8333
Sök

VW Golf IV hackar på låga varv..

2 751 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
Hej, hade besiktning idag och bilen gick igenom som tur är Smile Men direkt efter besiktningen påväg hemåt så började bilen hacka när man kör under 2500varv 1,2,3,4 växel.... Stannade och köpte sånhär Injection cleaner och tankade samtidigt.... Testade där efter igen men den hackade likadant.... Det konstiga är att det bara kom sådär på en gång...

Nu vet jag att jag hade likadana problem med min förra bil "Seat Ibiza" och då bytte jag tändstiften, efter det hackade den inte... Kan det vara samma problem med min Golf? Eller finns det några andra kända fel??

Det är en Golf IV 1.6 98-

Who Djaa bless no man curse

196 Inlägg
19 juni 2008
Min förra Golv IV började gå dåligt, till slut gick den bara på tre cylindrar. Det är vanligt att tändspolarna ger sig på dessa bilar, alla mina byttes på garanti. Ett vanligt fel tydligen. Men nu går ju din inte lika illa som min gjorde antar jag, men kanske kan vara värt att kika upp.

Mvh:
Thomas

www.bimmerpower.org - för BMW-entusiaster

född blåvit
624 Inlägg
19 juni 2008
Lånar en plats i denna tråden för jag var precis på väg att göra en med exakt samma titel fast Volvo smile

Det gäller min 855 GLT -96
Den hackar nästan alltid om man kör lugnt vid 1500-2000rpm, allra mest märks det om jag kör med lite belastning typ släpkärra på. Känns inte mycket skillnad om man ger lite eller mycket gas. Möjligen att det är värre i uppför..typ som med släp/belastning. Det är definitivt motorn inget annat fysiskt så att säga.
Det har varit så i 2-3 månader utan att bli varken sämre eller bättre. Känns lite lurigt nu när semester med en 300 mils vecka närmar sig tongue

Vad ska man kolla först?

56 Inlägg
19 juni 2008
n0b0dy_ skrev:
Hej, hade besiktning idag och bilen gick igenom som tur är Smile Men direkt efter besiktningen påväg hemåt så började bilen hacka när man kör under 2500varv 1,2,3,4 växel.... Stannade och köpte sånhär Injection cleaner och tankade samtidigt.... Testade där efter igen men den hackade likadant.... Det konstiga är att det bara kom sådär på en gång...

Nu vet jag att jag hade likadana problem med min förra bil "Seat Ibiza" och då bytte jag tändstiften, efter det hackade den inte... Kan det vara samma problem med min Golf? Eller finns det några andra kända fel??

Det är en Golf IV 1.6 98-

Är SOm sagt rätt så säkert att det är en tändspole! Fråga någon på www.gtiklubben.nu! Dom har bra koll på dessa bilar smile

Golf gti 25 Jahre Jubileum

Sök