lätt, enkel "bara på skojj trimmning" av renault 5 -88

Piratstikin 2015 Dbakuten.
12 juli 2008 · 5 092 Inlägg

Hej Hej.
undrar bara om det är någon som har nå bra tipps om hur man kan trimma en gammal Renault 5?
Har nämligen haft den som en liten extra bil medans jag väntar på min andra.
Tänkte bara ha lite kul och se om det går att trimma gratis på något vis spelar ingen roll hur eller om det på något vis är skadligt för motorn.
Är som sagt bara en kul grej jag tänkte prova för att se hur den skulle gå då med tanke på att den går som satan för att vara en sån gammal liten skrutt bil redan nu. big_smile

// Johan.

engolf
12 juli 2008 · 3 235 Inlägg

Lustgas eller liknande?

Piratstikin 2015 Dbakuten.
12 juli 2008 · 5 092 Inlägg

engolf skrev:
Lustgas eller liknande?

Nja tänkte mer om det bara går att skruva runt lite i motorn eller ändra lite bränslepumpar eller vad som hellst =P någonting som inte kostar och som kan ge mer effect. haha ska ändå sälja iväg skiten för några hundra så då tänkte jag bara exprementera lite smile

Volvo_Mannen Volvoskadad
12 juli 2008 · 6 017 Inlägg

slng i en turbo motor från en volvo 440/460 (reanult motor) så borde passa hyffsat bra, såg en sån renault 5a på blocket

Senast redigerat av Volvo__Mannen (12 juli 2008)

Jonas
Piratstikin 2015 Dbakuten.
12 juli 2008 · 5 092 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:
slng i en turbo motor från en volvo 440/460 (reanult motor) så borde passa hyffsat bra, såg en sån renault 5a på blocket

Va? haha det där fattate jag inte för 5 öre smile

Volvo_Mannen Volvoskadad
12 juli 2008 · 6 017 Inlägg

alltså, volvo 440/460 turbo har renaultmotorer, då kan man tänka sig att motorfästen kan stämma bra, jag såg en renault 5a på blocket som hade en 460 turbomotor

Jonas
Piratstikin 2015 Dbakuten.
12 juli 2008 · 5 092 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:
alltså, volvo 440/460 turbo har renaultmotorer, då kan man tänka sig att motorfästen kan stämma bra, jag såg en renault 5a på blocket som hade en 460 turbomotor

ahaa smile nu fattade jag =P ja det skulle säkert gå men tyvärr så har jag ingen 460 motor på lager smile men men. det kan ju vara bra att veta till en annan gång. // Johan

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
12 juli 2008 · 2 252 Inlägg

ställ  fram kamdrevet 2.63 grader får du lite bättre acc osv annars finns de ju budget torra lustgas system att köpa billigt, eller släng ner lite RC nitrobränsle i den osv osv, köp en syretub sätt den i frmasätet dra en slang till luftfiltret o spruta på lol  (de sista var inte så seriöst kanske xD )

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Piratstikin 2015 Dbakuten.
12 juli 2008 · 5 092 Inlägg

The_Mechanic skrev:
ställ  fram kamdrevet 2.63 grader får du lite bättre acc osv annars finns de ju budget torra lustgas system att köpa billigt, eller släng ner lite RC nitrobränsle i den osv osv, köp en syretub sätt den i frmasätet dra en slang till luftfiltret o spruta på lol  (de sista var inte så seriöst kanske xD )

Ha Ha Ha nja det vet jag kanske inte smile men det där med kamdrevet då? hur tusan ställer man fram det till 2,63 grader?? har aldrig hört talas om det förr haha =P men vad tror du om att köra i lite etanol då?? =P vissa säger att det går bättre "EN LITEN STUND" innan bränsle packningarna ryker och vissa säger att den går som ett lass med kattskit. // Johan.

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
12 juli 2008 · 2 252 Inlägg

Haha jaa den kan ju gå lite halv kasst om du inte matar på mer bräsnel etanol=brinner renare = behöver mer bränsle, så ställ upp fögasarn eller vad som sitter där o tuta o kör, du märker ju om nå packningar eller nått far big_smile

med kamdrevet de får du nog ta bort o svarva lite osv sen sätta de 2.63 grader fram de är piller göra om amn ska göra de med original kamdrevet men annars köper du bara billiga ställbara, finns budget modeller som inte kostar många kr tongue

Senast redigerat av The_Mechanic (12 juli 2008)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
marven
12 juli 2008 · 551 Inlägg

om du ska trimma en sådan motor så de märks lär du få lägga ut lite pengar... ta bort luftfiltret, bort med alla ljuddämpare o kör raka rör, då känns kanske bilen snabbare wink, annars vette fan höj tändningen några grader o testa om de funkar, (dekaltrimma... de ger mycket hästar).

You can't B serious, oh K
zijaa Bilmekaniker
12 juli 2008 · 1 354 Inlägg

ja har en skitbra ide..ta bort katalysatorn och ersätt den med ett vanlig rör..jag garanterar dig minst 40-50 hk

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!
volvo__242
9 oktober 2008 · 24 Inlägg

nej ta inte bort katten den får fel avgasmottryck så lamdavärderna blir fel

ErikAxelsson
9 oktober 2008 · 517 Inlägg

öppet filter och japsdämp. Skulle tippa på en 60-70 ponnys +   big_smile

ironhead volvoraggare
9 oktober 2008 · 4 776 Inlägg

ett scoop på huven också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Gulmun * Klåpare
9 oktober 2008 · 1 718 Inlägg

Ta bort luftburken och dra om insugsröret så det går in i kupén, mitt i instrumentpanelen. Där sitter du med pilotglasögon och en massa burkar startgas å andra roliga aerosoler som du sprutar in i gapet i instrumentpanelen och vinner varje rödljusrace! cool lol

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Sqweebz Legitimerad Fåntratt
9 oktober 2008 · 447 Inlägg

MEn slit bort katten för fasen. inte fan blire nå fel på den då heller. Det får ett bättre flöde helt enkelt. Och som ngn sa, ta bort allt vad avgasrör heter, låter som om den går snabbare iaf. Slit ur all inredning.. Lätta den ännumer genom att slipa bort all lack.. Fullt ös bara! big_smile

Ont om hästkrafter är det gott om.
KimVsWorld Mästare
9 oktober 2008 · 2 947 Inlägg

Glöm inte att waxa den och köra naken!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
9 oktober 2008 · 3 404 Inlägg

Rakt och avstämmt avgassystem, mixxtra med kamen, tändning, skruva på förgasaren, tror biltema har någon tändspole som skall ge mer kräm. kasta ut allt vad inredning och reservhjul, bogserlinor osv heter

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
twin_cam Smålänning
9 oktober 2008 · 7 877 Inlägg

Du kan köra samma spec som jag hade på min 740 när ja köpte den! Inget avgassystem, inga bromsar och inget luftfilter och för stor LMM smile Sen massa klistermärken så har du 400 hp+ wink

Nä, kanske inte, men fixa avgassystemet wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang