köpråd: Ps3 eller Xbox 360

Kajlie Garaget Video Crew
25 juni 2008 · 842 Inlägg

"Det är skillnad på att t.ex. titta på film (Som är vad jag oftast gör på min PS3)" - Det var de jag svara på.

Jag tycker inte man hör fläkten om man spelar. Beror kanske på vad det är för spel, om det e tyst spel eller typ nått bilspel tex där det e ljud hela tiden.

Skuggan_84
25 juni 2008 · 209 Inlägg

Min 360 går tyst å fin å vad jag hört av en som har ps3 så ska ju xbox live vara mycket bätre än Ps3ans online läge

FireTraXX DFFL
25 juni 2008 · 9 020 Inlägg

Skuggan_84 skrev:
Min 360 går tyst å fin å vad jag hört av en som har ps3 så ska ju xbox live vara mycket bätre än Ps3ans online läge

Ska vara ja, men jag märker ingen skillnad åt något håll.
Visst att det itne finns lika många spelar på PS3 som 360, men det är inte långt kvar...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
evil_ananas
25 juni 2008 · 115 Inlägg

Om man hade pengar så skulle ps3 vara intressant, men jag köpte mitt 360 arcade för 1700 nytt så då var det ganska stor prisskillnad

Kajlie Garaget Video Crew
25 juni 2008 · 842 Inlägg

FireTraXX skrev:

Skuggan_84 skrev:
Min 360 går tyst å fin å vad jag hört av en som har ps3 så ska ju xbox live vara mycket bätre än Ps3ans online läge

Ska vara ja, men jag märker ingen skillnad åt något håll.
Visst att det itne finns lika många spelar på PS3 som 360, men det är inte långt kvar...

Onlineläget tycker jag är 100ggr bättre på 360 än ps3, dock så kostar det på 360.
Så det kvittar hur vi sitter här o vänder och vrider på det så finns det för o nackdelar med båda maskinerna, så trådskaparen får väl lita på sin magkänsla bara smile

Mortalis VW-nörd?
25 juni 2008 · 4 332 Inlägg

Izual skrev:
Fördelar PS3                                      Motsvarande X360

Inbyggt trådlöst nätverk      -        addon till 360 kostar ~800
Dosorna är laddningsbara,   -        addon till 360 kostar ~150:- per dosa
Bluray samt dvd upscaling   -        döda formatet hd-dvd(addon) samt saknar upscaling                           
Tyst                                    -        Låter som ett mindre industriområde
Gratis onlinespel                 -        Månadskostnad för onlinedelen

Så det är rätt mkt som talar för ps3'an.

Och de fanboys som tjatar om att ps3'an är så dyr, utrusta eran 360 med samma addons som ps3 har som standard så blir den t.o.m dyrare i slutändan, sedan som grädde på moset så får man betala för onlinedelen ~100Kr per månad så en Ps'3 är helt klart billigare i längden.

Kan nog rätta dig om att onlinedelen kostar 400kr för 12 månader...blir inte 100kr i månaden.

Förresten kommer de lite nya 360s nu i sommar/höst som ska vara mycket svalare och tystare. Nya komponenter. Kan vara rätt värt å tom byta ut sin gamla mot dessa.

Senast redigerat av Mortalis (25 juni 2008)

Ranta
25 juni 2008 · 162 Inlägg

PS3 lätt smile Gratis onlinelir och blueray!

Mazda Rx7 "Efini" (1993)
Forza_740 Hardstyle forever <3
25 juni 2008 · 522 Inlägg

Ranta skrev:
PS3 lätt smile Gratis onlinelir och blueray!

Håller med dej,, man skulle ochså valt lätt PS3 wink

R.I.P Colin Mcrae 07-09-15 :(. Nu så har jag alla Colin Mcrae spelena till playstation ;).
Volvo 855 GL "Mr 850" (1994)
BJ_ Lastbilsmekaniker
25 juni 2008 · 107 Inlägg

PS3, utan att tveka, säger även alla jag känner som har både xbox och ps3. Sen är ju PS3:an överlägsen när det gäller presanda, därav det lite högre priset (vet inte hur det är nu, men när jag köpte min så var den lite dyrare än ett xbox)

FWD = Fel Wheel Drive
Forza_740 Hardstyle forever <3
25 juni 2008 · 522 Inlägg

BJ_ skrev:
PS3, utan att tveka, säger även alla jag känner som har både xbox och ps3. Sen är ju PS3:an överlägsen när det gäller presanda, därav det lite högre priset (vet inte hur det är nu, men när jag köpte min så var den lite dyrare än ett xbox)

Jag har set på internät att PS3:AN ligger runt 4000 tusen kroner, men är ju grymt sugen på att köpa PS3:AN och GTA4 så man får se va det är för skillnad på GTA4 och dom andra GTA spelena big_smile wink

R.I.P Colin Mcrae 07-09-15 :(. Nu så har jag alla Colin Mcrae spelena till playstation ;).
Volvo 855 GL "Mr 850" (1994)
Aaaaaaalm
25 juni 2008 · 584 Inlägg

Lätt 360in, flasha dvdläsaren och ta hem spelen på nätet! Ps3an går ju inte att modifiera än och spelen kostar 5-600kr?

Saab 4 Life!
Saab 99 GL CAB "Cabben" (1982)
golf_greatpower
25 juni 2008 · 257 Inlägg

Aaaaaaalm skrev:
Lätt 360in, flasha dvdläsaren och ta hem spelen på nätet! Ps3an går ju inte att modifiera än och spelen kostar 5-600kr?

den går visst att modifiera..

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"
golf_greatpower
25 juni 2008 · 257 Inlägg

sEAMP skrev:
säg såhär... om ett spel kostar 100 kr i månaden o spela online, säg att du älskar o spela online, säg 2 st spel, 200 kr i månaden, om du spelar dom 2 spelen i 781 månader, då har du fått en online räkning på totalt 156 200:- _utöver_ kostnaden på konsol och spel, så säg att du betalat runt 160 00:- i runda slängar så ser jag ingen anledning att köpa ett xbox när ett ps3 kostar runt 5 000:-

4200kr utan spel kostar ett ps3, ett xbox elite kostar 3500kr.. vilket är mest prisvärt?
jag hade utan tvekan tagit ps3

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"
beta
25 juni 2008 · 804 Inlägg

Aaaaaaalm skrev:
Lätt 360in, flasha dvdläsaren och ta hem spelen på nätet! Ps3an går ju inte att modifiera än och spelen kostar 5-600kr?

Saken är att jag nästan tycker det är en nackdel.
Har bägge och 360it är flashat och med så jäkla många spel blir de snabbt tråkiga.

E30Tompa Rörpulare
26 juni 2008 · 1 453 Inlägg

Brorsan har 360 och ja ps3 och begge e överens om att ps3 är bättre bortsett från forza smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
BMW E61 m5 (2007)
Aaaaaaalm
26 juni 2008 · 584 Inlägg

golf_greatpower skrev:

Aaaaaaalm skrev:
Lätt 360in, flasha dvdläsaren och ta hem spelen på nätet! Ps3an går ju inte att modifiera än och spelen kostar 5-600kr?

den går visst att modifiera..

Jasså? yikes Sorry det har jag missat isf, har du någon länk med beskrivning vad som modifieras,
läsaren eller chip osv...

Saab 4 Life!
Saab 99 GL CAB "Cabben" (1982)
Aaaaaaalm
26 juni 2008 · 584 Inlägg

"Aktuell status på modchip/hack osv till PS3:

- Vi har just nu INGEN information om detta
- Har du frågor om skillnader mellan USA/JAPAN/EUROPEISKA PS3 så ställ dom i vårt SUPPORTFORUM
- Har vi inga PS3 konsoller listade på den här sidan så har vi inga att sälja
- Undvik att ringa eller maila med frågor av karaktären "När kommer ni ha chip till PS3" osv, jag LOVAR att det kommer SYNAS på www.psxcare.com så fort det kommit något roligt hack :-)"

Det hittade jag på www.psxcare.com

Vet inte om det är de som inte uppdaterat sidan men....

Saab 4 Life!
Saab 99 GL CAB "Cabben" (1982)
Markolainen
26 juni 2008 ·

Okej, här kommer min lista på för nackdelar med båda konsollerna.
Jag äger själv båda men spelar för tillfället endast på 360:n (pga att den är flashad).
Är ingen fanboy av någon av konsolerna och ska försöka vara så objektiv som möjligt.
Åsikterna är mina och kan uppfattas olika från person till person.

360:
+ Går att flasha
+ Riktigt bra spelutbud
+ Live är riktigt bra
+ Multi spelen är oftast snyggare/flyter bättre till 360
+ Sköna kontroller
+ XBLA har ett stort utbud av arcad spel

- DVD läsaren (inte fläktarna) låter väldigt mycket. Även fast min är flashad från 12x till 8x.
- Fläktarna låter ganska bra de med
- Live kostar
- Dåligt multimediastöd
- Inga uppladdningsbara batterier original i kontrollerna

PS3:
+ Gratis online
+ Helt ok spelutbud men kommer komma mer i framtiden
+ Väldigt tyst
+ Uppladningsbara batterier i kontrollerna
+ Bra mediamaskin: Blu Ray, går lätt att överföra filmer direkt till HDD:n m.m.

- Online inte lika bra som live
- Inte lika bra spelutbud som till 360 för tillfället
- Kontrollerna har dålig känsel på sina triggers
- Mycket färre spel på PS Store än på XBLA

Detta var allt, för tillfället iaf.

xXchamXx94 Studerande
26 juni 2008 · 727 Inlägg

Köp PS3. Jag tycker att det är bäst, grymt bra grafik om du har full hd upplösning. 360:n kostar det för att spela online! gör det inte på PS3.

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
FireTraXX DFFL
26 juni 2008 · 9 020 Inlägg

Aaaaaaalm skrev:
"Aktuell status på modchip/hack osv till PS3:

- Vi har just nu INGEN information om detta
- Har du frågor om skillnader mellan USA/JAPAN/EUROPEISKA PS3 så ställ dom i vårt SUPPORTFORUM
- Har vi inga PS3 konsoller listade på den här sidan så har vi inga att sälja
- Undvik att ringa eller maila med frågor av karaktären "När kommer ni ha chip till PS3" osv, jag LOVAR att det kommer SYNAS på www.psxcare.com så fort det kommit något roligt hack :-)"

Det hittade jag på www.psxcare.com

Vet inte om det är de som inte uppdaterat sidan men....

Finns nåt chip till PS3 (Hittade en amerikansk sida som sålde det för ett tag sedan) men jag vet inte hur det funkar eller om det funkar.


http://www.infectus.biz/products.php

Senast redigerat av FireTraXX (26 juni 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang