5218
Sök

Internet-anslutning bryts

378 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
Jo det är så här att varje gång någon lyfter på vår hemlur eller om det ringer så bryts vår internet-anslutning (4bit bredband från telia). Någon som vet varför ? Inte lite extremt drygt.           Har en till fråga. Varför startar vår dator om av sig själv när man har för mycke grejor igång ? Någon sa att någon av minnena var isönder.

Tacksam för svar smile

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

DFFL
9 020 Inlägg
6 juli 2008
ISDN eller? tongue

Att din dator startar om sig själv är för att den suger.
Dags att investera i ny kanske?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

378 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
ISDN eller? tongue

Att din dator startar om sig själv är för att den suger.
Dags att investera i ny kanske?

Hehe nä den är faktiskt inte så gammal. Kanske 3-4 år gammal tongue Och de med ISDN har jag ingen aning om.

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

430 Inlägg
6 juli 2008
Tycker det låter som att ditt modem(adsl eller isdn om det är sjukt gammalt) inte sitter i första uttaget, ska stå i installationspapprena hur man hittar det.

Sen angående omstarterna så är det mkt möjligt att datorns virtuella minne blir överfullt, den biten kan jag däremot inget om hur man utökar. Men då är google bra.

378 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
megaman_k skrev:
Tycker det låter som att ditt modem(adsl eller isdn om det är sjukt gammalt) inte sitter i första uttaget, ska stå i installationspapprena hur man hittar det.

Sen angående omstarterna så är det mkt möjligt att datorns virtuella minne blir överfullt, den biten kan jag däremot inget om hur man utökar. Men då är google bra.

Vad menas med virtuella ? Jag har 3x512mb just nu

5 198 Inlägg
6 juli 2008
Den bryts för att adsl modemet inte sitter i första jacket... ett måste annars fungerar det inte som det ska,,sen att den startar om kan bero på många saker.. minnen.. värme,, klen processor..

NissanMotorsport
6 juli 2008
me att din dator startas om är kanske för att den blir för varm? är inte säker då, öppna datorn och rengör fläktarna och så smile

Vw trimmare
2 995 Inlägg
6 juli 2008
740_Fredde skrev:
megaman_k skrev:

Vad menas med virtuella ? Jag har 3x512mb just nu

Exakt kolla att du har första jacket...

virtuellt minne = page file den är garanterat redan överdimensionerad annars ska du ha den 6x512mb dvs dubbelt upp mot vad du har i ram finns i kontroll panelen->system->avancerat->enhetshanteraren

men jag skulle först och främst kolla cpu temp då det är mer troligt att ditt överhettnings skydd går på
men älskar du att multitaska så skaffa linux...

378 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
HaveUSeenMyS14 skrev:
me att din dator startas om är kanske för att den blir för varm? är inte säker då, öppna datorn och rengör fläktarna och så smile

Jag har öppnat datorn. Där finns inga plåtar på eller vad man nu ska säga smile   Men tack iallafall för alla svar. Har iallafall fått svar på varför internet bryts. Varför datorn startas om är väll kanske för att den är dålig. Ingen som vill byta mot en bärbar. Kan lägga pengar imellan.

fotointresserad
2 307 Inlägg
6 juli 2008
Passar på att låna tråden till en fråga jag med om samma sak..

Är rätt säker på att modemet sitter ikopplat på första jacket. Men när det ringer så bryter internet ibland till min bärbara dator men tror det inte gör det till den stationära. Även ibland kan internet bara bryta av sig själv utan anledning och jag måste starta om den bärbara för att få igång internet igen, funderade på om det kan ha nåt att göra med det trådlösa nätet eller nåt, kanske själva modemet det kan sitta i?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
6 juli 2008
Norde skrev:
Är rätt säker på att modemet sitter ikopplat på första jacket. Men när det ringer så bryter internet ibland till min bärbara dator men tror det inte gör det till den stationära. Även ibland kan internet bara bryta av sig själv utan anledning och jag måste starta om den bärbara för att få igång internet igen, funderade på om det kan ha nåt att göra med det trådlösa nätet eller nåt, kanske själva modemet det kan sitta i?

vad för router kör du?

kör du d-link eller 3com uppdatera firmwaren har du fortfarande samma problem kasta skiten...

fotointresserad
2 307 Inlägg
6 juli 2008
MeloveGolf skrev:
vad för router kör du?

kör du d-link eller 3com uppdatera firmwaren har du fortfarande samma problem kasta skiten...

Är en d-link jag sitter på.. Får ta och testa det och hoppas på resultat då =P Tack för hjälpen smile

Maizer
7 juli 2008
Min har också börjat cpa när man lyfter luren, vettefan varför det börjat göra så.. Och det sitter i första jacket

123 Inlägg
7 juli 2008
Har ni problem med att det bryts så testa att dra ur alla jack förutom ADSL-modemet, trådlösa telefoner kan också störa.
Har ni en telefon-kabel som förlängning ska den inte vara mer än 5 meter.
Det finns en del orsaker till att det bryts men den främsta är att det antagligen är störningar eller att modemet inte sitter i första jacket.

mvh

Sök