6510
Sök

Handla avgassystem på Ebay?

182 Inlägg
20 juni 2008
Trådstartare
Funderar på att beställa hem ett HKS Silent Hi Power till min impreza ifrån Ebay.

Men jag har alldrig handlat därifrån innan och undrar lite hur det går till med betalning, hur e fraktkostnaderna, är det vanligt att dom lurar folk på pengar där?(typ att man inte får hem nån vara)mm.

Tacksam för svar.

http://global.ebay.com/gbh/viItem?ItemI … 0238#photo
Senast redigerat av J_et (20 juni 2008)

1 703 Inlägg
20 juni 2008
Jag har handlat avgassystem från staterna.
Betalningen sköts smidigt med paypal.
Är det en "firma" man köper ifrån är det inte så troligt att man bli lurad. Fraktkostnader står oftast på ebay när du kollar på varan.
Tänk på att det är viktigt att avsändaren skriver ner värdet på varan samt anger i transporthandlingarna att paketet inte innehåller nåt som sålts, utan att det är nåt som skall  exempelvis demotestas. Allt för att slippa betala tull och skatt.

Allt jag köpt på ebay har gått smidigt och snabbt utan problem.

1 703 Inlägg
20 juni 2008
Företaget du kikat på ligger ju i UK så då slipper man tull och massa joxande, så det är bara att beställa!
Fraktkostnaderna till sverige står ju där på sidan.

182 Inlägg
20 juni 2008
Trådstartare
henkebenke skrev:
Företaget du kikat på ligger ju i UK så då slipper man tull och massa joxande, så det är bara att beställa!
Fraktkostnaderna till sverige står ju där på sidan.

Okej smile tack så mkt för svar

182 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
Vart kommer paketet sen? hem till dörren eller får man hämta ut det någonstans?

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 juni 2008
J_et skrev:

har du stor brevlåda så hamnar det där annars på posten/ICA/DHL... osv.

ang om de lurar folk...  allså om du hade startat en itnernetbutik hade du baserat den på att lura folk?  Hur får man PR om man bar blåser folk? i synenrhet på ebay där alla lämnar feedback på handlaren...

risken är väldigt liten, men för all del inte obefintlig.

kompisen köpte en turbo av en privatperson, skulle bara vara körd lite, men den såg ut som han kastat grus genom turbinen...  så visst kan man bli lurar, men med största sannolikhet inte av en firma som säljer nya prylar.

smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

182 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
torpis skrev:
J_et skrev:

har du stor brevlåda så hamnar det där annars på posten/ICA/DHL... osv.

ang om de lurar folk...  allså om du hade startat en itnernetbutik hade du baserat den på att lura folk?  Hur får man PR om man bar blåser folk? i synenrhet på ebay där alla lämnar feedback på handlaren...

risken är väldigt liten, men för all del inte obefintlig.

kompisen köpte en turbo av en privatperson, skulle bara vara körd lite, men den såg ut som han kastat grus genom turbinen...  så visst kan man bli lurar, men med största sannolikhet inte av en firma som säljer nya prylar.

smile

haha nä det är sant, det går nog skit bra:) nu är det beställt iaf, längtar redan efter dtongue

1 703 Inlägg
21 juni 2008
Det är ju inte alltid det skickas med posten. DHL och UPS kan också leverera grejjerna, då blir du ofast telefonaviserad och får skiten hemkört, smidigt som fan!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 juni 2008
Dom grejor jag köpt på ebay har alltid kommit direkt hem till dörren oavsett om det varit FedEx, USPS (posten i usa) eller något annat.

Eller menade ni att det hamnar på posten när man får betala skatt ?

Isf: ja, men inte om man skiter i skatten tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

-.-
383 Inlägg
21 juni 2008
Tips när man letar grejer på ebay är att kolla säljarens feedback.
Har han inga eller väldigt lite negativ feedback så är det ett bra tecken.

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas

182 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
En fråga till, i vissa ebay annonser så står det "time left" och så en tid. Tid kvar för vad?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 juni 2008
J_et skrev:
En fråga till, i vissa ebay annonser så står det "time left" och så en tid. Tid kvar för vad?

Du vet om att eBay är en *auktionssida* va ??

Det är alltså tiden som är kvar tills auktionen är slut och du inte längre kan lägga bud på grejorna.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 juni 2008
J_et skrev:

Just det...   läs på för tusan...   släng inte iväg pengar på något du inte vet vad det är.

kolla upp frakten noga, skickar de ens till sverige?  ingen hit att köpa något som inte skickas hit.  fråga ALLTID om frakten först.  deras mall stämmer inte allid och det är ingen hi att åka på $400 i frakt som man inte räknat med.

så läs noga och ha koll på det finstilta.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 juni 2008
tillägger att jag aldrig handlar på auktion utan alltid letar upp det jag vill ha och köper till med "buy now" alltså det pris säljaren säljer till oavsett vad buden är på.  Jag tycker det är smidigare, då får jag det jag ill ha på en gång och slipper vara uppe på nätterna 5 dagar i rad och bjuda ikapp på något som ändå blir dyrare på slutet.

182 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
torpis skrev:
J_et skrev:

Just det...   läs på för tusan...   släng inte iväg pengar på något du inte vet vad det är.

kolla upp frakten noga, skickar de ens till sverige?  ingen hit att köpa något som inte skickas hit.  fråga ALLTID om frakten först.  deras mall stämmer inte allid och det är ingen hi att åka på $400 i frakt som man inte räknat med.

så läs noga och ha koll på det finstilta.

Klart jag kollat ifall dom skickar till sverige och i just den annonsen jag beställt ifrån var det "buy now" så ingen auktion!

Sök