2060
Sök

Holmqvist 9-5 Aero

1 531 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Ja helt vanligt är det inte med lila ok tongue

Någon som vet vart man kan få tag på högtalare storlek 2.5"?

1 531 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Jag sitter här och funderar på nya fälgar. Svårt val då det finns hur många snygga som helst. Måste dock bli av med mina org. 17" först.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/539874_703wwc.jpg
Vad tror ni om dessa 19" Black Pearl från Gummihuset? Gärna förslag på andra fälgar också smile

Och du Bjork, du gav mig faktiskt en ide om hur jag ska göra i motorrummet. Du tycker det skulle bli för mycke med blått svart och silver(svart är ju org) så jag tänkte om. Det kommer målas svart istället för silver. En polare har så i sin 9-5a så det kommer nog bli bra.
Senast redigerat av Derbi (10 januari 2009)

562 Inlägg
10 januari 2009
Bjork skrev:
Ett tips:
Byt ut den "stålvajern" eller va man ska kalla de som du kladdat över med
färg, den kan sätta sig ganska hårt annars.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/536726_mtrapo.jpg

Inte min smak, men de blev bra..bara bättra på lite till våren sen när saltet är borta tongue

Menar du fjädern till oket? Gäller att hålla händerna i styr när man ska demontera den, man vill ju inte förstöra lackeringen:P

9-5 Aero Sedan -05

1 531 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Är det någon som har tips på hur jag ska få ett 2.5" twinpipe system att se snyggt ut där bak? Är ju bara ett "hål" om man säger nu. Finns det att köpa så man får två eller måste man bygga om eller hur gör man ni som vet? smile

(none)
1 725 Inlägg
13 januari 2009
Hej Derbi!

Var ett tag sen man skrev i tråden. Men ser att det rinner på för dig. Ser mycket lovande ut ännu. Tummen upp!
Ang. ditt avgas; Ska du ha twins? Är det frågan? Sen hur du ska göra med stötfångaren för att få det snyggt?

Mvh
Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

1 531 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Braather:
Ja det va ett tag sedan du skrev nu, aja baja wink Tackar så mycket. Kul att du gillar det jag gör. Ja det stämmer. Vet inte hur jag ska få det snyggt där bak. Om du kollar i mitt bildgalleri så finns det en bild på min bil plus en 9000 Aero där och på den bilden syns rumpan bra. Frågan gäller väl kanske inte hela stötfångaren utan mer diffusorn eller vad man ska kalla det för. Är inge bra på att förlara tongue

(none)
1 725 Inlägg
13 januari 2009
Derbi skrev:
Braather:
Ja det va ett tag sedan du skrev nu, aja baja wink Tackar så mycket. Kul att du gillar det jag gör. Ja det stämmer. Vet inte hur jag ska få det snyggt där bak. Om du kollar i mitt bildgalleri så finns det en bild på min bil plus en 9000 Aero där och på den bilden syns rumpan bra. Frågan gäller väl kanske inte hela stötfångaren utan mer diffusorn eller vad man ska kalla det för. Är inge bra på att förlara tongue

Men nu är jag här=)
Hitta dock inte bilden på din 9000. Men ska du köpa ett färdigt system eller ska du sätta ihop ett själv?
Vilket fall som helst är det bara att såga i stötfångaren. Det gjorde ja på min förra 9-3:a.
Sen om du vill ha det  desto finare så kan du sätta på sådana här:
http://www.geting.se/image.php/145084-19,3160.jpg

1 531 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Finns en bild på min 9-5a och en grön 9000. lägger upp bild här också då tongue Jag ska köpa ett färdigt system på antingen Speedparts eller BSR. Grejen är den att min stötfångare inte är "slät" om man säger. kolla bilder så ser du smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/542993_b3z6am.jpg
Ringade in det jag menar tongue

(none)
1 725 Inlägg
13 januari 2009
Men den nedre diffusen går väl att byta? Finns väl någon annan du kan ha där?

1 531 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Vart hittar man en sådan då? smile

Medlem 34530
908 Inlägg
13 januari 2009
Derbi skrev:
Vart hittar man en sådan då? smile

Det är dit du köper hirschdiffusorn och bygger om så den passar wink

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

(none)
1 725 Inlägg
13 januari 2009
Ja du, är inte 100 om du har en sådana avtagbar difus på den 9-5:an. Ta reda på de genom att kolla runt med de som kör 9-5:or. Eller om du ser det själv på din bil att den går att ta bort. Kolla på Speedparts om de har något.
Du är inte intresserad av att byta bakdel från en nyare kaross?

1 531 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Tror inte hirsch diffusorn skulle bli så snygg då jag vill ha bilen clean.

Jo tanken har faktiskt slagit mig men jag vet inte. Ekonomin tillåter inte det riktigt. Blir längre fram isf.

(none)
1 725 Inlägg
13 januari 2009
Men kolla i alla fall om du kan byta, eller göra något med din bak nedtill. Har inte sett en sådan live, så vet inte om den är avtagbar eller om man kan såga i den utan problem hmm

1 531 Inlägg
1 531 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Fick ett litet ryck här om dagen och målade min lilla brandsläckare laserblå smile Den var i kolfiberlock förut.
Imorn ska jag iväg och köpa/beställa broms belägg då dom är typ slut höger fram. Så det blir att byta båda fram. Men jag köper även till bak ifall dom skulle vara dåliga.

Slänger upp en bild på släckaren och på hur bilen ser ut i vinterutförande.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/547400_9rtv1t.jpg
Laserblå släckare smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/547401_oc0doa.jpg
Vinterutförande. Får duga tongue Mycket skitig årstid dock sad

4 663 Inlägg
18 januari 2009
hon ser snygg ut  på vinter halv året med big_smile  nice 0 med  laserblå släckare big_smile

1 531 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
Tackar smile Är riktigt nöjd med släckaren faktiskt. Vart den ska placeras vet jag dock inte ännu.

Hade en dröm inatt om en 9-5 Cab. Finns det såna eller har jag bara drömt galet? tongue Finns dom så kommer det lätt bli nästa projekt.

Medlem 34530
908 Inlägg
19 januari 2009
Derbi skrev:
Tackar smile Är riktigt nöjd med släckaren faktiskt. Vart den ska placeras vet jag dock inte ännu.

Hade en dröm inatt om en 9-5 Cab. Finns det såna eller har jag bara drömt galet? tongue Finns dom så kommer det lätt bli nästa projekt.

tyvärr finns det ingen 9-5 cab vad jag vet, men det kan du ju lätt fixa med en tigersåg big_smile

Brandsläckaren vart ju skitsnygg, men kanske ska sätta på en dekal så det framgår vad det är ifall det är någon annan än du som behöver använda den wink

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

100% ninja
342 Inlägg
19 januari 2009
VictorW skrev:
Derbi skrev:

tyvärr finns det ingen 9-5 cab vad jag vet, men det kan du ju lätt fixa med en tigersåg big_smile

Brandsläckaren vart ju skitsnygg, men kanske ska sätta på en dekal så det framgår vad det är ifall det är någon annan än du som behöver använda den wink

// Victor

Hmm jo? när jag var på saab i trollhättan på ett reklamjobb, så såg jag en saab 9-5 cab, dock prototyp:)

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

Sök