Turbokonvertering på min 740 b230f

740__GL
5 juli 2008 · 10 Inlägg

Tjenare

Hur ska jag göra om jag vill ha turbo i min b230f motor jag vill inte byta motor.
Vill ha lite seriösa förslag hur ja ska göra pengar finns men vet inte hur jag ska göra.
Har fått lite tips att jag kan köpa 940 grenrör mm men jag undrar om jag sätter ditt en
531 top med vx3 kam (har 531 mindre komp ?) hur jag anners ska göra måste ju komp sänka den
är tacksam för alla svar / Danne

740 Gl
edis_87
5 juli 2008 · 279 Inlägg

om du vill kunna besikta bilen måste du byta motor. du får inte turbokonvertera. allt du behöver veta står på SFRO:s hemsida. hur du får göra med regler och annat

bränt gummi luktar kärlek
Volvo 940 ltt "pallbocks racing" (1997)
Kesler
5 juli 2008 · 3 650 Inlägg

turb0 grenrör, turbo, andra spridare, IC, oljekylare, oljereturen kan du ta från tråget, tryckrör m.m..angående kompet, så finns det speciella kopparpackningar som är lite tjockare, alt. borde det gå att köra på dubbla original packningar. Hade själv/har fortfarande planer på att konvertera smile

ultima
5 juli 2008 · 120 Inlägg

skulle nog säga att det blir mycket lättare att du köper nån motor med turbo som standard istället och bara hinkar i, annars blir det en hel del pill, och som sagt vad så går det inte genom besiktningen (om du inte har en jävla tur)..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang