Ja som topicen lyder... söker EGT och bredbandslambda
Gärna lite tips på olika modeller, deras pris å om dom har funkat bra
De är standalone mätare jag söker som jag kan ha vid mappning å om man senare kan koppla vidare dom te ett sprut via analog utgång är de ett plus Å om de är kombinerade EGT å bredisar i en å samma display gör inge bara man kan läsa vad de står på dom
Har kollat lite på AEM,Vems.Innovate,PLX men inte direkt fastnat för någon....
kör en AEM fungerar fint faktiskt. billig var den med. + är 52mm formatet så den får plats i en mätarhållare
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
har funkat bra för mig och min kompis (ms_t4) iaf, kör in signalen i nirat så kan man köra lite closed loop och sånt med. trevligt vid besiktning om inte annat.
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
har funkat bra för mig och min kompis (ms_t4) iaf, kör in signalen i nirat så kan man köra lite closed loop och sånt med. trevligt vid besiktning om inte annat.
De låter bra de
Vettifan hur bra de funkar med autotune på i ms men annars får man la mappa in de redigt från början... Bara man har en egen mätare å inte kör lånat som jag gör nu :p är ju rätt bra vid felsökning sen också
Men du torpis har du svetsa i en EGT nippel i ett gjutjärnsrör förr? är de jävligt å få de att fästa å sitta kvar?
kan nån förklara vad en bredbandslambda är för mej??
Med en bredbandslambda kan du kontrollera hur pass bra inställd din motor är
Man kan kontrollera hur pass bra bilen har förbrännt soppan å se ifall den går magert eller om den får för mycke soppa, å ställa in bilen efter de å tex ge mer eller mindre sås
jaha, så de e typ, en lambdasond som du kopplar till datorn då?? AHA, de e så dom kollar när dom mappar då eller? (ursäkta om jag stör tråden)
Jepp en jäkligt snabb och exakt lambdasond.
De låter bra de
Vettifan hur bra de funkar med autotune på i ms men annars får man la mappa in de redigt från början... Bara man har en egen mätare å inte kör lånat som jag gör nu :p är ju rätt bra vid felsökning sen också
Men du torpis har du svetsa i en EGT nippel i ett gjutjärnsrör förr? är de jävligt å få de att fästa å sitta kvar?
MAG och hög värme så går det jättefint. förvärm med gas om du är osäker
De låter bra de
MAG och hög värme så går det jättefint. förvärm med gas om du är osäker
Okej de låter bra får la se vad de blir för något ....men de lutar lite åt Vems