onej84 skrev:
Ska kolla på en Yamaha XT660X -05 imorgon.
Tips på vad man ska kolla efter?
Sjukdommar?
sjukdomar finns inga på dem såvitt jag vet, nån menade att om man bara sköter oljebyten på den så kan man i princip tanka den med grus =P
precis som twin_cam så har även jag en R och det är min första hoj, jag är väldigt nöjd med den, tycker den fungerar fint både som pendlarhoj och för lite längre resor, körde som mest 40 mil på en dag förra året utan några som helst sviter i form av ont i röven, stum i ryggen etc och då kördes enbart 3 av de 40 milen på bred fin riksväg. Nu har ju cykeln du ska titta på redan utrustats med PC annars så rekommenderas att dreva ned den en kugge fram (från 15 till 14), enda "felet" med det gör att den redan otroligt korta ettan blir nästan oanvändbar samtidigt som man får mycket gott bett på de andra växlarna, särskilt på grus (och vi som åker R tycker ju om grus, hehe).
En sak att tänka på om du ska ta körkort för tung mc dock: XT:n med sina 660cc och 35kW duger INTE som uppkörningshoj enligt transportstyrelsens bestämmelser, jag fick snällt hyra körskolans buckliga, dödströtta sugkuki till min uppkörning....
edit: och ja, 40 lök för en -05:a oavsett om den har högljudda rykrör och PC eller ej är för dyrt, de kostade bara ett par tusingar över 50 nya...
Senast redigerat av TS_quattro (18 januari 2012)
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!