köpråd: Ps3 eller Xbox 360

Mortalis VW-nörd?
26 juni 2008 · 4 332 Inlägg

köp inte ps3 för att köra bluray...den e totalt värdelös på de jämfört med riktiga bluray spelare. Dessutom de som säger att konsollen kör spelen i 1080p. De stämmer till viss mån, men många spel skalas ner till 720p. Ibland är det bara cut scenes som körs i 1080p och ibland körs hela spelen i 720p...just sayin, de lurar en lite..

Forza_740 Hardstyle forever <3
26 juni 2008 · 522 Inlägg

Mortalis skrev:
köp inte ps3 för att köra bluray...den e totalt värdelös på de jämfört med riktiga bluray spelare. Dessutom de som säger att konsollen kör spelen i 1080p. De stämmer till viss mån, men många spel skalas ner till 720p. Ibland är det bara cut scenes som körs i 1080p och ibland körs hela spelen i 720p...just sayin, de lurar en lite..

jag har funderat på att köpa mig ps3,, men jag kommer inte att köra på den hägsta bluray på 1080p, kommer nog att köra på 720p för det mästa big_smile

R.I.P Colin Mcrae 07-09-15 :(. Nu så har jag alla Colin Mcrae spelena till playstation ;).
Volvo 855 GL "Mr 850" (1994)
smiler
26 juni 2008 · 672 Inlägg

Köp båda så slipper du tjaffset... kör med ps3 å e toknöjd. Gillar den kontrollen bäst men de e ju en vanesak såklart.

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
Glader9991
26 juni 2008 · 956 Inlägg

xbox 360 - Köp, betala betala betala

ps3 - Köp, spela spela spela

Ps3 är mycket mera framtidssäkert, bättre att lägga några tusingar mer och slippa byta om 3 år.

Sen tycker jag de är "tattigt" av 360 att köra kontroller med lösa batterier. Snälla nån, vi lever på 2000 talet.

FireTraXX DFFL
26 juni 2008 · 9 020 Inlägg

Mortalis skrev:
köp inte ps3 för att köra bluray...den e totalt värdelös på de jämfört med riktiga bluray spelare.

...

Det är en ren lögn och det har du ingen grund för.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Bjork OEM <3
27 juni 2008 · 6 957 Inlägg

FireTraXX skrev:

Mortalis skrev:
köp inte ps3 för att köra bluray...den e totalt värdelös på de jämfört med riktiga bluray spelare.

...

Det är en ren lögn och det har du ingen grund för.

Har sj jämfört mellan en enkel blurayspelare å PS3:an, Blurayen e outstanding i PS3:an.
Hallå Sony gör ju PS3 å dom gör då fan ingen skit!

OEM <3
Digital_Kicker
27 juni 2008 · 3 721 Inlägg

hur kan man jämföra PS3 med 360?!? När PS3 är en mediamaskin!! Slår 360 med tusentals längder i allt!!.

Izual
27 juni 2008 · 4 571 Inlägg

FireTraXX skrev:

Mortalis skrev:
köp inte ps3 för att köra bluray...den e totalt värdelös på de jämfört med riktiga bluray spelare.

...

Det är en ren lögn och det har du ingen grund för.

Källa på det Mortalis?

Ps3 har en bra blurayspelare och har fått bra kritik för det och bra betyg i många ljud&bild tidningar jämfört med "vanliga" blurayspelare. Har även jämfört samsungs bd-p1000 och bd-p1400 hemma med min ps3'a och jag ser ingen skillnad alls på någon av dem i 1080p

Källor:
http://www.aftonbladet.se/pryl/tv/article2159355.ab
5/5

http://www.dagensps.se/article.aspx?art … categID=18
Bäst i test

http://m3.idg.se/2.1022/1.157385
8/10

Sylwe
27 juni 2008 · 143 Inlägg

beror på om du tänkt köra brända spel eller inte.
Ska man ändå köpa spel så kan man väl köpa ps3 den har ju bättre hårdvara men vill man vara olaglig å bränna egna spel så är 360 billigare

With bloody hands i cant deny
BMW 320i cabriolet "Ethirty6" (1994)
FireTraXX DFFL
30 juni 2008 · 9 020 Inlägg

http://blog.us.playstation.com/

Strax har inte Microsoft mycket att komma med.
Sony är ikapp...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
30 juni 2008 · 1 781 Inlägg

FireTraXX skrev:
http://blog.us.playstation.com/

Strax har inte Microsoft mycket att komma med.
Sony är ikapp...

wooohoooo trophys (PS3)= achievement(360)
vadå copycats?

Team Insane Racing
FireTraXX DFFL
30 juni 2008 · 9 020 Inlägg

Malm3n skrev:

FireTraXX skrev:
http://blog.us.playstation.com/

Strax har inte Microsoft mycket att komma med.
Sony är ikapp...

wooohoooo trophys (PS3)= achievement(360)
vadå copycats?

Kvittar, ett lyckat koncept är ett lyckat koncept.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Glader9991
3 juli 2008 · 956 Inlägg

Nån som vet varför ps3 är slut över allt?

JaggaChafen Tesla Senior Technician
4 juli 2008 · 2 307 Inlägg

klart man måste ha ps3  Grantourismo finns ju bara till playstation

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Kakalupia SpaceCowboy
4 juli 2008 · 86 Inlägg

JaggaChafen skrev:
klart man måste ha ps3  Grantourismo finns ju bara till playstation

Tycker Forza 2 har bra mkt bättre känsla än GT5 prolouge dom behöver fixa till det tills dom släpper riktiga 5an och då släpps Forza 3 tongue
Jag skulle nog inte köpa en ps3a än då det inte finns ett enda spel till den som jag vill ha . Blu-ray spelaren i den däremot är riktigt bra står sig mot spelare i 5-6000:- klassen sen kan ps3an köra HD ljud med vilket 360in inte kan =/
Jag skulle köpa en 360 om jag var du smile

"Only death awaits you all, but do not fear. For is it through death that a new spirit energy is born. Soon, you will live again as a part of me."
Danne_86
4 juli 2008 · 257 Inlägg

gran turismo e de enda ja saknar till xboxen! så valet blir 360

Bjork OEM <3
4 juli 2008 · 6 957 Inlägg

Kakalupia skrev:

JaggaChafen skrev:
klart man måste ha ps3  Grantourismo finns ju bara till playstation

Tycker Forza 2 har bra mkt bättre känsla än GT5 prolouge dom behöver fixa till det tills dom släpper riktiga 5an och då släpps Forza 3 tongue
Jag skulle nog inte köpa en ps3a än då det inte finns ett enda spel till den som jag vill ha . Blu-ray spelaren i den däremot är riktigt bra står sig mot spelare i 5-6000:- klassen sen kan ps3an köra HD ljud med vilket 360in inte kan =/
Jag skulle köpa en 360 om jag var du smile

GT5 Prolouge vart ju bara ca 40% av spelet klart å släppt, de kommer bli riktigt bra
men Forza e riktigt¨fint de med...
Ps3:an har framtiden för sig, Xboxen har ju funnits ett tag nu..

OEM <3
Kolm
4 juli 2008 ·

Ellertz skrev:
Är sugen på nått nytt och vet inte va ja ska välja.. nån som vet nått positvit/negativt om de båda ?

Har 360, och polaren har ps3. Fick jag välja mellan dessa skulle jag valt 360, har haft det i 8 månader och har fortfarande inte tröttnat. Spelutbudet på en ps3 är fortfarande bristande, därför bör du köra på en 360, bästa konsolen enligt min mening. Enda negativa är högre fläktljud än ps3 men mkt lägre pris.

decib3L Körv
4 juli 2008 · 3 535 Inlägg

Har köpt ett ps3 ganska nyligen. Det är ju skitkul! Har faktiskt inget å gnälla på. Och som dom säger.

360 = Nutiden

Ps3 = Framtiden

Truckdriving Man
Skaune
4 juli 2008 ·

Det är LIVE som gör 99% av xboxet, så många användare o så många spel som man kan lira live! och grafiken är väl inte fy skam? minns inte, men prisskillnaden är väl rätt stor dessa media maskiner imellan om man bara väljer en vanlig 360 med 20g hårddisk? själv statsade jag på Eliten med 120g, finns ju hur mycket gratis demon etc på xbox live som man kan ladda ner gratis, plus en massa annat! och eliten var ju 1000:- billigare! plus e faktiskt handkontrollen som är betydligt skönare o hålla nån timme än Ps3ans!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang