ACn låter konstigt, -98 saab 900 2.0T

Skelter
1 juli 2008 · 27 Inlägg

Tjena! Första inlägget här, så jag vill börja med att tacka för en underbar sida och ett fantastiskt forum! Jag har fram till nu fått svar på alla frågor jag haft bara genom att söka, men nu hittar jag inget som hjälper så skriver ett inlägg. Det är så att ACn (tror jag) i min -98 saab 900 2.0T ger ifrån sig mystiska ljud så fort man vrider på tändningen, kommer ej från fläktarna utan mer ifrån höger sida av mitt konsolen.
Låter som knaster eller hur man nu ska beskriva det, som om något är löst, vid tomgång så överröstar det motoljudet... Stänger man av klimaten eller aktiverar econ så försvinner ljudet på några sekunder. Det skumma är att det fortsätter låta i 5-10 min efter att man vridit av tändningen och tagit ur nyckeln. Någon som vet vad det kan vara? ACn kyler förövrigt som den ska.

En sak till, funderar på att montera öppet filter och jag har hört att det inte ska vara bra om man har luftmassemästare, så jag undrar om det sitter LMM i -98 900 2.0T? Står säkert här någonstans men passar på att ta det i samma veva som ovanstående.

Senast redigerat av Skelter (1 juli 2008)

dikt4t0rN
1 juli 2008 · 4 Inlägg

Innan för mittkonsolen till ac:n så sitter där en liten fläkt, Den kan vara sliten o ge ifrån sig ljud.
Skulle tro att det är den iaf.

Hefen
1 juli 2008 · 120 Inlägg

Japp.....det sitter en liten fläkt innanför ett litet galler i mittkonsolen....den suger in luft till kupetempsensorn.

Det kan hjälpa att blåsa ren den med lite försiktigt med tryckluft...annars e det bara och byta och den e inte så billig heller...har för mig den kosta ca 800:- men det var ett tag sen jag jobba på saab ...

Mch Robert

Fordonstekniker som konverterat till valsare
www.airbrushforum.se
www.bra-airbrush.se
Mazda 6 (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang