chip till ford fiesta 1.4

mike_ford
20 juni 2008 · 348 Inlägg

vfinns det någon sida på nättet som man kan köpa chip till min bil? hur mycket kan man få ut av min motor? har 1.4 smile någon som vet ?

Ford focus st "ficusen" (2007)
Ford Focus st "St250" (2014)
Svenning Stridis
20 juni 2008 · 80 Inlägg

vet inte men bsr brukar ha till de flesta www.bsrab.se

EDIT: Det finns ett fiesta forum som vet, www.ffcs.se

Senast redigerat av FFT (20 juni 2008)

"Ifall du går i nåns fotspår kommer du aldrig förbi" - Mig
Volvo C30 "Momentum" (2009)
dj_padde
21 juni 2008 · 1 813 Inlägg

du kommer inte märka nogon skillnad nästan att chippa en sådan liten motor och utan turbo tyvärr.. men kolla med autotech lr T.M.C lr its fun

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Svenning Stridis
23 juni 2008 · 80 Inlägg

ojsan trodde att du hade en Fiesta ST.. fel av mig, läste inte sista raden.. som sagt, då får man inte ut så mkt så det e rätt onödigt att ens kolla tongue då finns det andra bättre saker att göra istället cool

"Ifall du går i nåns fotspår kommer du aldrig förbi" - Mig
Volvo C30 "Momentum" (2009)
Gulmun * Klåpare
23 juni 2008 · 1 718 Inlägg

Har snackat med itsfun.nu om chipning på en Mondeo 2.0 bensinare. De vill inte sälja något chip till fords sugmotorer oavsett storlek för att det i princip inte ger något. En dieselkvarn kan man däremot få ut nån extra kuse ur.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
mike_ford
14 oktober 2008 · 348 Inlägg

men det måste väll finnas :? kan man bytta styrbox då ??
eller nått för att höja hk mängden ?

Ford focus st "ficusen" (2007)
Ford Focus st "St250" (2014)
NIzmO Ollikkala Racing
14 oktober 2008 · 1 724 Inlägg

Skulle verkligen inte rekomendera att börja köpa chipp och smågrejer för att öka effekten på den bilen för det kommer inte märkas nått om du inte gör större ingrepp, byt bil är det vettigaste svaret jag kan ge om du vill ha mer fart tyvär.

- Time Attack -
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
mike_ford
15 oktober 2008 · 348 Inlägg

vill bara ha mer acc:O

Ford focus st "ficusen" (2007)
Ford Focus st "St250" (2014)
Etingelholm
15 oktober 2008 · 979 Inlägg

avgas, porta/plana filter.

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Sharky
15 oktober 2008 · 10 287 Inlägg

* ändra utväxling i slutväxel/växellåda ger mera acc och lägre toppfart
* lätta bilen ger mera acc och högre toppfart
* trimma ger mera effekt

Men trimma så små motorer utan öveladdning är inte ekonomiskt försvarbart.

/Göran

mike_ford skrev:
vill bara ha mer acc:O

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Westergren Large Cap
15 oktober 2008 · 1 816 Inlägg

Mitt råd, köp en annan bil.

jocke_gronberg
15 oktober 2008 · 4 586 Inlägg

mike_ford skrev:
vill bara ha mer acc:O

okey ifall du vill ha det byt bil

mike_ford
15 oktober 2008 · 348 Inlägg

jorre83 skrev:

mike_ford skrev:
vill bara ha mer acc:O

okey ifall du vill ha det byt bil

va inte det jag fråga om

Ford Focus st "St250" (2014)
Ford focus st "ficusen" (2007)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
15 oktober 2008 · 5 042 Inlägg

chippa en Fiesta 1.4   lol
Du kommer inte ens att märka någon skillnad!
Du tjänar bäst på att antingen turbo konventera eller Sugtrimma!
Plana & porta toppen, sportavgas , öppet filter, Där märker du iaf lite skillnad.

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (15 oktober 2008)

C H E V R O L E T <3
Sharky
15 oktober 2008 · 10 287 Inlägg

Nej iofs inte. Men det finns inga realistiska lösningar för din bil. Så det enda realisitska
är att byta bil. Allt annat är tyvärr meningslöst. Chip om du hittar något gör bara ett hål i plånboken.
Och det är fel bil att "lära siga att trimma " på. Skall man lära sig att trimma så gäller typ Nissan 200, Volvo diverse modeller, SAAB diverse modeller, turbokonvertera gammal BMW 325 etc.

/Göran

P.S. jag försöker inte vara dryg eller jävlig - jag försöker bara berätta som det är.

mike_ford skrev:
va inte det jag fråga om

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
mike_ford
15 oktober 2008 · 348 Inlägg

Sharky skrev:
Nej iofs inte. Men det finns inga realistiska lösningar för din bil. Så det enda realisitska
är att byta bil. Allt annat är tyvärr meningslöst. Chip om du hittar något gör bara ett hål i plånboken.
Och det är fel bil att "lära siga att trimma " på. Skall man lära sig att trimma så gäller typ Nissan 200, Volvo diverse modeller, SAAB diverse modeller, turbokonvertera gammal BMW 325 etc.

/Göran

P.S. jag försöker inte vara dryg eller jävlig - jag försöker bara berätta som det är.

mike_ford skrev:
va inte det jag fråga om

ja men en anan styrbowx då? men nu e det en ford å kommer alltid va en ford . ingen gammal ssab..
inte roligt å göra nått som iangen anan har gjort?

Ford focus st "ficusen" (2007)
Ford Focus st "St250" (2014)
Sharky
15 oktober 2008 · 10 287 Inlägg

Styrbox gör inte din motor effektivare.

Motionerar du? Då kanske du vet hur viktigt stor lungvolym och effektiv syreupptagningsförmåga är. Lungvolymen är motorstorleken och syreupptagningsförmågan är hur effektiv motorn är som luftpump. Och det är denna kombination som avgör motorns effekt. Styrboxen är bara hjärnan som säger åt dig att andas. Och det sköter redan din styrbox så bra som syreupptagningsförmågan medger.

Läs långa feta sugmotortrimmartråden. Trimma sugisar handlar om att få motorn att bli så effektiv på att suga i sig friskt syre så mycket som möjligt så många gånger i minuten som möjligt och att lätta på alla rörliga delar i motorn (lätt kropp när man springer....) så att grejorna håller för dom höga varv som krävs.

Om du har en ingenjörsexamen eller har arbetat i mekanisk verkstad i flera år eller som bilmek så kan man nog ha tanken att som första projekt göra något som ingen annan har gjort. Är man inget av ovan nämnda så får man nog börja med att göra nåt som är välkänt och väl fungerande för annars blir det bara en hög med skrot stående i garaget.


/Göran


mike_ford skrev:
ja men en anan styrbowx då? men nu e det en ford å kommer alltid va en ford . ingen gammal ssab..
inte roligt å göra nått som iangen anan har gjort?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
mike_ford
15 oktober 2008 · 348 Inlägg

Sharky skrev:
Styrbox gör inte din motor effektivare.

Motionerar du? Då kanske du vet hur viktigt stor lungvolym och effektiv syreupptagningsförmåga är. Lungvolymen är motorstorleken och syreupptagningsförmågan är hur effektiv motorn är som luftpump. Och det är denna kombination som avgör motorns effekt. Styrboxen är bara hjärnan som säger åt dig att andas. Och det sköter redan din styrbox så bra som syreupptagningsförmågan medger.

Läs långa feta sugmotortrimmartråden. Trimma sugisar handlar om att få motorn att bli så effektiv på att suga i sig friskt syre så mycket som möjligt så många gånger i minuten som möjligt och att lätta på alla rörliga delar i motorn (lätt kropp när man springer....) så att grejorna håller för dom höga varv som krävs.

Om du har en ingenjörsexamen eller har arbetat i mekanisk verkstad i flera år eller som bilmek så kan man nog ha tanken att som första projekt göra något som ingen annan har gjort. Är man inget av ovan nämnda så får man nog börja med att göra nåt som är välkänt och väl fungerande för annars blir det bara en hög med skrot stående i garaget.


/Göran


mike_ford skrev:
ja men en anan styrbowx då? men nu e det en ford å kommer alltid va en ford . ingen gammal ssab..
inte roligt å göra nått som iangen anan har gjort?

va tycker du jag ska gö med bilen då? om du fick välja ,, å byta finns inte i tankarna smile

Ford focus st "ficusen" (2007)
Ford Focus st "St250" (2014)
Sharky
15 oktober 2008 · 10 287 Inlägg

Om du är beroende av bilen dagligen så skall du inte hitta på nåt konstigt med den. Mera råd än så kan inte jag ge eftersom jag inte är i bilstylingbranschen.

/Göran

mike_ford skrev:
va tycker du jag ska gö med bilen då? om du fick välja ,, å byta finns inte i tankarna smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
15 oktober 2008 · 5 042 Inlägg

Sharky skrev:
Om du är beroende av bilen dagligen så skall du inte hitta på nåt konstigt med den. Mera råd än så kan inte jag ge eftersom jag inte är i bilstylingbranschen.

/Göran

mike_ford skrev:
va tycker du jag ska gö med bilen då? om du fick välja ,, å byta finns inte i tankarna smile

Vad har styling med trimmning att göra Hajjen wink  ??

C H E V R O L E T <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang