köpråd: Ps3 eller Xbox 360

Izual
25 juni 2008 · 4 571 Inlägg

Kajlie skrev:

Izual skrev:
Jo jag jobbar med datorer varje dag och jag vågar påstå att det finns ingen modern hdd för konsumentbruk som låter mer än en omoddad x360.

Sedan om du satt din i ett ställ som avbelastar standardfläktarna hör inte riktigt till saken.

Jag jobbar som it-tekniker och jag vet om att köper du en budget hdd så låter den, har precis köpt en för privat bruk till en av mina datorer.

Jo det är klart den låter, och ja budgetdiskarna för oftast mer liv än dyrare diskar men inte mkt i jämförelse med en x360

Kajlie Garaget Video Crew
25 juni 2008 · 842 Inlägg

Som sagt så är det nog en smaksak, dom inbitne 360 fansen tycker illa om PS3 och tvärtom.

Senast redigerat av Kajlie (25 juni 2008)

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
25 juni 2008 · 887 Inlägg

Kajlie skrev:

Izual skrev:
Jo jag jobbar med datorer varje dag och jag vågar påstå att det finns ingen modern hdd för konsumentbruk som låter mer än en omoddad x360.

Sedan om du satt din i ett ställ som avbelastar standardfläktarna hör inte riktigt till saken.

Jag jobbar som it-tekniker och jag vet om att köper du en budget hdd så låter den, har precis köpt en för privat bruk till en av mina datorer.

Lägg ut 300:- till så får du bättre än det du fick.
Det finns oerhört bra hårddiskar i 2.5" att köpa nu.
Sen så behöver man inte köpa 500gb som många tror.

Köp en 320gb för under tusenlappen!
Western Digitals Scorpio ligger fan på 950:-!

Tänk samtidigt på att snurrhastigheten bör vara som på originaldisken. Dvs 5400 varv/minuten, och inte 7200.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Kajlie Garaget Video Crew
25 juni 2008 · 842 Inlägg

Izual skrev:

Kajlie skrev:

Izual skrev:
Jo jag jobbar med datorer varje dag och jag vågar påstå att det finns ingen modern hdd för konsumentbruk som låter mer än en omoddad x360.

Sedan om du satt din i ett ställ som avbelastar standardfläktarna hör inte riktigt till saken.

Jag jobbar som it-tekniker och jag vet om att köper du en budget hdd så låter den, har precis köpt en för privat bruk till en av mina datorer.

Jo det är klart den låter, och ja budgetdiskarna för oftast mer liv än dyrare diskar men inte mkt i jämförelse med en x360

Det är väl endå inte hdd som låter i en 360?

PlumCrazy
25 juni 2008 · 881 Inlägg

PS3.  Valet är enkelt.  Till Playstation finns serier som: Gran Turismo, Final Fantasy, Metal Gear Solid, dem finns inte till Xbox 360.

Dessutom är det en viss procentsats att Xbox 360 går sönder (kom inte ihåg hur stor), men nu pratar jag inte om "Red Ring of Death" utan nu menar jag att läsaren går sönder.

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
PlumCrazy
25 juni 2008 · 881 Inlägg

Kajlie skrev:

Izual skrev:

Kajlie skrev:
Jag jobbar som it-tekniker och jag vet om att köper du en budget hdd så låter den, har precis köpt en för privat bruk till en av mina datorer.

Jo det är klart den låter, och ja budgetdiskarna för oftast mer liv än dyrare diskar men inte mkt i jämförelse med en x360

Det är väl endå inte hdd som låter i en 360?

Nä det är fläkten/arna som hörs mest, men sen kan man väl höra hddn lite också.

Senast redigerat av PlumCrazy (25 juni 2008)

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
staz
25 juni 2008 · 1 Inlägg

XBOX 360 så klart! har större spel utbud,xbox live är grymt mkt bättre än psn! billigare,spelen brukar se något bättre ut än på ps3.

golf_greatpower
25 juni 2008 · 257 Inlägg

staz skrev:
XBOX 360 så klart! har större spel utbud,xbox live är grymt mkt bättre än psn! billigare,spelen brukar se något bättre ut än på ps3.

hm, att spelen se bättre ut på xbox ... *skrattar*... provade ps3 sen xbox , trodde jag spelade på ett gammalt ps2 först...

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"
Izual
25 juni 2008 · 4 571 Inlägg

Kajlie skrev:

Izual skrev:

Kajlie skrev:

Jag jobbar som it-tekniker och jag vet om att köper du en budget hdd så låter den, har precis köpt en för privat bruk till en av mina datorer.

Jo det är klart den låter, och ja budgetdiskarna för oftast mer liv än dyrare diskar men inte mkt i jämförelse med en x360

Det är väl endå inte hdd som låter i en 360?

Nä det har jag aldrig påstått heller.

Men du hävdade att diskarna lät som flygplan och jag menade att dom fortfarande inte kan överrösta x360's fläktvrål.

Kajlie Garaget Video Crew
25 juni 2008 · 842 Inlägg

Jaha du menar så, nej kanske inte men sen är en hdd och en fläkt ganska olika och låter en hdd mer än en fläkt e där nått allvarligt fel.
Sen vet inte jag vilken gen av 360 du snackar om som ska låta så mycket, första gen låter tex mycket mer än dom som är nya nu. Jag stördes inte av mina orginal fläktar.

Simon08
25 juni 2008 · 82 Inlägg

köp båda det har jag spelar lika mycket på båda konsolerna

Cappucino @ GARAGET.ORG
25 juni 2008 · 229 Inlägg

ps3!!

Volvo V70 2.5 GLT "T-Grön" (2000)
Bjork OEM <3
25 juni 2008 · 6 957 Inlägg

Köpte ett PS3 för ca 2 månader sen och e helnöjd!!
Testade Xbox hos polaren men fick inte samma övertygande känsla, Xbox e bra men ja tror mer
på PS3 framtidsmässigt...Gran Turismo 5 wink

Vill du hålla nere ekonomin lite är väl ett Xbox rätta valet, skulle iofs inte snåla på ngt sånt..

Mvh

Senast redigerat av Bjork (25 juni 2008)

OEM <3
sEAMP
25 juni 2008 · 392 Inlägg

säg såhär... om ett spel kostar 100 kr i månaden o spela online, säg att du älskar o spela online, säg 2 st spel, 200 kr i månaden, om du spelar dom 2 spelen i 781 månader, då har du fått en online räkning på totalt 156 200:- _utöver_ kostnaden på konsol och spel, så säg att du betalat runt 160 00:- i runda slängar så ser jag ingen anledning att köpa ett xbox när ett ps3 kostar runt 5 000:-

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!
FireTraXX DFFL
25 juni 2008 · 9 020 Inlägg

Gjorde en jämförelsevideo av fläktljudet på min PS3 och min brors 360.
[video]http://www.garaget.org/video/a0mk2ul98pvg[/video]

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Kajlie Garaget Video Crew
25 juni 2008 · 842 Inlägg

FireTraXX skrev:
Gjorde en jämförelsevideo av fläktljudet på min PS3 och min brors 360.
[video]http://www.garaget.org/video/a0mk2ul98pvg[/video]

Om ni tycker det e så högt ljud hur går det då när ni är på krogen eller nått uteställe spräng era trumhinnor då lr ?
Min polare har en första gen 360 och har du normal volym på tv'n så hör du inte boxen.

Fattar inte hur alla xbox hatare kan hänga upp sig så jävligt på en liten fläkt.

FireTraXX DFFL
25 juni 2008 · 9 020 Inlägg

Kajlie skrev:

FireTraXX skrev:
Gjorde en jämförelsevideo av fläktljudet på min PS3 och min brors 360.
http://www.garaget.org/video/a0mk2ul98pvg

Om ni tycker det e så högt ljud hur går det då när ni är på krogen eller nått uteställe spräng era trumhinnor då lr ?
Min polare har en första gen 360 och har du normal volym på tv'n så hör du inte boxen.

Fattar inte hur alla xbox hatare kan hänga upp sig så jävligt på en liten fläkt.

Det är skillnad på att t.ex. titta på film (Som är vad jag oftast gör på min PS3) än att vara ute på krogen.
T.ex. så spelar jag Tiësto Copenhagen på Blu-Ray just nu (Den som gick på tv:n i filmen) och jag hade inte ens hört sorlet på krogen i den volymen jag spelar just nu.

Men när man tittar på vanlig film eller spelar spel så har man "normal" volym och då hörs jävlar i det fläkten från 360.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Kajlie Garaget Video Crew
25 juni 2008 · 842 Inlägg

FireTraXX skrev:

Kajlie skrev:

FireTraXX skrev:
Gjorde en jämförelsevideo av fläktljudet på min PS3 och min brors 360.
http://www.garaget.org/video/a0mk2ul98pvg

Om ni tycker det e så högt ljud hur går det då när ni är på krogen eller nått uteställe spräng era trumhinnor då lr ?
Min polare har en första gen 360 och har du normal volym på tv'n så hör du inte boxen.

Fattar inte hur alla xbox hatare kan hänga upp sig så jävligt på en liten fläkt.

Det är skillnad på att t.ex. titta på film (Som är vad jag oftast gör på min PS3) än att vara ute på krogen.
T.ex. så spelar jag Tiësto Copenhagen på Blu-Ray just nu (Den som gick på tv:n i filmen) och jag hade inte ens hört sorlet på krogen i den volymen jag spelar just nu.

Men när man tittar på vanlig film eller spelar spel så har man "normal" volym och då hörs jävlar i det fläkten från 360.

Men man köper väl inte en 360/PS3 för att titta på film ? smile Mja kanske blu-ray på ps3 då
Man köper väl den i första hand för att spela ? smile

FireTraXX DFFL
25 juni 2008 · 9 020 Inlägg

Kajlie skrev:

FireTraXX skrev:

Kajlie skrev:
Om ni tycker det e så högt ljud hur går det då när ni är på krogen eller nått uteställe spräng era trumhinnor då lr ?
Min polare har en första gen 360 och har du normal volym på tv'n så hör du inte boxen.

Fattar inte hur alla xbox hatare kan hänga upp sig så jävligt på en liten fläkt.

Det är skillnad på att t.ex. titta på film (Som är vad jag oftast gör på min PS3) än att vara ute på krogen.
T.ex. så spelar jag Tiësto Copenhagen på Blu-Ray just nu (Den som gick på tv:n i filmen) och jag hade inte ens hört sorlet på krogen i den volymen jag spelar just nu.

Men när man tittar på vanlig film eller spelar spel så har man "normal" volym och då hörs jävlar i det fläkten från 360.

Men man köper väl inte en 360/PS3 för att titta på film ? smile Mja kanske blu-ray på ps3 då
Man köper väl den i första hand för att spela ? smile

"Men när man tittar på vanlig film eller spelar spel så har man "normal" volym och då hörs jävlar i det fläkten från 360."

EDIT:
Och jag köpte min PS3 mest för filmtittandets skull, även om spela är skitskoj så är film roligare.

Senast redigerat av FireTraXX (25 juni 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Izual
25 juni 2008 · 4 571 Inlägg

Jag köpte min ps3'a främst för bluray samt upscaling på dvd.
Det är en väldigt billig och bra blurayspelare och den var en av de billigaste just när bluray lanserades.
Sedan ser den bra mkt bättre ut än de flesta vanliga blurayspelare

Sedan att man kunde spela på den var mer en bonus.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang