köpråd: Ps3 eller Xbox 360

Hanskyofsweden
30 juli 2009 ·

ps3 smile

MrGalant
30 juli 2009 · 118 Inlägg

Ps3. Sålde mitt för ett tag sen och är redan i tankarna att köpa ett nytt.. Fläkten på 360 dundrar ju som en jetmotor. Sen är det nog mycket vad man har haft för konsol tidigare och baserar sitt ny köp på det. Så har jag gjort, har ps1 ps2 och ps3.

Mortalis VW-nörd?
30 juli 2009 · 4 332 Inlägg

SAAB__9000 skrev:
efter ha läst många kommentarer så ser man att det är 50-50 på dessa maskiner, har själv båda och spela mer på 360. Nackdelar med 360 är att det låter rätt mycket,men det är ingen som hörts om man har ljud, själv tycker jag att det är roligare att spela tillsammans med någon när det gäller tv-spel, då ps3 är ett helvete att hitta spel som man kan spela 2 eller fler.

Har ägt ps1 ps2 och har varit mycket nöjda med dem men tycker att sony har spårat ut med ps3 då med multiplayer, Nätet visst det är gratis på ps3 men det är juh inte bättre för det, då 360 live har bättre känsla och det är inte så dyrt om man köper Guld paketet(12 månader).

Som många och kommentera att det är lättare att fixa begagnat till 360 än till ps3 och det är juh för att 360 har funnits längre,

Blueray är skit samma tycker jag, använder själv helldre min egen DVD "maskin" då jag tycker att ps3/360 är en spel maskin.

Ps3 är ett snäppet dyrare men inte mycket, men som sagt detta är en smak sak

Tycker man om att spela mycket själv och se blueray på spelkonsol, tycker att spelkänslan är bra i ps3 kontrollerna KÖP den då

Tycker du att spelkänslan är bättre i 360 och att där är roligare att spela Live med polare eller bara spela med Brossan/ Fassan hemma så KÖP 360

Skiljer lite i pris vet jag inte om man kan säga längre. Ps3 för ca 4000 och 360 för ca 2300kr.

TobbeTT
30 juli 2009 · 948 Inlägg

Echelon skrev:
Såg att denna tråden var väckt igen, så tänkte putta in en liten funderare =P
Någon som kommer ihåg Dreamcast? likt PS3an idag var den långt före de andra konsollerna på en hel del saker.. men vad hände? smile

många av tredjeparts tillverkarna som gjorde spel hade tröttnat på segas velande innan dreamcasten med olika versioner av hårdvara och krånglig mjukvara att programera så när dreamcasten kom så hade dom flesta redan gått över att göra spel till nintendo och sony

dulken
30 juli 2009 · 63 Inlägg

Jag kör med 360 och det är kanon, som många säger så sparar du in många slantar på det också.

born_rebell Team740
31 juli 2009 · 211 Inlägg

Köpte ett ps3 förra veckan, det är nog den bästa konsollen jag har haft big_smile fast som nån annan sa ärd et dåligt att man inte kan spela 2 på många spel sad

Burn Rubber Not Your Soul
freddeboyen
31 juli 2009 · 106 Inlägg

Beställde mig precis ett PS 3 big_smile

Beställer ni spel eller köper ni i affären? Hittar ingen riktigt bra och billig online affär att beställa från

audirocks Stolt kirunabo
2 augusti 2009 · 234 Inlägg

freddeboyen skrev:
Beställde mig precis ett PS 3 big_smile

Beställer ni spel eller köper ni i affären? Hittar ingen riktigt bra och billig online affär att beställa från

Om du vill ha billiga spel till ps3 kan du kolla www.cdon.com dom har ett erbjudande där några ps3 spel kostar 179 kr big_smile

Senast redigerat av audirocks (2 augusti 2009)

Psn: Audirocks
Audi Q5 TDI (2012)
Munkis
2 augusti 2009 · 1 636 Inlägg

freddeboyen skrev:
Beställde mig precis ett PS 3 big_smile

Beställer ni spel eller köper ni i affären? Hittar ingen riktigt bra och billig online affär att beställa från

Jag köper mycket spel från tradera smile man kan göra riktiga klipp där

Vett74
2 augusti 2009 · 437 Inlägg

Köpte mig ett Ps3 tidigare i sommar å är helnöjd smile
fattar inte vad folk pratar om att den lever om,är ju helt knäpptyst,sen funkar den ju utmärkt som mediaspelare med ps3 media server..

BMW 525 (1993)
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Echelon
3 augusti 2009 · 186 Inlägg

TobbeTT skrev:

Echelon skrev:
Såg att denna tråden var väckt igen, så tänkte putta in en liten funderare =P
Någon som kommer ihåg Dreamcast? likt PS3an idag var den långt före de andra konsollerna på en hel del saker.. men vad hände? smile

många av tredjeparts tillverkarna som gjorde spel hade tröttnat på segas velande innan dreamcasten med olika versioner av hårdvara och krånglig mjukvara att programera så när dreamcasten kom så hade dom flesta redan gått över att göra spel till nintendo och sony

Är ju likadant med PS3an, mycket krånligare att göra spel till den än till t.ex. Wii, Xbox 360 eller PC.

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
-S40- Livsnjutare
5 augusti 2009 · 403 Inlägg

Om du installerar spelen på hårddisken på xboxet så är den tyst som en mus:) jag har själv xbox, fördelen är att kontrollerna e stora och greppvänliga (för oss män) . och det finns många bra spel, men är ju inget fel på ps3an heller. går nog lika bra att köpa vilken som.. du ångrar dig inte i något av fallen, ha d

Gta Iv 31april
expect1991
5 augusti 2009 · 1 814 Inlägg

Har du råd: PS3

men egentligen ska spelen som finns avgöra konsollinköp.

gullberg86 Avstängd
9 augusti 2009 · 38 Inlägg

skall du lira några få spel offline.. typ som jag endast hårdlira gta4 i singelplayer.. på hög volum i isolerade hörlurar så köp xbox360.. om du har något som helst kvalitétskrav och inte är luspank så köp ps3..
Har själv 360.. är inte missnöjd med det.. Spelar endå mer på min PC än 360in, men lirade på polarens ps3.. å det va bara possitiva känslor jag fick för ps3..

Om du vet med dig att du kommer lira mycket på konsollen så är det som sagt ps3.. om du spelar nångång ibland.. och singelplayer.. så funkar 360..

Senast redigerat av gullberg86 (9 augusti 2009)

A-H
12 augusti 2009 · 32 Inlägg

Har haft PS3 i ett och ett halvt år och är helnöjd både när det gäller film, spel och musik! Är hur tyst som helst fast att jag har bytt hårddisk i den till en 500 gigare! Kanon bra media burk! Rekommenderas!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang