1656
Sök

Holmqvist 9-5 Aero

1 531 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
Toningen till bilen har nu anlänt sverige, dock inte hunnit fram så det blir tonat i helgen utan blir kommande fredag om allt går som det ska. Ska ialla fall vara färdigt till träffen på lördag den 16:e för idag fick vi alla tillstånd osv big_smile

Något nytt från polisen ang. inbrottet har jag inte hört sad Nu har det dessutom visat sig att min idiot till granne inte hade stängt och låst ytterdörren till källaren som man ska och då räknas det tydligen inte lika mycke som ett inbrott :S Men får ändå hoppas på det bästa.

Medlem 34530
908 Inlägg
8 maj 2009
Derbi skrev:
Toningen till bilen har nu anlänt sverige, dock inte hunnit fram så det blir tonat i helgen utan blir kommande fredag om allt går som det ska. Ska ialla fall vara färdigt till träffen på lördag den 16:e för idag fick vi alla tillstånd osv big_smile

Något nytt från polisen ang. inbrottet har jag inte hört sad Nu har det dessutom visat sig att min idiot till granne inte hade stängt och låst ytterdörren till källaren som man ska och då räknas det tydligen inte lika mycke som ett inbrott :S Men får ändå hoppas på det bästa.

Är det så att din granne orsakar att du inte får full ersättning, så har han väl inte så mycket att välja på i så fall wink

Hoppas bara att det löser sig snart, så du kan beställa nya fälgar innan sommaren är slut.

Glömde nästan, ser riktigt bra ut det du gör med bilen cool

// Victor
Senast redigerat av VictorW (8 maj 2009)

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

1 531 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
Den lilla skit ungen kan ränka med ett kok stryk om det inte löser sig wink

Tackar så mycket smile

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
8 maj 2009
Och en trevlig räkning på nya fälgar oxå?

1 531 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
ja det kan han räkna med. Kommer inte bli lätt för den 13-åringen

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
8 maj 2009
Han kommer få bo hos kronofogden tills han är 30, bara för å betala skulder tongue

668 Inlägg
8 maj 2009
Jätte kul att höra om det med ditt jobb, men jävligt surt med fälgarna sad
Hoppas det löser och åter igen grattis till jobbet smile

1 531 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
Hehe ja om han har otur så wink

Tackar smile Det är riktigt skönt att jobba igen. Njuter av varje sekund. Lite tråkigt dock att veta att till vintern så kanske man få gå hemma igen.

668 Inlägg
10 maj 2009
Hur går det? något nytt om fälgarna??

1 531 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Nej det kommer nog dröja ett tag detta sad Polisen har gjort undersökning av förrådet och den utredningen kan dröja några veckor sen lär det dröja med försäkringsbolaget också tyvärr

1 964 Inlägg
12 maj 2009
faan va surt :S hoppas verkligen på det bästa nu smile

1 531 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
Hade varit jävligt nice att haft dom på till träffen på lördag. Men men får duga med dom jag har smile

1 531 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Kanske är läge för en update här tongue Har varit mycket nu ett tag med jobb och allt kring bilträffen jag och en polare ordnade här i Karlstad som gick av stapeln den 16/5. Vi fick mycket bra respons för att vara första gången vi anordnar något liknande. 100 utställande bilar och ca 450 besökare blev det under kvällen.

Fälgarna: Försäkringsbolaget var här idag och kollade på det lås jag hade och kommer göra en utredning och se om det är godkännt enligt deras normer osv. Polisens utredning var inte mycket till hjälp. Inget dom kunde göra då det rör sig mycket folk i källaren hela tiden sad

Baslådan: Ska försöka greja lite med den i helgen. Blir att inhandla steg och kablar till veckan och ett eventuellt inkopplande under nästa helg.

Ingen som vet vart man kan få tag på kromade hjulbult? Kollade med Speedparts men det var inget dom hade sad Inhandlade en sats med låsbara hjulbult och det ser lite konstigt ut med kromade mot dom rostiga tongue
Har lite planer som jag smider fram med min polare på Auto-tuning.se så det kanske blir något spännande framöver smile

680 Inlägg
29 maj 2009
vet hur de känns ,,blev av med mina 18 tummare 4 dagar efter jag satt på dom,,kom ut skulle åka till jobbet så stod bilen på underedet på backen,,24 dagar på verkstad så var de klart

1 531 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
Om man ändå hade sån tur.

Dessa däck duger väl tongue BF Goodrich G-Force Profiler 235/35-19 91Y ?

Någon som vet hur man får bort listerna i fronten, sidor/dörrar samt bak?

Xenoholic
2 559 Inlägg
30 maj 2009
Listerna på stötfångarna är fasta på den modellen du har.
Ang listerna på sidan så bänder du dem försiktigt rakt utåt med en skruvmejsel eller liknande (börjar längst bak) sen så sitter det främsta clipset iskjutet bakifrån (tror jag, kan va framifrån) dra ca 1 cm framåt (eller bakåt). lycka till.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 531 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
Okej så jag måste antingen ta av hela fronten och baken för att lacka listerna där eller lacka på plats?

812 Inlägg
30 maj 2009
hur mycket fick du betala för basen på mässan?

1 531 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
Har för mig att jag betalade 1300kr

Xenoholic
2 559 Inlägg
30 maj 2009
Derbi skrev:
Okej så jag måste antingen ta av hela fronten och baken för att lacka listerna där eller lacka på plats?

Så är det nog tyvärr ja. Men du kan ju glädja dig åt att sidolisterna är lätta att ta bort  wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Sök