Fixa upphängning för japsdämpare?

vickeH
15 juli 2008 · 151 Inlägg

Förslag till hur jag kan göra en BRA upphänging till min japsdämpare? SKulle vara bra ifall jag kunde avända orginalupphängningen med kummiplugg på!

Mycket tacksam för svar! MVH Victor

båge montör och hobby mekaniker
15 juli 2008 · 2 672 Inlägg

jag funderar på att svetsa fast ett fäste på min, men vet inte hur det blir då med kromet.. ngn som vet?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Rand
15 juli 2008 · 1 024 Inlägg

på min volvo 850 kapade jag av från dom gammla å svetsade fast dom på japsen lätt å snabbt

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
feffe85
15 juli 2008 · 104 Inlägg

Finns ju nån typ av stålband som är ~2 - 3cm brett med hål i med jämna mellanrum. Dra ett sånt runt dämparen så ser det ju lagom proffsigt ut smile och i änden som du vill fästa i bilen är det ju bara sätta ett eller två gummin så det blir lite spel..

piison
7 augusti 2008 · 26 Inlägg

feffe85 skrev:
Finns ju nån typ av stålband som är ~2 - 3cm brett med hål i med jämna mellanrum. Dra ett sånt runt dämparen så ser det ju lagom proffsigt ut smile och i änden som du vill fästa i bilen är det ju bara sätta ett eller två gummin så det blir lite spel..

jag fick med ett *stälband* när jag köpte min o det passade perfekt i orginalfästena i bak utan modifikation smile

Johnson
7 augusti 2008 · 613 Inlägg

båge skrev:
jag funderar på att svetsa fast ett fäste på min, men vet inte hur det blir då med kromet.. ngn som vet?

Är nog "bara" att svetsa men det är väl oftast rostfritt och inte kromat
Tigga på lite och polare upp så håller det fint..

Austin Mini 1000 "Fars bil" (1972)
Ford Mondeo (2010)
Rover Mini (1991)
Jansson-
7 augusti 2008 · 113 Inlägg

själv har jag svättsat på en upphängning på min, men de var ju galet tunt så man fick va noga med att inte ha för hög värme!big_smile, man ser inte ens min upphängningen om man inte kryper under bilen och tittar:P

Wille
Ford Mondeo (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang