finns billiga "r-däck" med, allt är relativt. Vilken dimension skall du ha?

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

44 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
225/45 8"x17" Sitter det oginal, och vill ha dem på orginalfälg så i de krokarna.

1 688 Inlägg
16 juni 2008
Toyo Proxes r888 går ju att få för drygt 2100 kr lite här och var.
Annars skulle jag rekomendera dig att hitta 16" fälgar pga. r-däck är bra mycket billigare till 16".
Toyo R1R kostar 1400 i 205/50 16".

Vad är det för bil du har? Stirra dig inte blind på bredden på r-däck. Ett rdäck med typ 225 har bättre fäste än t.ex ett 245 brett gatdäck. wink

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

4 001 Inlägg
16 juni 2008
så breda slicks som 225 går riktigt tungt och känns onödigt breda... jag rekommenderar samma som Losgard

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

44 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Vart hittar du dem så billigt?
jag åker impreza.
Losgard skrev:
Toyo Proxes r888 går ju att få för drygt 2100 kr lite här och var.
Annars skulle jag rekomendera dig att hitta 16" fälgar pga. r-däck är bra mycket billigare till 16".
Toyo R1R kostar 1400 i 205/50 16".

Vad är det för bil du har? Stirra dig inte blind på bredden på r-däck. Ett rdäck med typ 225 har bättre fäste än t.ex ett 245 brett gatdäck. wink

1 688 Inlägg
16 juni 2008
Toyo Proxes r888 har du länk till här: http://ralphsdack.jetshop.se/ShowProduc … mp;cat=125
225/45 kostar 2090 kr där i alla fall. smile

Funkar inte länken så får ni klicka här och trycka på "Tävlignsdäck": http://ralphsdack.jetshop.se/

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 juni 2008
STCC-stallen har drivor med slicks i 17" som de säljer/ger bort billigt.   de är 610mm höga vet jag iaf

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

KHRacing
16 juni 2008
Losgard skrev:
Beroende på vad för slicks du skall köpa, men renodlade slicks är väl mest till för drag, och dom brukar ju ha  relativt mjuka sidor, vilket man inte strävar efter om man skall köra på bana.
"R-Däck" brukar ha en väldigt hård stomme, vilket är en klar fördel om man skall köra på bana.
Det finns billiga "r-däck" med, allt är relativt. Vilken dimension skall du ha?

vart har du fått detta ifrån undrar jag ? smile

KHRacing
16 juni 2008
kolvas skrev:
så breda slicks som 225 går riktigt tungt och känns onödigt breda... jag rekommenderar samma som Losgard

Beror väl helt o hållet på bilens vikt  m.m m.m ?

2 655 Inlägg
16 juni 2008
Fick tag på beggade slicks från ett stcc stall för en femhundring styck.. Har inte testat slicksen än, hoppas på att kunna få göra det på Japmeet iår.. smile

654 Inlägg
22 januari 2009
Det som rekommenderat är inte slicks,det är sk R-däck.
I min värld så är riktiga slicks däck utan mönster,olika mjuka gummi blandningar,stenhårda däcksidor.
Inom dragracing kallar iaf jag det M/T,M/H dragraring slicks.
Fast det är klart,slicks som slicks med betoningen bana och dragracing.

Finns ju slicks att köpa lite var stans,men billigast blir nog att köpa begagnat från kanske racing team,blocket och liknande.

1 059 Inlägg
23 januari 2009
köra på slicks med org hjulinställningar är helt kass,Man får aldrig däcktempratur samt att det sliter grymt mycket på bilen när den inte rullar på hela hjulet.
Men ska du köra ban set-up med hjulvinklar,caster mm så kan slicks funka.
R-däck är helt klart o rec.Om du tycker dom slit för fort så kör du antagligen fel däckstryck.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

654 Inlägg
23 januari 2009
Värt att nämna är kanske att om du skall ha det för gata också,så behöver däcken du väljer vara E-märkta.
Annars blir det böter om polisen stoppar dig och ser detta.

Sök