3319
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

79 Inlägg
23 februari 2011
Påställt o klart 15 mars! Ny hojj på G också Goffen smile! Du kommer höra hur det mullrar utanför ditt hus.. då vet du att det är jag wink

Har blivit vuxen och kör nu motorcykel istället... eller??

Fisketokig
2 997 Inlägg
23 februari 2011
Dum fråga men visst är vägreggade 4-hjulingar lika som MC vad gäller besiktningar?

Är det 5 år till första? och sedan vart annat år?

Blev ju en Can Am 4x4 så nu får CBR:en stå en sommar till...
Hur pass illa far de att bara stå?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Administratör
2 990 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
4år sen vartannat år....

En kopp av den svarta såsen...

Tunnelmaster
348 Inlägg
23 februari 2011
Ni som köpt Powercommander, vart har ni beställt ifrån?

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

3 354 Inlägg
23 februari 2011
Goffen skrev:
Tänk på att inte hitta på nått dumt nu för sommaren är lång och klotar man hojen 1a mars blir nog sommaren JÄVLIGT lång !

här blir det inget sånt. blir bara att söndagsköra för att känna på den om det är torrt på vägen

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Norrlänning
643 Inlägg
24 februari 2011
Ni som bor där nere i södern, när brukar man kunna köra upp som tidigast? Ska jobba några månader i karlskrona, och borde kunna ta kortet där nere istället då.

Administratör
2 990 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
MKarlsson skrev:
Ni som köpt Powercommander, vart har ni beställt ifrån?

http://www.motoaction.se/products_list. … rcommander   dom hade rabatt fram till 31januari men om du mailar o prutar lite kanske du kan få ner priset en aning ändå.... !

404 Inlägg
24 februari 2011
gutfucker skrev:
Ni som bor där nere i södern, när brukar man kunna köra upp som tidigast? Ska jobba några månader i karlskrona, och borde kunna ta kortet där nere istället då.

När jag tog A1-kortet så tog jag de tillsammans med en polare. Jag fick den allra sissta tiden på året då vilket var den 11 november, Min polare hade de inte lika roligt han fick vänta till april. Då fick han den första tiden. Om jag inte minns fel var detta den 6 april. Detta var då 2007, Kan ju ha ändrats. Men de kanske hjälper dig att få en uppfattning iaf! smile
Prova att ringa vägverket och fråga. De har säkert koll. Men var ute i god tid. De försvinner snabbt!

Glömde säga att detta var i Malmö! smile

MVH Vinne
Senast redigerat av Vinne (24 februari 2011)

Four wheels move your body, Two wheels move your soul.

OUTLAW1
24 februari 2011
tror dom släppte uppkörningtideran nu 1 mars..eller om det är 1 april...göteborg alltså..
dom går ruskigt snabbt åt dom första tiderna...
varför vet jag inte för det e fan inget gott att köra hoj med ett par enstaka plusgrader ute..bättre vänta ett par veckor och bespara sig den där envisa riktigt elaka förkylningen eller lunginflammationen...big_smile
vart där,gjort det.

Norrlänning
643 Inlägg
24 februari 2011
Jag fick ju den roliga äran att inte få nån tid i höstas (dom slutade i september hemma, så hade ju kunnat åka söderut och köra upp då hmm )

Ska kolla upp det där, behöver antagligen ta nån lektion för uppfräschning och lära känna en ny cykel också.

Kanske inte kul att köra i få plusgrader, men skönt att ha gjort det i april istället för att börja rota i det i maj/juni då det lär vara full rulle

Administratör
2 990 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
Har ett skinnställ till salu om någon är sugen !

Muttley
27 februari 2011
rallykid skrev:
tror dom släppte uppkörningtideran nu 1 mars..eller om det är 1 april...göteborg alltså..
varför vet jag inte för det e fan inget gott att köra hoj med ett par enstaka plusgrader ute..bättre vänta ett par veckor och bespara sig den där envisa riktigt elaka förkylningen eller lunginflammationen...big_smile
vart där,gjort det.

Finnes kläder. Sen är de ju bra om man tar när de är kallt. Stor anledning att köra ännu lugnare då wink

OUTLAW1
27 februari 2011
tkd_rille skrev:
rallykid skrev:
vart där,gjort det.

Finnes kläder. Sen är de ju bra om man tar när de är kallt. Stor anledning att köra ännu lugnare då wink

klart det finns kläder men hur gott e det att pälsa på sig allt man har när man ska ut och glida i första vårsolen på ca 15plus och svettas ihjäl för att sedan på eftermiddagen dra sig hemåt igen och köra i kanske 2 plus och frysa..näää nog för att det finns kläder men inte fasen vill man köra touringcykel och ha med sig en hel garderob för att kunna njuta av första dagarna...nää bättre vänta..och det där med att ta det lugnt..glöm det det funkar inte så i en människohjärna..precis samma sak när man släpper ut kor på första betet..lite försiktigt ut sedan bara hoppa skutta och bli tokig..så funkar mc föraren också..första 2km kör man lugnt och känner in sig på hojjen igen(jodå vi människor e helt överlägsna på att få tillbakak erfarenhet skapad föregående år på ca 2minuter) sedan växer de ut horn i den redan trånga hjälmen och vips!!raksträcka fullgas på ALLA växlar..bromsa ..en kurva,en bil..ähh vaddå den tar jag på utsidan i rondellen och pekar finger för nu e det fanimig vår igen...precis samma som i en ko hjärna...så glöm det bara..det finns inget som heter "jaja jag kör alltid lugnt""BULLSHIT!!!

inne på 9:e året med MC nu så jag borde ju veta hur jag själv funkar:-)

Muttley
27 februari 2011
rallykid skrev:
tkd_rille skrev:
rallykid skrev:
vart där,gjort det.

klart det finns kläder men hur gott e det att pälsa på sig allt man har när man ska ut och glida i första vårsolen på ca 15plus och svettas ihjäl för att sedan på eftermiddagen dra sig hemåt igen och köra i kanske 2 plus och frysa..näää nog för att det finns kläder men inte fasen vill man köra touringcykel och ha med sig en hel garderob för att kunna njuta av första dagarna...nää bättre vänta..och det där med att ta det lugnt..glöm det det funkar inte så i en människohjärna..precis samma sak när man släpper ut kor på första betet..lite försiktigt ut sedan bara hoppa skutta och bli tokig..så funkar mc föraren också..första 2km kör man lugnt och känner in sig på hojjen igen(jodå vi människor e helt överlägsna på att få tillbakak erfarenhet skapad föregående år på ca 2minuter) sedan växer de ut horn i den redan trånga hjälmen och vips!!raksträcka fullgas på ALLA växlar..bromsa ..en kurva,en bil..ähh vaddå den tar jag på utsidan i rondellen och pekar finger för nu e det fanimig vår igen...precis samma som i en ko hjärna...så glöm det bara..det finns inget som heter "jaja jag kör alltid lugnt""BULLSHIT!!!

inne på 9:e året med MC nu så jag borde ju veta hur jag själv funkar:-)

Jag menade på de som ska köra upp. Tror inte de blåste på så hårt faktiskt.

Själv ska jag börja köra tidigast 1 maj detta året. De är brutalt kallt utomhus nu.

Men har faktiskt kört i snö för nått år sen. Men då var jag mest kåt på att få på nytt avgassystem. Börja snöa när jag skulle hemmåt och hade faktiskt 8 mil hem. De var sjukt kallt.

OUTLAW1
28 februari 2011
vad gör man inte för ett nytt system skull...:-)

Norrlänning
643 Inlägg
28 februari 2011
Köpte MC-batterier från Biltema, instruktionerna man fick med var väldigt få, och batterierna verka vara helt torra, kollade att det funkade, och det gjorde det, men tänkte höra här om det står rätt till innan jag sätter dem på laddning över natten. De ska ju vara underhållsfria, men verkade som sagt inte vara nån vätska alls i dem?

Muttley
28 februari 2011
gutfucker skrev:
Köpte MC-batterier från Biltema, instruktionerna man fick med var väldigt få, och batterierna verka vara helt torra, kollade att det funkade, och det gjorde det, men tänkte höra här om det står rätt till innan jag sätter dem på laddning över natten. De ska ju vara underhållsfria, men verkade som sagt inte vara nån vätska alls i dem?

Finns de nånstans att fylla på?.  Om man ska de och du börjar ladda så dödar du batteriet rätt snabbt.

Norrlänning
643 Inlägg
28 februari 2011
Det står "sealed batteries" i beskrivningen, om man bryter bort ett fastlimmat lock så kommer man ju åt dom vanliga "hålen" där man kan hälla ner syra/dest-vatten, men ska det behövas?

http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Reserv … -12V-35AH/
det batteriet om det hjälper någon
Senast redigerat av gutfucker (28 februari 2011)

21 761 Inlägg
28 februari 2011
Om det inte står tydligt i manualen/produktbeskrivningen att batteriet är "torrladdat" så ska det innehålla någon form av syra. Är det inte ett gelbatteri så har det flytande syra. smile

Norrlänning
643 Inlägg
28 februari 2011
Det är ju just det som förbryllar, står knappt nånting på de 5rader som följde med, och det borde ju rinna ut nåt när man vänder det upp och ner ;D (och nej, inte ett gel-batteri)

Sök