5585
Sök

Ojämnt laddtryck

8 Inlägg
20 juni 2008
Trådstartare
Har en audi 1.8ts Q -00, som är chippad (vet ej chip) då inga papper finnes med. Men när jag kör den så är det mer sällan än ofta som jag har 1,5 bar i ladd. Varför? Är skapligt nöjd med prestandan vid 1,5 bar men det är sällan den kommer upp i det. Oftast ligger den och trökar vid 1 bar... Ska kanske tillägga att jag har större intercooler med tanke på det ganska höga trycket. Är det ECUn som "känner" av något och bara tillåter 1,5 bar under optimala förhållanden? Är tacksam för svar och teorier smile UPP UPP!
Senast redigerat av skg_hoffman (22 juni 2008)

8 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
upp. ingen som vet? yikes

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
22 juni 2008
skg_hoffman skrev:

Lugna dig FFS!  det är mitt i natten, svaren kommer nog så småningom ska du se.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

175 Inlägg
22 juni 2008
Kör du med öppet luftfilter? Vart har du det placerat i sånna fall?

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 juni 2008
Det är ju uppenbarligen något som inte stämmer.  1.5bar låter väldigt högt för din bil, tråket kring 1 bar låter mer rimmligt.  chippade 1.8or går inte bättre än så.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

8 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
_Da_Man_ skrev:
Kör du med öppet luftfilter? Vart har du det placerat i sånna fall?

Japp, det är placerat där luftburken suttit. Med riktig avskärmning, så den borde inte dra i sej varmluft

8 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
torpis skrev:
Det är ju uppenbarligen något som inte stämmer.  1.5bar låter väldigt högt för din bil, tråket kring 1 bar låter mer rimmligt.  chippade 1.8or går inte bättre än så.

Enligt ägaren innan så laddade den 0.9 innan chip, vilket jag också tycker är ganska så högt... Om man säger som så att när den bara laddar 1.0 bar så känns den lika trött som en 180 hp bil ska göra, det känns knappt acceptabelt alltså. Men vid 1.5 bar är det >okej< drag i bilen...

8 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
skg_hoffman skrev:

Lugna dig FFS!  det är mitt i natten, svaren kommer nog så småningom ska du se.

Jag uppade eftersom mitt inlägg höll på att komma till sida 2 utan att jag fått ett enda svar

Sök