5931
Sök

Bilen laddar mindre nu?

Dann3
23 juni 2008
Trådstartare
Äger en Nissan200sx s13 och med t25/28 turbon med 360 lager som jag hade innan laddade bilen 1.36 bar. Visade sig att den inte va så frisk så jag köpte en alldeles ny Garrett t28bb Turbo.

Grundladdet på nya turbon är ca 0.4 bar via wastegaten. Med boostcontrollen aktiverad kommer jag upp till ca 1.28 bar och det kvittar vad jag gör på boostcontrollen för det höjs inte.

Kan det ha något att göra med att den gamla turbon hade högre grundtryck och därmed laddade mer?

/danne

136 Inlägg
23 juni 2008
har nog med wg:n o göra, prova med en kraftigare det är inte säkert att wg:n på den ny turbon orkar hålla samma ladd som förut , du kan  ju ta wg:n från din gammla turbo om du nu har kvar den o prova=). om den passar vad vet jag bara en vild gissning:P
Senast redigerat av Olsson__ (23 juni 2008)

Forummoderator
10 576 Inlägg
23 juni 2008
GLT bör vara ungefär halva maximala laddtrycket, dessutom infalla vid boostmin rpm, dvs om turbon ger grundladd vid 2500rpm så skall det så förbli upp till varvstoppet, annars har du skenladd.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök