Jag bara måste dementera Det där är inte alls Sveriges ända lagliga burnouttävling, jag var på en i somras i Linköping. Dessutom vill jag ifrågasätta lämpligheten att burna i 2min, vill han att motorn ska koka lr vad?
deras reklam för eventet är iaf Sveriges Enda lagliga Burnouttävling !
Connys brukar bara rasa bakaxlar & växellådor, & nån enstaka vevaxel... så det håller bra med tanke på att det e en volvomotor ...
SKulle man inte tekniskt sett kunna ha en nippel till bromsrören bak vid förarstolen så att man kan "stänga av" bakbromsarna bak för att underlätta burnis.
Jag har automat och för dåligt med pulver på låga varv alternativt för bra bromsar bak. Kamakaziväxling (gasa i neutral och sedan i med driven) känns sådär
Då ställer du dig mot en vägg och sen samma sak som med rwd, fast utan bromsa
I lol'd
så gjorde en polare på fyllan med en merca compact problemet var att den hann rulla tillbaka en meter typ innan han fick upp kopplingen, konsekvensen kan ni räkna ut själva men roligt hade vi åt de, haha. jag har hälen på bromsen och tårna på gasen sen dumpar kopplingen med vänster foten tycker man har mer kontroll om man gör så annars kan bilen ta ett skutt framåt om man inte hinner på bromsen
Läst igenom hela tråden och vene om ja fattar hur man gör en burnout haha:P Har aldrig gjort de med broms. Räcker 150hp för o göra de med broms? Bara lägga full gas upp med kopplingen och sen hålla på bromsen? Någon snacka ju om att växla o skit.
Läst igenom hela tråden och vene om ja fattar hur man gör en burnout haha:P Har aldrig gjort de med broms. Räcker 150hp för o göra de med broms? Bara lägga full gas upp med kopplingen och sen hålla på bromsen? Någon snacka ju om att växla o skit.
man köper bönor.. helst brunabönor, sätter sig i bilen och kastar ut bönorna och skriker som en galning "böööön böööööööööööööööööööööööön" (börn - burn)
SKulle man inte tekniskt sett kunna ha en nippel till bromsrören bak vid förarstolen så att man kan "stänga av" bakbromsarna bak för att underlätta burnis.
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
10 november 2011
Volvo544special65 skrev:
linuslinje skrev:
Line Lock är trevligt Mycket kul att leka med! Du kan också ställa in så att du får lite rull på bilen också ifall du vill ha det, dvs inte lika hård broms och så vidare.
Line Lock är trevligt Mycket kul att leka med! Du kan också ställa in så att du får lite rull på bilen också ifall du vill ha det, dvs inte lika hård broms och så vidare.
Ja de e fint, har de på 540:n Speciellt om man har bromsar för antal tusen kronor :p