5020
Sök

köpråd: Ps3 eller Xbox 360

186 Inlägg
4 juli 2008
Köp båda så blir du slipper du välja (om du har råd) annars testa hos kompisar eller dyligt..

Dock måste jag säga till de som säger att PS3 är en framtidsmaskin, vilket jag skulle vilja säga är fel fel fel! Tror faktiskt inte att blueray kommer att bli mer än en mellanlandning, en snabb liten avstickare, då det inte skiljer mycket mellan bluray och en vanlig dvdskiva, skulle nog tippa mer på att framtidsformaten kommer vara i stil med SD korten små, behändiga men kommer att rymma betydligt mer än dagens SD kort, samt att du inte kommer att kunna repa och förstöra dem på samma sätt.

Och att jämnföra att chippa ett xbox 360 och en PS3a, har du ett chippat 360 kan du ladda hem och bränna ut spelen på en vanlig dvdskiva, skall du däremot ladda hem och bränna ut spel till PS3an måste du införskaffa dig en betydligt mkt dyrare bluray brännare + att skivorna kostar braaaa mkt mer!

Men båda maskinerna är super. Köp ett Wii istället ;P

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra

Garaget Video Crew
842 Inlägg
4 juli 2008
Echelon skrev:
Köp båda så blir du slipper du välja (om du har råd) annars testa hos kompisar eller dyligt..

Dock måste jag säga till de som säger att PS3 är en framtidsmaskin, vilket jag skulle vilja säga är fel fel fel! Tror faktiskt inte att blueray kommer att bli mer än en mellanlandning, en snabb liten avstickare, då det inte skiljer mycket mellan bluray och en vanlig dvdskiva, skulle nog tippa mer på att framtidsformaten kommer vara i stil med SD korten små, behändiga men kommer att rymma betydligt mer än dagens SD kort, samt att du inte kommer att kunna repa och förstöra dem på samma sätt.

Och att jämnföra att chippa ett xbox 360 och en PS3a, har du ett chippat 360 kan du ladda hem och bränna ut spelen på en vanlig dvdskiva, skall du däremot ladda hem och bränna ut spel till PS3an måste du införskaffa dig en betydligt mkt dyrare bluray brännare + att skivorna kostar braaaa mkt mer!

Där kan jag faktiskt inte hålla med var på onoff igår och kollade runt lite såg du skillnaden på en dvd skiva och blu ray och det är sjuk skillnad.

956 Inlägg
4 juli 2008
Echelon skrev:

Spelen kommer ju bli större, därför är ps3 bra då de finns mycket och ta på skivan.

DFFL
9 020 Inlägg
4 juli 2008
Axor skrev:
Det är LIVE som gör 99% av xboxet, så många användare o så många spel som man kan lira live! och grafiken är väl inte fy skam? minns inte, men prisskillnaden är väl rätt stor dessa media maskiner imellan om man bara väljer en vanlig 360 med 20g hårddisk? själv statsade jag på Eliten med 120g, finns ju hur mycket gratis demon etc på xbox live som man kan ladda ner gratis, plus en massa annat! och eliten var ju 1000:- billigare! plus e faktiskt handkontrollen som är betydligt skönare o hålla nån timme än Ps3ans!

LIVE har jag väldigt liten erfarenhet av så det tänker jag itne uttala mig om.

Prisskillnaden är inte speciellt stor, räkna på det.
(Och då menar jag att du ska köpa spel, HDDVD-spelare o.s.v.)

Sist men inte minst, handkontrollen är relativ vilken man tycker är skönast.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Garaget Video Crew
842 Inlägg
4 juli 2008
FireTraXX skrev:
Axor skrev:
Det är LIVE som gör 99% av xboxet, så många användare o så många spel som man kan lira live! och grafiken är väl inte fy skam? minns inte, men prisskillnaden är väl rätt stor dessa media maskiner imellan om man bara väljer en vanlig 360 med 20g hårddisk? själv statsade jag på Eliten med 120g, finns ju hur mycket gratis demon etc på xbox live som man kan ladda ner gratis, plus en massa annat! och eliten var ju 1000:- billigare! plus e faktiskt handkontrollen som är betydligt skönare o hålla nån timme än Ps3ans!

Tycker inte du kan räkna in hddvd spelare i priset då man inte behöver köpa en om man inte vill, blu ray på PS3 e ju en ren bonus då det e första hand är till för spel ?
Så att tänka på att man måste lägga på pengar tycker jag är fel för det väljer man själv.
Och 360 ÄR billigare än PS3 hur du än vrider och vänder på det.

DFFL
9 020 Inlägg
4 juli 2008
Kajlie skrev:
FireTraXX skrev:
Axor skrev:

Tycker inte du kan räkna in hddvd spelare i priset då man inte behöver köpa en om man inte vill, blu ray på PS3 e ju en ren bonus då det e första hand är till för spel ?
Så att tänka på att man måste lägga på pengar tycker jag är fel för det väljer man själv.
Och 360 ÄR billigare än PS3 hur du än vrider och vänder på det.

Ska den vara likvärdig så måste man köpa sådant.
Oavsett hur DU än vrider och vänder på det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Garaget Video Crew
842 Inlägg
4 juli 2008
Men då kan du köpa en  hddvd spelare på tradera för 400.
xbox: konsol 1700 + Hddvd 400 = 2100
PS3: 3899:- (Billigast enligt prisjakt)

Så det blir fortfarande mycket billigare kvittar hur DU vänder och vrider på det.
Senast redigerat av Kajlie (4 juli 2008)

DFFL
9 020 Inlägg
4 juli 2008
Kajlie skrev:

Så det blir fortfarande mycket billigare kvittar hur DU vänder och vrider på det.

Allting blir billigare begagnat.

Microsoft Xbox 360 HD DVD Player 600kr inkl. frakt
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI Edition 2549 inkl. Frakt (JA, du måste ha HDMI-versionen för att det ska räknas.)
Men då får man inga spel, alltså måste man köpa två spel som man annars hade fått med PS3.
Spelen går på 400-500kr styck? (För vettiga spel då alltså)

Då kostar 360 helt plötsligt 3949kr och PS3 kostar 3899kr.

Russel Crowe, Gladiator.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
4 juli 2008
Helt klart PS3!! De bästa just nu!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Garaget Video Crew
842 Inlägg
4 juli 2008
FireTraXX skrev:
Kajlie skrev:

Microsoft Xbox 360 Premium HDMI Edition 2549 inkl. Frakt (JA, du måste ha HDMI-versionen för att det ska räknas.)
Men då får man inga spel, alltså måste man köpa två spel som man annars hade fått med PS3.

Nej varför måste du ha hdmi ? Min polare kör genom HDTV kabeln och det fungerar likabra. Plus att du kan handla nytt på tradera med för en billig peng.

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf … D=61-47-10

Där har du PS3 med 2 spel i en normal butik 4900:- (Utan kampanj eller liknande)

PLus att snackar vi likvärdighet måste du köpa PS3 med 60gigs hdd eftersom 360 har 120gig och då är Ps3 ännu dyrare än vad den är med 40gig. 5800:- kostar den då, och då har den bara hälften hdd än vad 360 har.

Och den PS3an som kostade 3899:- var bara konsolen.
Senast redigerat av Kajlie (4 juli 2008)

104 Inlägg
4 juli 2008
Varför ska du köpa en HDDVD spela för ens? den klarar väl inte Blu-ray eller? HD-DVD är ju inget som dom ska fortsätta med i vilket fall smile

DFFL
9 020 Inlägg
4 juli 2008
Kajlie skrev:
FireTraXX skrev:
Kajlie skrev:

Nej varför måste du ha hdmi ? Min polare kör genom HDTV kabeln och det fungerar likabra. Plus att du kan handla nytt på tradera med för en billig peng.

Där har du PS3 med 2 spel i en normal butik 4900:- (Utan kampanj eller liknande)

PLus att snackar vi likvärdighet måste du köpa PS3 med 60gigs hdd eftersom 360 har 120gig och då är Ps3 ännu dyrare än vad den är med 40gig. 5800:- kostar den då, och då har den bara hälften hdd än vad 360 har.

När min 60Gb gick isönder så fick jag 6700kr att handla för på Elgiganten.
För de pengarna så fick jag bland annat 40Gb-konsol (en handkontroll och två spel) för 4495kr.
Och det var utan kampanj eller liknande.

360 har bara 20Gb HDD vad jag vet, visa gärna motsatsen.

60Gb har slutat tillverkats och 80Gb är inte lanserad i Sverige än.
Kom med relevant uppdaterad information om du vill fortsätta diskussionen, men du kommer inte vinna.

Russel Crowe, Gladiator.

956 Inlägg
4 juli 2008
äre inte bättre ni lirar nintendo 8 bit..Är ju kul som fan det

eldus veldus

Skaune
4 juli 2008
FireTraXX skrev:
Kajlie skrev:
FireTraXX skrev:

När min 60Gb gick isönder så fick jag 6700kr att handla för på Elgiganten.
För de pengarna så fick jag bland annat 40Gb-konsol (en handkontroll och två spel) för 4495kr.
Och det var utan kampanj eller liknande.

360 har bara 20Gb HDD vad jag vet, visa gärna motsatsen.

60Gb har slutat tillverkats och 80Gb är inte lanserad i Sverige än.
Kom med relevant uppdaterad information om du vill fortsätta diskussionen, men du kommer inte vinna.

Vad menar du med att 360 bara har 20Gb hdd? standard bortsett från arcade versionen är 20Gb, sen finns de större! Min e på 120Gb!

Skaune
4 juli 2008
golf88 skrev:
äre inte bättre ni lirar nintendo 8 bit..Är ju kul som fan det

Jag lirar 8 bit ibland! Duck hunt och super Mario! cool

3 714 Inlägg
4 juli 2008
360 elite alla dagar!

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

804 Inlägg
4 juli 2008
FireTraXX skrev:

Glöm inte bort wlan, den modulen har jag för mig går på ca 800kr till 360it, sen laddningskit till kontrollen, någon hundring till där.

186 Inlägg
4 juli 2008
Kajlie skrev:
Där kan jag faktiskt inte hålla med var på onoff igår och kollade runt lite såg du skillnaden på en dvd skiva och blu ray och det är sjuk skillnad.

Klart att bildskillnanden är olika men jag menade formatet, altså skiva tror jag är ganska utdött. De flesta köper inte samma film som de har på dvd för att sedan ha den på blueray(+ att filmer på blueray är betydligt dyrare än dvd) för att det blir lite bättre ljud/bild kvalité (om de har en tv som stöder detta annars måste de även köpa tvn som kostar en slant) + spelare (om de inte har PS3 dvs). Notera att jag skrev de flesta smile Därav tror jag inte blueray kommer bli någon hit, lite som när minidisc skulle vara det nya formatet istället för cdskivor.. pffft =P Slutar de inte tillverka dvdskivor så kommer nog dvdn vara den som säljer mest fram tills att nästa format kommer och risken finns att blueray under denna tiden försvinner likt minidiscen..

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra

42 Inlägg
4 juli 2008
köp inte ps3... det är spärrat i 30 fps : ) köp 360 det är spärrat i 60 fps... risken är ganska stor att ps3 laggar, dt gör dt för min kompis ibland jätte segt..

Sök