4181
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

V-Power
1 186 Inlägg
5 mars 2012
Japp samma här big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59900/59900-2fa2cf00abc7e78f82afabccfef2cbae.jpg

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Administratör
2 981 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
Klart visir är panikvarning på ! KRIMSKRAMS DAX köp ett mörktvisir !

https://www1.garaget.org/gallery/images/6/5294/5294-c484df5b453de151f4b29e88ce8c3fe4.jpg 

så ska det se ut ! BTW för er som inte förstog detta, jag fick alltså ventilerna i present som i att nån annan köpte dom till mig.....

En kopp av den svarta såsen...

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
5 mars 2012
Funderar på ett lite lättare grusbus set, dvs skyddsjacka (väst), crosströja + lätta neoprenhandskar + crosshjälm. Dvs grejor som funkar för längre grusturer i inspirerat tempo i sommarvärme och solsken, hur är feltemas grejor för detta ändamål? Tänkte då mest på jackan och störtkrukan, bra eller anus? Deras handskar är sjukt osköna och går fetbort (iaf de jag provat), tips mottages tacksamt...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Smålänning
7 887 Inlägg
5 mars 2012
TS_quattro skrev:
Funderar på ett lite lättare grusbus set, dvs skyddsjacka (väst), crosströja + lätta neoprenhandskar + crosshjälm. Dvs grejor som funkar för längre grusturer i inspirerat tempo i sommarvärme och solsken, hur är feltemas grejor för detta ändamål? Tänkte då mest på jackan och störtkrukan, bra eller anus? Deras handskar är sjukt osköna och går fetbort (iaf de jag provat), tips mottages tacksamt...

Ja de funkar nog smile

Handskar skulle jag satsa på riktiga lindstrands eller liknande, skönt med bra handskar, som du kan ta av utan att fodret följer med även om du är svettig!

Glöm inte köpa stor hasplåt eller motorskyddsbåge till XT:n, vattenpumpen sitter dumt som fan smile

Jag har denna: http://www.off-the-road.de/out/pictures/z1/sbl-hb-xt-660rx-sturzbuegel_z1.jpg
http://www.off-the-road.de/XT-660/Prote … -2007.html

Skyddar vattenpumpen bra smile Jag letar dock en hasplåt som passar ihop med den, den går jäkligt långt ner. Kanske får bygga en.

@Goffen, prova att köra i skogen i mörker med tonat visir, inte skoj wink Och, får man krimskrams som present, då är det OK wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

3 354 Inlägg
5 mars 2012
Körde tonat innan. Nu blir det klart visir med nedfällbart solskyddd

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
5 mars 2012
twin_cam skrev:
TS_quattro skrev:

Ja de funkar nog smile

Handskar skulle jag satsa på riktiga lindstrands eller liknande, skönt med bra handskar, som du kan ta av utan att fodret följer med även om du är svettig!

Glöm inte köpa stor hasplåt eller motorskyddsbåge till XT:n, vattenpumpen sitter dumt som fan smile

Jag har denna: http://www.off-the-road.de/out/pictures … gel_z1.jpg

Skyddar vattenpumpen bra smile Jag letar dock en hasplåt som passar ihop med den, den går jäkligt långt ner. Kanske får bygga en.

@Goffen, prova att köra i skogen i mörker med tonat visir, inte skoj wink Och, får man krimskrams som present, då är det OK wink

tidigare ägaren till min hoj jobbade på nån form av mekanisk verkstad, han tyckte original skyddsplåt var piss och caddade upp en egen och fräste ut ur ett enda stycke rostfritt med en silhuett av en dödskalle med korslagda benknotor framtill (japp, lite barnsligt, men still  ^^), stadig som berget är bara förnamnet, men den väger säkert 5-6 kilo  =/

Numera leg. grusligist!

Smålänning
7 887 Inlägg
5 mars 2012
TS_quattro skrev:
twin_cam skrev:
TS_quattro skrev:

Ja de funkar nog smile

tidigare ägaren till min hoj jobbade på nån form av mekanisk verkstad, han tyckte original skyddsplåt var piss och caddade upp en egen och fräste ut ur ett enda stycke rostfritt med en silhuett av en dödskalle med korslagda benknotor framtill (japp, lite barnsligt, men still  ^^), stadig som berget är bara förnamnet, men den väger säkert 5-6 kilo  =/

Bra, då blucklar du itne rören wink Som jag gjort hmm
Senast redigerat av twin_cam (5 mars 2012)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
5 mars 2012
twin_cam skrev:
TS_quattro skrev:
twin_cam skrev:

Ja de funkar nog smile

Bra, då blucklar du itne rören wink Som jag gjort hmm

Ajaj, ja hade jag inte haft hasplåten och leo X3:orna så hade jag lätt skickat efter en 2-1 från otr, bara för att slippa oroa mig för rykrören, meeeeeen å andra sidan blir det inte så mycket rejäl offroad med XT:n då den är ett stort, tungt, klumpigt as, känns som den kommer mest till sin rätt på slingrig grusväg... Funderar allvarligt på att komplettera upp hojparken med en WR450F eller nåt, farsan är iaf grymt sugen på en sån, men han var å andra sidan som en galen treåring när vi var på mascot, klättrade runt på allt från cross/endurohojar till R1:or och i söndags släpade han ut harleyn och tuffade runt ett varv på landsvägen "bara för att se så att batteriet fortfarande orkade dra startmotorn" för att sedan svära över lervällingen på vägen upp till kåken...  =P

Numera leg. grusligist!

Båtmek
720 Inlägg
V-Power
1 186 Inlägg
6 mars 2012
Goffen skrev:
Klart visir är panikvarning på ! KRIMSKRAMS DAX köp ett mörktvisir !

så ska det se ut ! BTW för er som inte förstog detta, jag fick alltså ventilerna i present som i att nån annan köpte dom till mig.....

Ta det lugnt, jag har haft hela vintern på mig att kolla på sånt skit och självklart har jag nu köpt ett spegelvisir smile hehe

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

248 Inlägg
6 mars 2012
Hasplåt i rostfritt är krimskrams.

You can´t write fun with a straight line.

Smålänning
7 887 Inlägg
6 mars 2012
yamazuki skrev:

Ja hade inte svartstål och slitjärn vart så tungt är ju det bättre, alu ser ju ut som krimskrams, men med rätt kvalité är det det bästa smile Bara för att skydda avgasarören, tycker inte 2:1 ser bra ut på XT660R hmm

248 Inlägg
6 mars 2012
twin_cam skrev:
yamazuki skrev:

Ja hade inte svartstål och slitjärn vart så tungt är ju det bättre, alu ser ju ut som krimskrams, men med rätt kvalité är det det bästa smile Bara för att skydda avgasarören, tycker inte 2:1 ser bra ut på XT660R hmm

Äh jag var bara tvungen. Fastnat i krimskramsläge. big_smile

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
7 mars 2012
Ingen motorcykel, men jag har min Tunturi Supersport som just nu ligger i bitar och väntar på ny cylindern, men sen ska det ut och glidas igen smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168889/168889-bff0d608b0c4aad5c682d2f541f38e88.jpg

Ska köpa Yamaha DTR 125 snart också

7 Inlägg
7 mars 2012
Snart dags.... big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165796/165796-db22835b79f6983f823804a350acfb28.jpg

Dr Snuggles
956 Inlägg
8 mars 2012
Har ev en Honda CB500 -94 på G som förstahoj.
Någon som har lite åsikter/erfarenhet av den modellen? smile

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
8 mars 2012
Racso skrev:

beror på, har du kört upp? ska du köra upp för fulltung eller mellanviktare i så fall? om du ska köra upp för fulltung så är motorn för liten och du åker på att hyra en körskolecykel (med största säkerhet en sur oljekyld sugkuki gsx 750 med noll bottenregister) alternativt om du kan låna en större cykel, gränserna för att den ska duga som uppkörningshoj för fulltung är 600CC och 40kW ELLER 700cc och 35kW.

I övrigt så är väl CB500 en beprövad maskin som hängde med ganska länge, är service skött som sig bör så ska det nog inte vara några större bekymmer med den, rolig på grusväg, kanske lite trött på asfalten?

Numera leg. grusligist!

248 Inlägg
8 mars 2012
Racso skrev:

Det är en lugn och pålitlig modell. Funkar fint som förstahoj.

Dr Snuggles
956 Inlägg
9 mars 2012
TS_quattro skrev:
Racso skrev:

beror på, har du kört upp? ska du köra upp för fulltung eller mellanviktare i så fall? om du ska köra upp för fulltung så är motorn för liten och du åker på att hyra en körskolecykel (med största säkerhet en sur oljekyld sugkuki gsx 750 med noll bottenregister) alternativt om du kan låna en större cykel, gränserna för att den ska duga som uppkörningshoj för fulltung är 600CC och 40kW ELLER 700cc och 35kW.

I övrigt så är väl CB500 en beprövad maskin som hängde med ganska länge, är service skött som sig bör så ska det nog inte vara några större bekymmer med den, rolig på grusväg, kanske lite trött på asfalten?

Tack så mycket för ett bra svar!
Har inte kört upp än, tänkte övningsköra först så man får in körvanan, det var ju ett tag sen man körde moped wink
När jag väl ska ta kortet så är det ju givetvis för fulltung, och då blir det ju lite dumt om inte den räknas som det..

Jaja, får väl fundera vidare och se hur jag ska lösa det här. Anledningen till att det kanske blir en CB är att jag har fått nys om en som jag kan få riktigt billigt, inte att jag har snöat in på just den modellen.

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

248 Inlägg
9 mars 2012
Racso skrev:
TS_quattro skrev:
Racso skrev:

Tack så mycket för ett bra svar!
Har inte kört upp än, tänkte övningsköra först så man får in körvanan, det var ju ett tag sen man körde moped wink
När jag väl ska ta kortet så är det ju givetvis för fulltung, och då blir det ju lite dumt om inte den räknas som det..

Jaja, får väl fundera vidare och se hur jag ska lösa det här. Anledningen till att det kanske blir en CB är att jag har fått nys om en som jag kan få riktigt billigt, inte att jag har snöat in på just den modellen.

http://www.blocket.se/lund/Honda_cbr_60 … 20&w=2

En sån här hade jag som första hoj. Slitvarg med mycket mer körglädje än cb500 iaf.
Att den kostar kaffepengar är ju rätt bra om man besöker ett dike.

Sök