5930
Sök

Etanol, miljövänligt? NEJ!

457 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
Etanolfabrik i Brasilien! Ni får själva avgöra om ni tycker etanolen är miljövänlig eller inte! Men va jag själv anser så är det förjävligt att vi i "Duktiga" Sverige ska behöva tanka sånt här som i längden är MER miljöfarligt än vanlig olja! VAKNA SVERIGES REGERING!

http://www.svd.se/multimedia/dynamic/00284/Bild14_284797q.jpg

DFFL
9 020 Inlägg
22 juni 2008
Håll dig borta från internet.
Du kommer bli chockad över vad som skrivs de närmsta minuterna.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 867 Inlägg
22 juni 2008
Vi har ett fjärrvärmeverk här borta som ser typ likadant ut, men det är mestadels ånga som spyr ur skorstenen.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Muttley
22 juni 2008
dejavu

denna bild har varit uppe förr här på garaget.

Avstängd
962 Inlägg
22 juni 2008
Så du trodde att etanol var miljövänligt? Det är väll allmänt känt att det inte är det...

Smålänning
7 887 Inlägg
22 juni 2008
Skitsamma.. Det är billigt...

Finns ju ändå ingen som EGENTLIGEN bryr sig om miljön.. Allt handlar om pengar...
Sen kanske det inte är så mö miljöfarliga änmen som spyr ut... Blir ju rätt varmt, så hälften om inte mer än vattenånga.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

811 Inlägg
22 juni 2008
Förbränning av organiska material bidrar INTE till växthuseffekten utan tas upp av växter/träd. Däremot förbränning av fosila material så blir det "mättat" efterssom det är ny koldioxid som framställs... engligt våran lärare iaf

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

5 089 Inlägg
22 juni 2008
bara för att bilden ser så ut(även fast den är fake) så är ju etanol en vara som naturen kan plocka upp igen i lagom takt till skillnad från bensin..

\Lindgren

Smålänning
7 887 Inlägg
22 juni 2008
rough_boy skrev:
Förbränning av organiska material bidrar INTE till växthuseffekten utan tas upp av växter/träd. Däremot förbränning av fosila material så blir det "mättat" efterssom det är ny koldioxid som framställs... engligt våran lärare iaf

Precis.
Men när dom framställer etanol så värms pannorna med diesel och bensin för att det är billigare än flis och pellets.

Alltså går det på ett ut.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

5 089 Inlägg
22 juni 2008
twin_cam skrev:
rough_boy skrev:

Precis.
Men när dom framställer etanol så värms pannorna med diesel och bensin för att det är billigare än flis och pellets.

men jag tankar billigare så jag skiter i vilket:lol:

\Lindgren

VW-nörd?
4 332 Inlägg
22 juni 2008
vad nytt...

601 Inlägg
22 juni 2008
FLindgren skrev:
twin_cam skrev:
rough_boy skrev:

Precis.

Håller med big_smile slipper skänka 5kr mer per liter till idioterna tongue

SQ
1 343 Inlägg
22 juni 2008
Mortalis skrev:
vad nytt...

HAHAHA

Ljudnörd!

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
22 juni 2008
Årka bry sig en dag dör vi allihopa endå å denna planet kommer så småning om upp höra av sig själv ...
när detta sol system slocknar vi e ej här för evigt ..... från jord vi äro kommna å till jord skall vi åter.

Bara att köra på tills det smäller ... å tar slut.

//SWIH

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Meister
6 763 Inlägg
22 juni 2008
AcFreaker skrev:
FLindgren skrev:
twin_cam skrev:

Precis.

Och bilen drar 1/3 mer sås så de går på ett ut iaf

5 089 Inlägg
22 juni 2008
camaro67 skrev:
AcFreaker skrev:
FLindgren skrev:

min drar 1,3-1,5 normal körning. drog 1,0-1,2 med bensin...sålänge man inte kör korta sträckor för när bilen är kall dras det mycket;)

\Lindgren

601 Inlägg
22 juni 2008
camaro67 skrev:
AcFreaker skrev:
FLindgren skrev:

Kör min 740 GLT på litern nu ungefär.
Får se va d elandar på i 940n sen

276 Inlägg
22 juni 2008
för det första e bilden fejkad för det andra så hur vet du att etanol tillverkas i den fabriken?? sen handlar det som sagt inte om miljön det handlar om pengar för de flesta

6 851 Inlägg
22 juni 2008
Etanol är miljövänligt, framställningen av Etanol är inte miljövänlig.

Men som sagt, regeringen vill inte rädda miljön, de vill få tillbaka massa pengar.
Då M sänker skatt på andra saker, så tar de ut det på bla. bensinen och maten.
För det är ju sånt som folk verkligen behöver och det ska då *** inte vara billigt...
Senast redigerat av TT-Avant (22 juni 2008)

DFFL
9 020 Inlägg
22 juni 2008
Mido__ skrev:
för det första e bilden fejkad för det andra så hur vet du att etanol tillverkas i den fabriken?? sen handlar det som sagt inte om miljön det handlar om pengar för de flesta

Läst tidningen det senaste halvåret?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök