En dröm har gått i uppfyllelse - min nya bil!

M1cha
27 juni 2008 · 645 Inlägg

God middag mina motorintresserade kamrater!

Klistrar in från andra forum rakt av:

Morsan: "De känns så konstigt att du sitter där, min lilla son, att du styr det här.
Det här är bara sjukt snabbt!"

Farsan i telefon: "Nej jag sitter faktiskt i min sons nya bil, en sån där 2fast2furious-grej
med extra allt (börjar gasa) fan den trycker på lite asså! De här går verkligen fort...för fort"

För att förstå storyn måste man en gång ha sett slutet var det någon som sa (vem?).

Nåväl, vi börjar med nån dag för ca 3-4 år sedan. Jag satt förmodligen och slösurfade
varpå jag kom in på någon bilsida. Visst, jag har alltid kunnat de flesta bilmodeller
men har aldrig varit riktigt bilintresserad men något fick mig att börja hänga på flera
siter på det stora internetet. Det var då jag fick syn på den. Supran. Vet inte vad som
fick mig att fastna så vid den men något var det. Det förstärktes även av dess prestanda,
inredning (ja, den är svårslagen) men även lådan och motor. Maken till överdimensionerade
grejer!

Vill ni skippa skitsnacket kan ni gå till Blocketspaning... eller Toyota Supra
MKIV EU-spec 6vxl
direkt.

Nissan 200sx s13, bil nummer 1

Jag köpte min första bil, en Nissan 200sx s13, någon vecka innan jag blev 17. Övningskörde lite
och hade planer på att trimma den OSV OSV men eftersom att jag inte kunde eller hade ork så rann
det ut i sanden. Hade även planer på att göra den en showbil med 58 lcd-skärmar överallt osv...
Hann även beställa hem ett widebody-kit till bilen, som jag var ensam om i Skandinavien för ca 30k
(mycket pengar för en 17-åring) och satt och letade sponsorer för min supershowbil!
Tur som fan att jag växte ifrån det. Efter det pajade något (förmodligen LMM) och sen dess har den
mer eller mindre stått på gården eller i någons garage. Den är f.ö såld till min 17-åriga bror...

Subaru WRX STi -03, bil nummer 2

Efter det så satt man och slösurfade som vanligt på blocket. Hittade en US-spec supra med manuell låda
för en relativt "billig" peng och jag tänkte att jag äntligen kunde köpa min drömbil! Vet faktiskt inte
var det va som gjorde att de rann ut i sanden men något köp blev det aldrig. Jag blev ledsen och kom
in på en Subaru WRX STi -03 istället. Den blev nästan ett tröstköp (visserligen ett bra tröstköp!).
Allting var frid och fröjd då den bilen faktiskt var jävligt kul att ha! Den hade även dyra trimprylar på
något som gjorde mig mindre rädd för att det var någon bondtrimmad grej (no offense). Kvitton och dokumentation
fanns det rikligt av. Den bilen var skitkul! ...i en vecka. 4wd gjorde allt med acceleration odramtiskt
men visst gick den bra! Sålde den efter 1 år och 1 månad med en liten vinst.

Blocketspaning...

Så nu hade jag pengar och drag efter min drömbil! Nästan samma dag som jag sålde bilen kom en supra in på blocket. En supra i precis min stil. Bpuad och med nästintill exakt mina mods som jag skulle lagt på
en ev. supra. Svart eu-spec supra mkiv med 6 växlar och targa med en RMM-läpp och TRD-vinge med facelift baklyktor och positionsljus och svart fräsh inredning. Priset var helt rätt på den bilen men nästan lite för högt för min ekonomi men man ska alltid leva på gränsen! Efter många om och men åkte jag till slut ner för att hämta hem den (fanns ingenting annat i mina tankar).

Toyota Supra MKIV EU-spec 6vxl

Efter ca 25 mil och en enorm rastlöshet började vi närma oss... Närmar oss en Statoil mitt i ingenting,
ni vet en sån där mack där de kommer gamla V8:or blandat med stylade Golf 4:or och småtrimmade S40's med höga dumpventiler. Ser bilen. Vilken känsla! Låg och bred med en jävligt fin svart lack. Hälsar lite på säljaren med vänner (eller hälsar och hälsar, är jävligt hängig så jag säger inte mycket) och min meckmorbror börjar fråga ut och titta lite närmre på bilen. Motorhuven lyfts upp och jag möts av mycket puts och blänkande. Inte mig emot... Gammal bild finns längre ner (kan tas bort om Björn eller fotografen vill). Ser fräsht ut och vi går runt bilen ett par varv. Efter lite prat så får jag hänga med en runda.

Vi slökör lite och till slut börjar båda turbosarna få ladda ca ~1.2-1.4. Jag ska inte säga att jag inte blev
imponerad men jag blev lite förvånad för jag kände inte den där riktiga "satan va fort de går!" utan de flöt på bra, så bra att man inte ens märkte hur fort det faktiskt gick men på mätaren sprang det iväg rejält... 200 km/h nådde man fort. Köpet gjordes och gick igenom så jag tankade i ca 60L 98-oktanig bensin och började smått rulla därifrån. Kopplingen var jag riktigt rädd för, hur den skulle vara osv men den kändes som en vanlig, om än nästan för mjuk, koppling. Fick reda på såhär i efterhand att det är en TRD Twindisc koppling och det gjorde ju att man blev lite lättad. Nu slapp man i alla fall problem med det. :-)

Bilen i utförligare information: http://www.garaget.org/?car=99146

Vägen hem...

På vägen hem var man ju bara tvungen att kolla hur den gick. Visst, jag har respekt för bilen, men när den är så pass lättkörd är det svårt att inte låta bli, dessutom när det är folktomma 2-filiga 110-vägar med perfekt väder och viltstängsel på snudd till hela vägen hem. 100-200 avverkades på ca 9,8 sek med mobil och "fast fart", alltså ingen flygande start. Den trycker på som fan i de intervallerna! Efter en del "full gas" repor så höll man relativt laglig fart hem. När vi var ca 5 mil hemifrån ville jag även testa toppfarten då jag förmodligen inte komma ha så bra förutsättningar på vägen som det var vid just detta tillfället speciellt ofta. Den tryckte och tryckte och stickan kom till ca 265-270 tills toppfartsspärren kom i (hur ta bort?).

Drömmen är uppfylld!

Efter att ha kommit hem vid ca 23:30 så var man givetvis matt. Dels pga febern och dels pga bilfärd i 6-7 timmar totalt och sov direkt... Vaknade imorse och har knappt gjort något annat än att varit ute och gasat med min nya bil! Känslan när man känner att baken vrider sig av vridmomentet och fuelcuten åker i och turbosarna sprutar in luft är oslagbar. Kan knappt tänka mig hur det är att ratta ett singleturbo-monster med ca ~600-700 hästar när inte ens BPU får ner fästet på varken ettan eller tvåan och knappt trean. Hur som helst är det jävligt kul. När man sedan får fäste och de bara trycker på är även den oslagbar... Det går fort, även fast man inte märker det. Har även tankat upp den igen idag, den slukat fort när man har roligt. smile

Reaktioner från de som gjort denna dröm möjligt:

Farsan i telefon: "Nej jag sitter faktiskt i min sons nya bil, en sån där 2fast2furious-grej
med extra allt (börjar gasa) fan den trycker på lite asså! De här går verkligen fort...för fort. Va
de där 200!?" - Farsan som har kört/allt i princip allt. Jämförelse mot hans nuvarande
SL 65 kommer komma (hoppas jag!).

Morsan: "De känns så konstigt att du sitter där, min lilla son, att du styr det här.
Det här är bara sjukt snabbt! Nej du ska inte ha en sån här bil, jag kommer aldrig
kunna sova!" - Typiskt mammor men självklart förstår jag henne.

För moraltanten

Visserligen är jag bara 19 år och att ha en bil med ca 400-450hk är inte bra egentligen.
Men jag ser mig själv som en väldigt ansvarsfull man med mycket respekt för varje hästkraft.
Jag är en kille som faktiskt lärde mig bromsa innan jag gasade redan vid 3 års ålder på fyrhjulingen
osv... Jag kan rabbla upp massor med ovesäntliga historier i mitt liv men jag känner mig redo
för den här bilen. Jag dumgasar inte och kör med huvudet. Jag är inte direkt typen som stylar
och gasar bara för att grupptrycke blir för stort. Bla bla bla...

Djupa eftertankar

Så då har man uppnått ett liv i livet. Jag har förmodligen inte förstått det själv än, att jag
när som helst kan sätta mig i min drömbil och åka iväg... Det är en minst sagt konstig känsla.
Att jag för mina (och lite bankens wink ) pengar har kunnat gjort det här möjligt. Så vad gör man nu?
Lever man på moln en stund och tycker allt är underbart eller sätter man upp nya (bil)mål? Hade
tänkt att leva i nuet men sedan börja jobba för nästan dröm... Undra vad det blir! big_smile

/ En överlycklig Micha

En bild på drömmen och under huven:

http://img337.imageshack.us/img337/1550/supranpgrn800et8.th.jpg

http://img152.imageshack.us/img152/3568/motoruy2.th.jpg

Senast redigerat av M1cha (24 augusti 2008)

Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
FULLGAS Mångsysslare
27 juni 2008 · 303 Inlägg

skrivglad snubbe du smile , får grattulera till din nya bil

Volvo C70 CAB "CHIFEN FEL MEN ENDÅ RÄTT" (2000)
terazzi
27 juni 2008 ·

Hur fan haru haft råd med den? bara undrar.. dem kostar ju inte lite lixom.. vad jobbar du med?
Grattis till nya bilen oavsett ^^ kom ihåg då man snackade och du hade 200an så.. ganska stor skillnad nu wink

NitrousOxideSystem Zoom Zoom
27 juni 2008 · 381 Inlägg

Grattis riktigt snygg tongue

Power is Nothing Without Control
laaantz
27 juni 2008 · 465 Inlägg

jag är i typ samma ålder.. å enda sen jag körde moppe har jag drömt om en supra! mit mål är att äga en till nästa sommar:)
du verkar ju helnöjd med bilen ivf:) lycka till med supran!

Aerodynamik ...
27 juni 2008 · 7 120 Inlägg

Roligt att läsa, grattis till bilen! big_smile

Niick Avstängd
27 juni 2008 · 233 Inlägg

Grattis mannen! Förhoppningsvis skriver jag en likadan tråd om några år när jag börjar jobba osv, för Supra är så sjukt grymma!big_smile

Blå saab 9-3 turba
Goli
27 juni 2008 · 793 Inlägg

gratz

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
ekke83 Civilekonom
27 juni 2008 · 135 Inlägg

grattis!! hoppas du fortsätter att ha skoj me den!

Evolution_6SiC6 MitsuNörd
27 juni 2008 · 880 Inlägg

Grattis!
Ser att ha rullat i Skövde...

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida
Lexus GS 430 "Dailyfresh - VIP" (2002)
Mitsubishi Colt GLX "Carosund.se" (2000)
Mitsubishi Eclipse GSX "Total Eclipse" (1998)
prodrive Avstängd
27 juni 2008 · 962 Inlägg

Stort grattis!

Stingeroo
27 juni 2008 · 6 Inlägg

Kul att du har fått din drömbil! Men jag förstår inte hur man kan ha supra som drömbil när det finns ferrari, lambo, porche etc... Eller pratar vi "drömbil man faktiskt kan komma över" ?

J-P-R DO IT LOW STYLE
27 juni 2008 · 1 342 Inlägg

Först när jag börja läsa tänkte "Åh nej, inte en jäkla drömmare till som surfat runt på internet och hittat någon bil och sedan påstår att det är dens".
Sedan läste jag vidare och kollade lite noggrannare på nicket och kom fram till att jag sett den där Subarun förut också (Zandlådan aka Zatzy). Så jag ber om ursäkt för mitt tänk ;-)

Grattis till en riktigt rolig bil, njut av den och känslan medans det varar. För inom en snar framtid börjar du drömma om något annat som du vill förverkliga.

Mvh

Niick Avstängd
27 juni 2008 · 233 Inlägg

Stingeroo skrev:
Kul att du har fått din drömbil! Men jag förstår inte hur man kan ha supra som drömbil när det finns ferrari, lambo, porche etc... Eller pratar vi "drömbil man faktiskt kan komma över" ?

Varför drömma om ferrari, lambo, porsche, när det finns Bugatti, Saleen och Pagani? cool

Blå saab 9-3 turba
roxe Jesus didn´† Tap
27 juni 2008 · 1 146 Inlägg

Grattis på detta förum också smile

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
brillmongo
27 juni 2008 · 874 Inlägg

grattis ^^ härligt när man får en sån självklar känsla för något och sen får sina händer på det också, härligt härligt wink

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
ryttersson
27 juni 2008 · 454 Inlägg

Inte roligt när den motorn börjar krångla om man ser den bilden . ett monster

Mäki Långsam Perfektionist
27 juni 2008 · 4 800 Inlägg

Stingeroo skrev:
Kul att du har fått din drömbil! Men jag förstår inte hur man kan ha supra som drömbil när det finns ferrari, lambo, porche etc... Eller pratar vi "drömbil man faktiskt kan komma över" ?

Smaken är som baken, delad! (med lite skit i mitten)

Man gillar väl olika saker, drömbil för mig är något som jag ska kunna använda när jag vill, och inte vara orolig över att nästa service kommer kosta 100k osv.. smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
M1cha
27 juni 2008 · 645 Inlägg

J-P-R skrev:
Först när jag börja läsa tänkte "Åh nej, inte en jäkla drömmare till som surfat runt på internet och hittat någon bil och sedan påstår att det är dens".
Sedan läste jag vidare och kollade lite noggrannare på nicket och kom fram till att jag sett den där Subarun förut också (Zandlådan aka Zatzy). Så jag ber om ursäkt för mitt tänk ;-)

Grattis till en riktigt rolig bil, njut av den och känslan medans det varar. För inom en snar framtid börjar du drömma om något annat som du vill förverkliga.

Mvh

Haha, jag skulle nog ha tänkt likadant och jag njuter att varje liter den sprutar i CO2. Värd varenda krona!

laaantz skrev:
jag är i typ samma ålder.. å enda sen jag körde moppe har jag drömt om en supra! mit mål är att äga en till nästa sommar:)
du verkar ju helnöjd med bilen ivf:) lycka till med supran!

Det är bra att du har ett mål. Ett mål kan göra allting möjligt, eller något. wink Beror på hur mycket man vill satsa. Men satsa allt så har du förmodligen en till nästan sommar. Lycka till!

Stingeroo skrev:
Kul att du har fått din drömbil! Men jag förstår inte hur man kan ha supra som drömbil när det finns ferrari, lambo, porche etc... Eller pratar vi "drömbil man faktiskt kan komma över" ?

Precis, lite mer realistiska drömbilar.

terazzi skrev:
Hur fan haru haft råd med den? bara undrar.. dem kostar ju inte lite lixom.. vad jobbar du med?
Grattis till nya bilen oavsett ^^ kom ihåg då man snackade och du hade 200an så.. ganska stor skillnad nu wink

Prioriteringar! smile

Evolution_6SiC6 skrev:
Grattis!
Ser att ha rullat i Skövde...

Japp, det är Merls gamla.


Till er andra tackar jag så mycket. Det värmer ännu mer! Tack!

Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Bjork OEM <3
27 juni 2008 · 6 957 Inlägg

Blir ju nästan lite tårögd av en sån fin berättelse med lyckligt slut wink
Hoppas ja får uppleva samma känsla nästa år om de blir ngn drömbil för mig..

Mvh Björk

OEM <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang