Jag fick en gammal goffe.
Jag tror dock att toppen har gått, men jag vet inte, det är lurigt som fan.
Jag tror att den bara läcker mellan kylaren och cylinder isåfall, för oljan ser perfekt ut.
Vattennivån sjönk dramatiskt, men samtidigt så hade jag glömt att dra åt kylarlocket så det kan ha stuckit ut den vägen.
Det kom ganska mycket vatten ur avgasröret när jag varvade den lite, men det kan bara ha varit kondensvatten.
Därav mina frågor som ni gärna får svara på:
Hur lång tid tar det för motorolja att bli "gräddig" av att ha vatten i sig, en dag??
Vad för färg får man på kylarvattnet om den läcker in avgaser där men inte olja?
Kan man alltså se på kylarvattnet om den läcker in i förbränningsrummet, att den typ blir svart el dyl?
Kan komptest visa om det läcker mellan cylinder och kylarvattnet?
Hur går en motor som har kylarvatten i cyllen, måste det bolma vit rök?
"Kokar" alltid en motor som läcker mellan cylle och kylarvatten? För det gör den inte
Som det är nu så vågar jag inte riktigt köra motorn för att den kan skära om det nu läcker in i någon cylinder. Men jag vet samtidigt inte hur jag ska ställa diagnos utan att köra motorn mera :-)
Så svara gärna på mina frågor så kan jag gå vidare från det.
Senast redigerat av Loffe123 (11 juli 2008)