Motorn tappar ork när ac startas.

ewebb
13 juli 2008 · 4 Inlägg

Min Ford KA går perfekt men när jag sätter på ac´n så börjar motorn gå ojämt och varvtalet pendlar några hundra varv upp och ner. Ac´n funkar helt ok och kyler som den ska. Någon som har någon ide´
.MVH  Sören

evilaudio
13 juli 2008 · 16 195 Inlägg

antar att de e ACpumpen som kräver så pass mycke, den drivs ju via rem från vevaxeln.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
ewebb
13 juli 2008 · 4 Inlägg

Det låter inte som motorn sackar pga. belastning utan mer som den inte får bensin. det har heller ingen betydelse vilket varvtal man kör.

FixarKlasse Chef
13 juli 2008 · 87 Inlägg

Är det verkligen när du kör med?
Inte bara när du varvar i tomme om man så säger?

Vänliga Hälsningar Klas Östling
Volvo V70 T5 "Sleeper" (2001)
ewebb
13 juli 2008 · 4 Inlägg

Ja det känns tydligt att den sackar när man kör, oavsett hastighet och varvtal. När man slår av ac´n så går den bra igen. Vet inte om ac´n påverkar motorstyningen på nått sätt.

ViO Svetsare
13 juli 2008 · 39 Inlägg

Kan ju säga att jag TYDLIGT känner hur min Impreza reagerar när jag slår på AC:n.. Ungefär samma skillnad som när en fyrcylindrig bil plötsligt går på tre cylindrar..
Är dock fullständigt normalt.. Och undviks lättast genom att strunta i att ha på AC:n..

Kan tillägga att skiten åker bort när jag monterar min FMIC i vinter.. smile

*silverkulan blev en kolfiberkula*
Subaru Impreza "Sti" (1999)
BTLulle
13 juli 2008 ·

Om du känner det i Impresan med 200++hk så borde ju en Ford ka stanna smilesmilesmile Skämt å sido skull etro att ac-pumpen tar 10-20 hk så inte så konstigt om liten motor reagerar som om den ite får bränsle. Det är fullkommligt normalt att du tappar orken i den bilen.

MVH Peter

ewebb
13 juli 2008 · 4 Inlägg

OK ! vi har en Houndai Elantra också och där känns inget sånt men det är väll bara att gasa mer då. Tack för svaren.

Nizmo0
13 juli 2008 · 10 Inlägg

min E46:a gör lika dant

MvH:Peter
BMW 320CI (2002)
ViO Svetsare
13 juli 2008 · 39 Inlägg

BTLulle skrev:
Om du känner det i Impresan med 200++hk så borde ju en Ford ka stanna smilesmilesmile Skämt å sido skull etro att ac-pumpen tar 10-20 hk så inte så konstigt om liten motor reagerar som om den ite får bränsle. Det är fullkommligt normalt att du tappar orken i den bilen.

MVH Peter

Men du fattar vad jag menar.. big_smile Känner ju världens skillnad om man fyller 95 oktan istället för V-power i tanken.. wink

*silverkulan blev en kolfiberkula*
Subaru Impreza "Sti" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang