1625
Sök

Holmqvist 9-5 Aero

Medlem 34530
908 Inlägg
19 mars 2009
Det är bara att stå på sig och kräva svar och tjata smile

Lycka till.

//Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

1 531 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
Bostadsbidrag var inte ens att tänka på när jag tog kontakt med försäkringskassan tongue Men men får hoppas omprövningen går bättre eller att jag får ett jobb.

har upptäckt att mina usa-blinkers är lite matta eller hur man ska förklara det på vissa ställen, hur polerar man upp detta på bästa sätt? Även strålkastarna är lite "fula".

OEM <3
6 957 Inlägg
21 mars 2009
Derbi skrev:
Bostadsbidrag var inte ens att tänka på när jag tog kontakt med försäkringskassan tongue Men men får hoppas omprövningen går bättre eller att jag får ett jobb.

har upptäckt att mina usa-blinkers är lite matta eller hur man ska förklara det på vissa ställen, hur polerar man upp detta på bästa sätt? Även strålkastarna är lite "fula".

Kan funka att våtslipa med fint papper, sen rubba

OEM <3

1 531 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
Hur våtslipar man? Svårt om man aldrig gjort det förr? Läste någonstans att man kan polera med autosol?Kan det funka?

OEM <3
6 957 Inlägg
21 mars 2009
Derbi skrev:
Hur våtslipar man? Svårt om man aldrig gjort det förr? Läste någonstans att man kan polera med autosol?Kan det funka?

Våtslippapper finns på mekonomen, billigt! Du fuktar pappret i ljummet vatten å slipar som vanligt.
Sen kan du ju torka lite med en trasa då de blir rätt blött.

Autosol kan ju funka det med, men pröva på ett lampglas som du kanske kan ha liggandes?
eller åk till skroten och kolla om du kan få ett gammalt glas (från ngn gammal bil) och testa lite ¨på?
Senast redigerat av Bjork (21 mars 2009)

OEM <3

744 Inlägg
21 mars 2009
Jag ska fixa till ina strålkastare, jag kommer att våtslipa sen köra ed lite rubbing smile

Xenoholic
2 559 Inlägg
21 mars 2009
Kan man inte köra med polermaskin o nån "pasta"?
Nä inte sån man äter. smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 531 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Ifall jag behåller bilen så funderar jag på att lacka listerna fram på den till en början. Måste man ta bort hela fronten för att göra detta eller hur gör man? Ska iväg imorn och komma om jag ev. kan få bilen såld då jag är i behov av en kombi.

1 863 Inlägg
1 april 2009
Derbi skrev:
Ifall jag behåller bilen så funderar jag på att lacka listerna fram på den till en början. Måste man ta bort hela fronten för att göra detta eller hur gör man? Ska iväg imorn och komma om jag ev. kan få bilen såld då jag är i behov av en kombi.

Men det blir väl en 9-5a isåfall va?wink

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

1 531 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Hehe det är nog lika bra att jag är tyst vad gäller det blivande märket tillsvidare wink

OEM <3
6 957 Inlägg
1 april 2009
Lacka listerna fram? Varför inte runt om...annars kommer de se rätt dumt ut ju tongue
Tror inte du behöver lossa hela fronten, känns lite väl häftigt att man skulle behöva göra så.
Sidolisterna är simpla att få loss, men akta så du inte bryter av för många clips..dom kostar 39kr/st.

Har du backsensor?

Vad har hänt med bilen nu? Har gått 13 sidor, men jag har tappat bort mig vad du gjort? tongue

OEM <3

1 531 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Självklart kommer det bli runt om men tänkte börja fram och arbeta mig bakåt tongue Å fy fan det va dyra clips. Japp jag har backsensor. Dårå?

Det senaste som hände med bilen va avgassystemet som du kanske minns. Men jag är i stort behov av kombi pga hunden. Vill inte ha henne i mina skinnsäten som ni kanske förstår smile

OEM <3
6 957 Inlägg
1 april 2009
Derbi skrev:
Självklart kommer det bli runt om men tänkte börja fram och arbeta mig bakåt tongue Å fy fan det va dyra clips. Japp jag har backsensor. Dårå?

Det senaste som hände med bilen va avgassystemet som du kanske minns. Men jag är i stort behov av kombi pga hunden. Vill inte ha henne i mina skinnsäten som ni kanske förstår smile

En backsensor är sällan trådlös tongue så du inte rycker loss en massa kablar tongue
Clipsen kostarde 39kr/st till min bil, tror inte det är ngn skillnad till din big_smile men jag förbruka
bara 3 st, huvudsaken är att man får med sig clipsen på listen så att den inte fastnar i dörren..då
kan de bli lite jävligt tongue

OEM <3

1 531 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
Hehe nej det fattar jag med tongue Får se hur det blir om jag gör något mer med denna eller ej. Är ju som sagt i stort behov av en kombi.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/611754_peyhqe.jpg
Vårbild på bilen. Äntligen sitter sommarsulorna på big_smile Kanske den sista bilden på bilen i min ägo?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
4 april 2009
Trevligt big_smile Va själv ute och värstädade/tvättade hela dagen smile Trisst att du ska sälja bara sad
Senast redigerat av TenZer (4 april 2009)

Rock'n Roll

1 863 Inlägg
5 april 2009
Tråkigt att du ska byta bil. Den gör sig bra med sommarsulorna!

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

1 531 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Det är med en tår i ögat faktiskt. Har hela tiden varit grymt nöjd med den.

1 531 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
Va ett tag sedan man uppdaterade här. Som ni vet är jag i behov av en kombi. Bilen ligger ute på annons men jag har enbart fått skambud, så har jag inte fått ett vettigt bud om några dagar behåller jag den och leker ett tag till smile

Långfredagen spenderade man nere i Jönköping och Elmia. Mycket trevligt som vanligt. Men måste säga att det var lite glesare mellan bilarna i år. Inte lika trångt. Tycker också det var dåligt med gratis prover i år, eller kanske bara var jag som missade det? Hade inte ens med mig en broschyr hem i år tongue Dåligt. Men sammanfattningsvis så var det toppen som alltid smile Längtar redan tills nästa påsk. Höjdpunkter:

* Paint Worx 8 Ball. Mycket trevliga bilar och Paul likaså.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/622228_kl1rot.jpg
Nya versioen av General Lee. Mycket läcker

* Adrian-stylings Saab 9-5. Den såg mycke mycke bättre ur i verkligheten.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/622325_05fhz3.jpg
Adrians mycket läckre 9-5a.

* Wempas Volvo 740. Äntligen fick man se den. Fick tyvärr ingen bra bild på den.

* Guldagers snygga Volvo FH. Lastbilsnörd som man är wink Inte på denna heller tyvärr. Bara en bild bakifrån.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/622332_y8ka25.jpg
Guldagers snygga FH

Blev lite roliga inköp för min del på mässan smile En JBL Power P1222 och lite Nos dricka smile Tror den basen kommer göra sig fint i bilen om jag ska ha kvar den. Kommer då att tona rutorna på den och byta ut huvudenheten mot en "vanlig" stereo med mp3 och få ett fack över/under stereon. Borde väl inte vara några problem mot org. steg och nya steget då?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/622335_jhor31.jpg
Maffig smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/622337_j9zeie.jpg
Fet big_smile Kommer pumpa fint

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 april 2009
Mycket fin bas där, och god dricka! smile Den kommer garanterat spela på bra om du får till en låda. Ett tips om du nu ska ha den i din 9-5, bygg så att den spelar genom skidluckan. Även med portad låda så får man då en distinkt och rapp bas, men med tryck!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 531 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
Satt och kollade storlek på låda förut, sluten lådan. Blir fan inte stor tongue trodde den skulle bli as stor hehe big_smile Ska kolla lite på hur det blir med portad låda. Vill ha lådan så mycket åt kanten som det går och skidluckan är ju i mitten. Men man vet aldrig smile

Sök