En dröm har gått i uppfyllelse - min nya bil!

Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
4 juli 2008 · 560 Inlägg

Åh, vet ju knappt vart jag ska ta vägen när jag läser detta! Helt underbar berättelse, och jag ska säga dig en sak -jag vet hur den där dröm-känslan är!

Even fools they say, can find a way out of the dark.
alex_side Neerd
4 juli 2008 · 1 596 Inlägg

Grattis=D

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
keffy89 Saab
4 juli 2008 · 344 Inlägg

Grattis big_smile känns gött va ? wink
tar lite fler kort big_smile på inredning osv big_smile

Alecci
4 juli 2008 · 2 014 Inlägg

Aldrig fel att införskaffa sin drömbil... Har ännu inte vant mig vid att äga min, trots att jag haft den nu i snart 2,5 år (kanske beror på att jag bara kört den cirka 300 mil).

Själv hade jag en "vision" om hur min version av min drömbil skulle se ut flera år innan jag köpte den (fick faktiskt upp ögonen för Skylines långt innan den första fanns i Sverige, av en ren slump), och jag har hela tiden jobbat mot det målet.

Troligtvis har du en dröm om hur just DIN Supra ska vara... Så nu när den är DIN, se till att bygga den som du vill.

Ofta är det väl så att man får slut på antingen pengar eller tid - eller både och - innan man får slut på idéer... Bara att jobba vidare. Att införskaffa drömbilen är bara början, men även en 1000-milsfärd börjar med ett steg.

Grattis och lycka till!

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
_MaCCe_ Majestas
4 juli 2008 · 1 319 Inlägg

Skön läsning! Lycka till med den, vårda den! det är den värd wink

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
M1cha
4 juli 2008 · 645 Inlägg

Tack Alecci, tråkigt med ditt projekt. Vet inte direkt vad jag har för planer, en single vore ju alltid trevligt men det får vänta till åtminstone nästa sommar.

_MaCCe_: Tack, ska tvätta den det första jag gör imorgon.. :-)

Senast redigerat av M1cha (4 juli 2008)

Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
5 juli 2008 · 661 Inlägg

Jävligt kul läsning. Kom ihåg när jag hämtade min mach1 i stockholm, sjukade mig från jobbet för jag ej fick ledigt, flög upp dit. Så stod hon där den bländande svarta skönheten från väst. Altså jag har aldrig haft sån glad känsla i kroppen innan. Inte ens när man varit kär.

Så man känner igen det, jävligt roligt att läsa sådant här speciellt om man varit med om det själv.

Lycka till med den besten o kör försiktigt

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
roxe Jesus didn´† Tap
5 juli 2008 · 1 146 Inlägg

Kommer ihåg när jag var 11 år och året var 1997 jag satt i köket hos min bästa kompis vid datan (lite ovanligt med en data i köket.) Vi kollade runt på annonser och såg något vi aldrig hade sett förut. Det var en svart Supra MKIV och vi blev helt galna.. Var det fetaste vi hade sett i våra liv och vi lovade varandra att köpa en varsin svart Supra och rejsa runt i. Priset på supran var över 600.000 och den var vänsterstyrd hyffsat original. Nu står jag här 11 år senare och äger en svart Supra och min polare sparar pengar till sin.

Vi är lyckligt lottade Mich.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
M1cha
13 juli 2008 · 645 Inlägg

roxe skrev:
Kommer ihåg när jag var 11 år och året var 1997 jag satt i köket hos min bästa kompis vid datan (lite ovanligt med en data i köket.) Vi kollade runt på annonser och såg något vi aldrig hade sett förut. Det var en svart Supra MKIV och vi blev helt galna.. Var det fetaste vi hade sett i våra liv och vi lovade varandra att köpa en varsin svart Supra och rejsa runt i. Priset på supran var över 600.000 och den var vänsterstyrd hyffsat original. Nu står jag här 11 år senare och äger en svart Supra och min polare sparar pengar till sin.

Vi är lyckligt lottade Mich.

Hehe, verkligen. Man ska uppskatta sina saker i livet!

SatansWrath skrev:
Jävligt kul läsning. Kom ihåg när jag hämtade min mach1 i stockholm, sjukade mig från jobbet för jag ej fick ledigt, flög upp dit. Så stod hon där den bländande svarta skönheten från väst. Altså jag har aldrig haft sån glad känsla i kroppen innan. Inte ens när man varit kär.

Så man känner igen det, jävligt roligt att läsa sådant här speciellt om man varit med om det själv.

Lycka till med den besten o kör försiktigt

Kul läsning tillbaka! Även fast jag inte riktigt håller med om kärleken. Även fast jag
är väldigt fanatisk om mina bilar och bilar i allmänhet slår inget känslan av att vara
kär. ;-)

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Volvoz84 "Ijenkligen"
13 juli 2008 · 786 Inlägg

Stingeroo skrev:
Kul att du har fått din drömbil! Men jag förstår inte hur man kan ha supra som drömbil när det finns ferrari, lambo, porche etc... Eller pratar vi "drömbil man faktiskt kan komma över" ?

Alla tycker ju faktiskt inte om sådana bilar. Jag gör det inte iaf smile

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
NissanMotorsport
13 juli 2008 ·

En fråga bara, varför haru kvar din s13 och subarun som "dina bilar" om du nu sålt dom? smile

Larsson_Power Saabvilde!
13 juli 2008 · 1 708 Inlägg

Niick skrev:

Stingeroo skrev:
Kul att du har fått din drömbil! Men jag förstår inte hur man kan ha supra som drömbil när det finns ferrari, lambo, porche etc... Eller pratar vi "drömbil man faktiskt kan komma över" ?

Varför drömma om ferrari, lambo, porsche, när det finns Bugatti, Saleen och Pagani? cool

Varför drömma om ***-förlängare när det finns riktiga bilar? wink

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
940R
13 juli 2008 · 1 567 Inlägg

Gissar på att du bor hemma?
Fin bil i övrigt en drömbil för mig med!!!

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
M1cha
14 juli 2008 · 645 Inlägg

HaveUSeenMyS14 skrev:
En fråga bara, varför haru kvar din s13 och subarun som "dina bilar" om du nu sålt dom? smile

Ärligt talat så vet jag inte hur man gör de till "gamla bilar". Vänta ska jag försöka titta upp det...

Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Haniball_s
14 juli 2008 · 455 Inlägg

hur fan har du pengar till såna bilar ? även om jag prioriterar! så hade jag inte haft råd! var jobbar du med? riktigt fin bil!  ska du till kinekulle på supra träffen lr?

>syns man inte finns man inte<
shogun
14 juli 2008 · 2 117 Inlägg

Tycker det är riktigt kul att du skriver om hur det gick till när du köpte bilen och känslan av att köra hem den. Första turen smile
Härlig läsning.

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
M1cha
14 juli 2008 · 645 Inlägg

shogun skrev:
Tycker det är riktigt kul att du skriver om hur det gick till när du köpte bilen och känslan av att köra hem den. Första turen smile
Härlig läsning.

Tack! Betyder faktiskt en del att du säger det... Ditt projekt är fortfarande mitt drömprojekt! big_smile

corollaistheshit skrev:
hur fan har du pengar till såna bilar ? även om jag prioriterar! så hade jag inte haft råd! var jobbar du med? riktigt fin bil!  ska du till kinekulle på supra träffen lr?

Det går, lovar dig. Jag började iofs jobba när jag var 16 men jag hade ingen superlön varken då eller nu... Hoppas vara lånefri inom 1,5-2 år MAX. Jag dissar inte krogen och lever inte på nudlar men jag prioriterar... :-)

Nope, kommer inte åka ner till Kinnekulle.

Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
horsekiller
14 juli 2008 · 747 Inlägg

Fick oxå håll på mina dröm bil. S70R Lazerblå!

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
ErikJohansson
15 juli 2008 · 174 Inlägg

Haha rolig läsning! väntade mig nästan att du skulle krocka eller nånting med nya bilen! (A)

bob_skill
15 juli 2008 · 32 Inlägg

Grymt fin smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang