3030
Sök

köpråd: Ps3 eller Xbox 360

ATMTA
4 juli 2008
hmm.. det är inte särskilt stor skillnad på grafiken mellan båda konsollerna..

skall du använda den till enbart spelande så satsar du på en xbox 360 då spelutbudet är väldigt mycket större än ps3:ans..

360:n är billigare än ps3:an, och vad jag har  hört så kommer den att sänkas 600 kr till..

360:n har en tendens att gå sönder lättare än ps3:an  iaf vad man har hört.. men det finns ju mer 360:s än ps3:or..

Supporten hos 360 ger dig 3 års garanti på just det felet osm är vanligast..  dem kommer och hämtar 360:n, reparerar den och skickar tillbacks den till dig, helt gratis..  får du en ny box av dem så får du en ny 3 års garanti av dem..

men skall du kolla på mer film (blueray) än att spela, så köper du dig en ps3:a

Är du ute efter att spela online, så satsar du absolut på xbox 360.. deras "live" online är flera mil före ps3:ans..

Garaget Video Crew
842 Inlägg
4 juli 2008
FireTraXX skrev:
Kajlie skrev:
FireTraXX skrev:

Allting blir billigare begagnat.

Microsoft Xbox 360 HD DVD Player 600kr inkl. frakt
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI Edition 2549 inkl. Frakt (JA, du måste ha HDMI-versionen för att det ska räknas.)
Men då får man inga spel, alltså måste man köpa två spel som man annars hade fått med PS3.
Spelen går på 400-500kr styck? (För vettiga spel då alltså)

Då kostar 360 helt plötsligt 3949kr och PS3 kostar 3899kr.

Nej varför måste du ha hdmi ? Min polare kör genom HDTV kabeln och det fungerar likabra. Plus att du kan handla nytt på tradera med för en billig peng.

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf … D=61-47-10

Där har du PS3 med 2 spel i en normal butik 4900:- (Utan kampanj eller liknande)

PLus att snackar vi likvärdighet måste du köpa PS3 med 60gigs hdd eftersom 360 har 120gig och då är Ps3 ännu dyrare än vad den är med 40gig. 5800:- kostar den då, och då har den bara hälften hdd än vad 360 har.

Och den PS3an som kostade 3899:- var bara konsolen.

När min 60Gb gick isönder så fick jag 6700kr att handla för på Elgiganten.
För de pengarna så fick jag bland annat 40Gb-konsol (en handkontroll och två spel) för 4495kr.
Och det var utan kampanj eller liknande.

360 har bara 20Gb HDD vad jag vet, visa gärna motsatsen.

60Gb har slutat tillverkats och 80Gb är inte lanserad i Sverige än.
Kom med relevant uppdaterad information om du vill fortsätta diskussionen, men du kommer inte vinna.

Haha va snackar du om ? Först snackar vi om konsoler och när jag påstår att 360 är billigare än ps3 börjar du dra in hddvd och blu ray vilket jag inte ens fattar varför du gör när vi snackar konsoler här.
xbox 360 ÄR billigare än vad ps3 är och det är bara o inse fakta. Köper man en xbox 360 så är man nog inte särskilt intresserad av blu ray och film tittande, jag erkänner att vill man ha bra bild i filmer ska man självklart satsa på en ps3a.

Du såg själv att priset ligger runt 4500-5000 med 2 spel och en handkontroll.
4500 gav du för 2 spel och konsoll, 360 HDMI som du tycker det ska vara kostar 2500 och 2 spel runt 1000 det blir 3500:- vilket fortfarande är 1000 billigare än ps3an.

Jag tror faktiskt du är den enda här som tror att ps3an är ungefär likadyr som xbox 360.

Sen behöver du inte ens satsa på en hdmi version har en polare som kör med hdtv kabeln och båda ligger på version 1.0. mycket möjligt att det kommer bättre till hdmi inom en snar framtid. Men ett vanligt människo öga ser inte stor skillnad på HDTV och HDMI, i just xbox sammanhang (har nämligen system linkat hdmi och hdtv kabel.)

Ska du sen dra in tillbehör för att göra det likgiltligt så måste du ju köpa en six axis 3 (e väl den med vibration) för det har ju 360, och den e inte billig. så du kommer ligga över 360 kvittar hur du gör.

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
4 juli 2008
Kajlie skrev:
FireTraXX skrev:
Kajlie skrev:

Nej varför måste du ha hdmi ? Min polare kör genom HDTV kabeln och det fungerar likabra. Plus att du kan handla nytt på tradera med för en billig peng.

Där har du PS3 med 2 spel i en normal butik 4900:- (Utan kampanj eller liknande)

PLus att snackar vi likvärdighet måste du köpa PS3 med 60gigs hdd eftersom 360 har 120gig och då är Ps3 ännu dyrare än vad den är med 40gig. 5800:- kostar den då, och då har den bara hälften hdd än vad 360 har.

För de pengarna så fick jag bland annat 40Gb-konsol (en handkontroll och två spel) för 4495kr.

Kom med relevant uppdaterad information om du vill fortsätta diskussionen, men du kommer inte vinna.

Haha va snackar du om ? Först snackar vi om konsoler och när jag påstår att 360 är billigare än ps3 börjar du dra in hddvd och blu ray vilket jag inte ens fattar varför du gör när vi snackar konsoler här.
xbox 360 ÄR billigare än vad ps3 är och det är bara o inse fakta. Köper man en xbox 360 så är man nog inte särskilt intresserad av blu ray och film tittande, jag erkänner att vill man ha bra bild i filmer ska man självklart satsa på en ps3a.

4500 gav du för 2 spel och konsoll, 360 HDMI som du tycker det ska vara kostar 2500 och 2 spel runt 1000 det blir 3500:- vilket fortfarande är 1000 billigare än ps3an.

Jag tror faktiskt du är den enda här som tror att ps3an är ungefär likadyr som xbox 360.

Sen behöver du inte ens satsa på en hdmi version har en polare som kör med hdtv kabeln och båda ligger på version 1.0. mycket möjligt att det kommer bättre till hdmi inom en snar framtid. Men ett vanligt människo öga ser inte stor skillnad på HDTV och HDMI, i just xbox sammanhang (har nämligen system linkat hdmi och hdtv kabel.)

Ska du sen dra in tillbehör för att göra det likgiltligt så måste du ju köpa en six axis 3 (e väl den med vibration) för det har ju 360, och den e inte billig. så du kommer ligga över 360 kvittar hur du gör.

är det trådlöst nätverk på 360 hdmi? eller kostar den 700:- extra? för jag kräver ju trådlöst, och då är man uppe i en prisskillnad på 300:- och 300:- extra och få blueray stöd, det är det nog värt va? wink

835 Inlägg
4 juli 2008
boos_ skrev:
köp inte ps3... det är spärrat i 30 fps : ) köp 360 det är spärrat i 60 fps... risken är ganska stor att ps3 laggar, dt gör dt för min kompis ibland jätte segt..

Va? roll Förklara dig gärna....

Jag har PS3 och 360, ps3an är min favvo iaf. Den köper jag alla nya spel till. Sen är BD-spelaren kung!

213 Inlägg
4 juli 2008
360:n har en väldig ovana att lägga ner rätt ofta. Dem håller inte alls lika länge som ps3.

No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!

956 Inlägg
4 juli 2008
ATMTA skrev:
hmm.. det är inte särskilt stor skillnad på grafiken mellan båda konsollerna..

skall du använda den till enbart spelande så satsar du på en xbox 360 då spelutbudet är väldigt mycket större än ps3:ans..

360:n är billigare än ps3:an, och vad jag har  hört så kommer den att sänkas 600 kr till..

360:n har en tendens att gå sönder lättare än ps3:an  iaf vad man har hört.. men det finns ju mer 360:s än ps3:or..

Supporten hos 360 ger dig 3 års garanti på just det felet osm är vanligast..  dem kommer och hämtar 360:n, reparerar den och skickar tillbacks den till dig, helt gratis..  får du en ny box av dem så får du en ny 3 års garanti av dem..

men skall du kolla på mer film (blueray) än att spela, så köper du dig en ps3:a

Är du ute efter att spela online, så satsar du absolut på xbox 360.. deras "live" online är flera mil före ps3:ans..

360:n är billigare i inköp, inte i längden.

2 953 Inlägg
4 juli 2008
golf88 skrev:
äre inte bättre ni lirar nintendo 8 bit..Är ju kul som fan det

bäst i test big_smile

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Livsnjutare
403 Inlägg
4 juli 2008
ett tips är att köpa begagnat, vad du än köper... förra somnmarn köpte jag xbox 360 premium med 2st handkontroller o 7st spel för bara 3000kr, går att fynda rejält. och skulle din 360 gå sönder, (red ring of fire) så reparerar microsoft din konsol snabbt och enkelt, fick min efter 1,5 vecka..

tycker personligen att 360 har skönare spel, halo 3, bioshock, för o nämna några..

dessutom är kontrollerna skönare, plus att dom har vibbrator vilket höjjer spelkänslan,

sen kan du byta ut skalet på din 360 konsol.. smile riktigt kul när man tröttnat på dess utseende.

och du kan köra dina gamla xbox spel på den med, vilket du inte kan göra med ps3an (40gig version)

visst låter fläkten lite grann, men har man ljudet på när man spelar, så är d inget du tänker på.. går att köpa tyst fläkt om man så vill..

är man en riktig gamer så ska man ha 360n,, plus att den är billiga än ps3an, inget snack om saken. 2500 mot ps3ans 4,000kr..

så köp 360n,, kolla gärna på blocket för o få den riktigt billigt... lycka till:)

Gta Iv 31april

956 Inlägg
4 juli 2008
-S40- skrev:
ett tips är att köpa begagnat, vad du än köper... förra somnmarn köpte jag xbox 360 premium med 2st handkontroller o 7st spel för bara 3000kr, går att fynda rejält. och skulle din 360 gå sönder, (red ring of fire) så reparerar microsoft din konsol snabbt och enkelt, fick min efter 1,5 vecka..

tycker personligen att 360 har skönare spel, halo 3, bioshock, för o nämna några..

dessutom är kontrollerna skönare, plus att dom har vibbrator vilket höjjer spelkänslan,

sen kan du byta ut skalet på din 360 konsol.. smile riktigt kul när man tröttnat på dess utseende.

och du kan köra dina gamla xbox spel på den med, vilket du inte kan göra med ps3an (40gig version)

visst låter fläkten lite grann, men har man ljudet på när man spelar, så är d inget du tänker på.. går att köpa tyst fläkt om man så vill..

är man en riktig gamer så ska man ha 360n,, plus att den är billiga än ps3an, inget snack om saken. 2500 mot ps3ans 4,000kr..

så köp 360n,, kolla gärna på blocket för o få den riktigt billigt... lycka till:)

Går byta skal på ps3 med såg jag nånstans.
Vibrator finns nu till ps3 med, dual shock 3.

Jag köper ps3 därför jag vill ha något framtidssäkert. Med xbox känns de mera som ett chansande.
Antingen håller den 1 år till eller 5 år innan RROD.
Samma sak när de gäller spel, de blir bara större o större. Till sist räcker inte utrymmet på 360 till.

Finns faktiskt ett spel till ps3 som är uppåt 50gb stort, vilket är max vad ps3 klarar.

DFFL
9 020 Inlägg
4 juli 2008
Kajlie skrev:
FireTraXX skrev:
Kajlie skrev:

Jag drog upp HDDVD och Blu-Ray för att annars går det inte att jämföra priset på konsolerna.
Då är det stora tekniska skillnader. (Vilket det är ändå)
Och som Solstice skrev så är det inte trådlöst nätverk på 360 vilket betyder ytterligare 700kr, alltså en prisskillnad på snart tusen kronor, till PS3:s fördel.

EDIT:
Vill man ha skitbild, ingen annan än sig själv att spela med och en halvtaskig konsol då är en 360 Arcade för 1700kr ett bra köp.

Vill man ha bra bild, spela online och en övermäktig konsol då är PS3 ett bättre köp.
Senast redigerat av FireTraXX (4 juli 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Livsnjutare
403 Inlägg
4 juli 2008
vill bara tillägga att när du kollar på film i 360n så låter fläkten knappt något.. det är när man spelar som fläkten måste jobba mera..

Gta Iv 31april

956 Inlägg
4 juli 2008
Det är ps3 som gäller idag. 360 har haft sin storhets tid.

Har själv tänkt köpa 360, men ångrat mig främst av att jag inte vill byta konsoll inom de 5 kommande åren.
Ps3 hänger med då, 360 ramlar av.

Men de beror ju på hur mycket pengar man vill lägga.

DFFL
9 020 Inlägg
4 juli 2008
Playstation 40Gb - 4495:-
En handkontroll - 0:-
2 Spel - 0:-
Blu-Rayläsare - 0:-
Trådlöst nätverk - 0:-

Summa: 4495:-

Xbox 360 Arcade - 1889:-
En handkontroll - 0:-
2 Spel - ~800-1000:-
HDDVD-läsare - 600kr
Trådlöst nätverk - 673kr
20Gb HDD - 899:- (120Gb HDD kostar 2159:-)

Summa: 4861:- (120Gb HDD istället för 20Gb så blir priset 6121:-)

Och ja, alla dessa saker måste räknas in för att konsolerna ska bli "likvärdiga".

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

956 Inlägg
4 juli 2008
Vart får man ps3 med två spel för 4495?
Intressant, ska ju köpa nu de närmsta dagarna....

DFFL
9 020 Inlägg
4 juli 2008
Glader9991 skrev:
Vart får man ps3 med två spel för 4495?
Intressant, ska ju köpa nu de närmsta dagarna....

Elgiganten fick jag det när min 60Gb lade av.

Russel Crowe, Gladiator.

956 Inlägg
4 juli 2008
Hmm ok, de hittar inte jag iallfall. Lustigt.

Får kanske ta en tur till varuhuset o kolla.
Senast redigerat av Glader9991 (4 juli 2008)

DFFL
9 020 Inlägg
4 juli 2008
Glader9991 skrev:
Hmm ok, de hittar inte jag iallfall. Lustigt.

Får kanske ta en tur till varuhuset o kolla.

Elgigantens PS3-konsoler
Jag tog Ratchet and clank och Fifa 08-bundle som iallafall då kostade 4495:-
De verkar ha höjt priset sen dess.
Senast redigerat av FireTraXX (4 juli 2008)

Russel Crowe, Gladiator.

Livsnjutare
403 Inlägg
4 juli 2008
Xbox 360 Premium - 2499

Inkluderat i paketet:
Xbox Live headset
Component HD AV kabel
Nätverkskabel
Trådlös handkontroll
Spelkonsolen med 20 GB hårddisk.
-----------------------------------------

Hur ofta använder man trådlöst nätverk ? så räkna gärna bort den summan,,,

och räkna för gudsskull inte med hdspelaren, formatet är utdött så finns ingen anledning att köpa det,

därför är summan 2499, och där har du allt du behöver för många timmars skojj:)

Gta Iv 31april

DFFL
9 020 Inlägg
4 juli 2008
-S40- skrev:
...

Hur ofta använder man trådlöst nätverk ? så räkna gärna bort den summan,,,

och räkna för gudsskull inte med hdspelaren, formatet är utdött så finns ingen anledning att köpa det,

därför är summan 2499, och där har du allt du behöver för många timmars skojj:)

1. Dagligen använder jag det när jag spelar online.
2. Utan HDDVD-spelaren så är den inte ens i närheten av likvärdig PS3.
3. Därför är inte summan 2499:-

Russel Crowe, Gladiator.

Livsnjutare
403 Inlägg
4 juli 2008
lite fult av dig att börja räkna ifrån en arcade konsol dessutom,

det fattar ju alla att det blir dyrare att köpa till hårddisk i efterhand, än att köpa en med hårddisk fårn början...

jasså, så det går inte bra med att endast plugga i en nätverkskabel menar du? är ju bara praktiskt ifall man ska "lana" med sina xbox, vilket man sällan gör

- och du kan inte räkna in de två spelen, eftersom du fuick dessa spel som plåster på såren för ditt defekta ps3;)
Senast redigerat av -S40- (4 juli 2008)

Gta Iv 31april

Sök