Biltema blästerskåp något att ha?

vectra--power
4 juli 2008 ·

Ja som topic lyder, är biltemas blästerskåp något att ha? Kan dock inte få fram någon länk men om ni går in på www.biltema.se och söker på 15-377 så är det de. Ska andvända den till at blästra tex motorkåpor, mest hobbymekning alltså. Men vill ändå att den ska klara ta bort de mesta av riktigt ingrodd skit.

evilaudio
4 juli 2008 · 16 195 Inlägg

tror nog de mesta hänger på va du har för kompressor samt va för sand du använder.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
5 juli 2008 · 3 404 Inlägg

evilaudio skrev:
tror nog de mesta hänger på va du har för kompressor samt va för sand du använder.

Jo skåpet pallar väll det, köp inte kompressor och spruta från biltema iaf då de lär suga skapligt.

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
oleg Trätekniker
5 juli 2008 · 387 Inlägg

Om någon är haj på kompresorer så skulle jag vilja veta var och vilket märke man ska köpa.
vill inte betala för mycket, ska bara ha den till lite hobby meck men den ska vara bra!

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......
evilaudio
5 juli 2008 · 16 195 Inlägg

oleg skrev:
Om någon är haj på kompresorer så skulle jag vilja veta var och vilket märke man ska köpa.
vill inte betala för mycket, ska bara ha den till lite hobby meck men den ska vara bra!

ska man ha ett blästerskåp så måste man ha en rätt stor kompressor annars e de ingen mening.

typ som att ha en stor motor men inte ge den tillräckligt me soppa.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
vectra--power
5 juli 2008 ·

Max arbetstryck på allt är ju 5,6 bar, min kompressor pungar ut max 8 bar, bara att ställa ner den till 5,6bar och köra eller? Men det klart, är ju en liten kompressor så...

Edit:   Jag såg att ett liknande skåp på verktygsboden hade luftförbrukning 200-400 liter/min, tror min lilla kompressor klarar 155 l/min, det gjorde i alla fall en i liknande storlek på verktygsboden. Blir väl att skaffa större kompressor dåhmm.

Senast redigerat av vectra--power (5 juli 2008)

Erick
5 juli 2008 · 4 767 Inlägg

Vi kör 8 bar på biltemas blästerverktyg i garaget, fungerar utmärkt.. Vi blästrar med alu-silikat också, dammar betydligt mindre än sand smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
5 juli 2008 · 651 Inlägg

kör du med stålkulor så dammar det inget alls och dom varar typ för alltid + att det tar bättre än sand om du har dåligt tryck

camaro67 Meister
5 juli 2008 · 6 763 Inlägg

Är inte sand förbjudet? Såg de på american hotrods. Det frigav någon gas av något slag. Men jag tror inte att de är några fel på biltemas skåp.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Erick
5 juli 2008 · 4 767 Inlägg

Dom säljer blästersand på biltema iallafall.

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
5 juli 2008 · 651 Inlägg

camaro67 skrev:
Är inte sand förbjudet? Såg de på american hotrods. Det frigav någon gas av något slag. Men jag tror inte att de är några fel på biltemas skåp.

Vanlig sand du plockar på stranden ja, men inte industri-blästersand

Volvo955
8 september 2009 · 146 Inlägg

Tja vet det är gammal tråd men såg denna o tänkte ställa en fråga, går de o få i en 17-18" fälg i biltemas blästerskåp för funderar på att skaffa ett sånt?

Volvo 945 T5 "955an" (1991)
Rektron
8 september 2009 · 42 Inlägg

om du är någorlunda läskunnig och kan använda huvudet så står yttermåtten på skåpet så kanske du kan räkna ut om det går i en så pass stor fälg i det:p

kalle_kalle
8 september 2009 · 2 914 Inlägg

Rektron skrev:
om du är någorlunda läskunnig och kan använda huvudet så står yttermåtten på skåpet så kanske du kan räkna ut om det går i en så pass stor fälg i det:p

exakt smile

Volvo955
6 oktober 2009 · 146 Inlägg

Rektron skrev:
om du är någorlunda läskunnig och kan använda huvudet så står yttermåtten på skåpet så kanske du kan räkna ut om det går i en så pass stor fälg i det:p

Jo men jag är inte det wink såg dom inte först men har kollat nu

Volvo 945 T5 "955an" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang