Vägverket behöver din hjälp!

RioGrande
9 april 2009 · 2 Inlägg

Jublub skrev:
Börja med att besikta förarna istället för bilen?  Bort med halvblinda pensionärer från vägarna!!

Håller med, finns allt för många pensionärer som inte ska ha kortet.. fast de är ju inte bara dem som det är fel på, finns ju många unga tjejer som man undrar hur de ens klarade kortet.. inte bara en gång det har hänt att nån yngre tjej viker in framför en när man kör inne i stan, så man får nita för att de inte ser sig för..

Vill absolut inte dra alla tjejer över en kant och säga att de är sämre på att köra, så är det ju absolut inte, finns många tjejer som kan köra mycket bra. Men just de här situationerna har jag bara varit med om att det varit pensionärer / yngre tjejer som gjort det.

Men tjaa, vissa tjejer tycker väl att det är viktigare ha speglarna för att se hur håret ser ut än för uppsikt...

(Kanske blev lite väl offtopic där)



Iallafall, såg någon skriva att det är för svårt att ta körkortet... Tycker personligen att det är alldeles för lätt att ta det, vet då flera av mina vänner som absolut inte hade den kompetensen som krävs för att kunna köra trafiksäkert när de blev godkända, jag höll mig borta från dem när de var ute och körde själva/med kompisar de första gångerna..

Senast redigerat av RioGrande (9 april 2009)

"Ner i botten med pedalen mannen sen i väg, jag kör i hundratio, tjugo, tretti på femti väg"
BMW 320d "Jillzan" (1999)
Hasselstrom
9 april 2009 · 796 Inlägg

Salta inte när det inte behövs!  Vet inte om de är kommunerna eller vv som sköter de, men det saltas ju helt sjukt mycket..  Bättre att det är jämnhalt överallt så att folk lär sig. Nu kan det ju vara olika halt överallt, men "nää bara det är saltat så kan vi köra som faan"... Sen slipper vi rostlaga bilen efter varje år också..

Såfort det blir 0grader så sprutar dom som fan, även om vägen är torr!? Och varför så jävla mycke i stan?? är ju ingen som kör över 50 ens?

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
EdgeCrusher like cucumber, ja?
9 april 2009 · 35 Inlägg

Jag kan säga vad som berör mig!
1: SKATTEN ! Åt helvete för dyr och det märks ingen skillnad. Bara mer kameror på vägarna
2: Hastighets Kameror : Släng väck dom dyra jävla plåtskåpen och lägg pengarna på att ansträlla riktiga poliser ist, som kan utför mer uppgifter än bara kolla hastigheter
3:Typ nordslinga med fri fart och vägtullar precis som i tyskland
4: Vägsallt.--- Håller mer föregående talare

-=EdgeCrusher=-
.::Sponsorer::.
::Street Performance ::Swedol::HotFrog Dekor::
mange_240
9 april 2009 · 1 562 Inlägg

Pierre-na skrev:

mange_240 skrev:
vet inte om ngn tagit upp det, men väg 331 är i väldig dåligt skick.med tanke på mycket tung trafik och feldoserade kurvor samt att den är förvånansvärt smal med tanke på den tunga trafiken som åker där.
dödsolycka senast igår.

Detta är i norra delarna av sverige va?för jag har för mig att jag körde den skitvägen för någon vecka sedan

ja den går från sundsvall upp till backe en sträcka på ca 20 mil.

Mattevr6
9 april 2009 · 14 Inlägg

Oxygen skrev:

Mattevr6 skrev:
vad tänker vägverket med när dom slänger upp farkameror ut på glesbyggden det man fått fram sj iaf är för att man ska sänka hastigheten för att det finns mkt vilt längs dom vägarna jag syftar på måste ju vara billigare att slänga upp viltstängsel =P

Kanske att lägre hastighet betyder färre dödsolyckor och olyckor med allvarligt skadade? cool

roll
Ja det har du helt rätt i men alla roliga vägar försvinner ju när dom gör sånt roll

Volkswagen Golf III VR6 "Harry" (1992)
Volkswagen Passat 3C 1,9 TDI "röda faran" (2007)
KG
9 april 2009 · 385 Inlägg

Borde ta bort alla jäkla vägbulor!!! Jag trodde att alla vägar var byggda för hastigheten som gällde? T.ex så kan man ju hålla 90 på alla 90-vägar för att de är byggda för det, men inte fan kan man köra i 30/50 över en vägbula?!? (Kan o kan, men vem betalar...?)
De sliter mer på dämpare, bromsar osv osv. vilket i det långa loppet betyder mer skit i luften (?) och att man måste serva bilen oftare... Bättre med sick-sack körning eller nåt liknande då, där man faktiskt kan hålla den gällande hastigheten.

Sen tycker jag som alla andra, att vägarna borde bli betydligt bättre. Det funkar inte med stora hålor här o där som man måste veja för. Kan gå mycket illa.
Sen stör jag mig på kullerstensgator också. Visst, de är fina ett tag, men efter några år så har det blivit sättningar lite överallt som man får klättra uppför i princip.

Och sist men inte minst - Lägg av med att salta inne i stan o även i villakvarter! Inte speciellt kul att få bilen saltad som en tallrik pommes frites när den står ute på gatan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang