5031
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

248 Inlägg
10 mars 2012
gutfucker skrev:
http://www.samsmotor.se/bilder2/cover.jpg

Hehe så kan det bli.

You can´t write fun with a straight line.

Administratör
2 981 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
rätt bra koll på krimskramset har jag men tydligen hade vi bara olika smak på vad som är snyggt... Skulle aldrig sätta nått som ser ut som kolfiber men inte är det på min hoj !

En kopp av den svarta såsen...

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
11 mars 2012
Sådär, blev en 15-mila tur idag, imorrn blir det årets första jobbpendling med hojen, måste bara tvätta den först då grusvägarna jag åkte på idag var lite... mjuka? Hur går det för er andra? Åkt nåt?

åsså dagens hets: Komigen och boka din uppkörning nu Gutfucker!

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Administratör
2 981 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
Ja det blev premiär idag på R1an ca 3mil bara det är för läskigt o köra än så blev bara lite bakhjul och sen hem igen !

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
11 mars 2012
jo de får gärna sopa bort gruset från asfalten snart, man får tänka sig för ordentligt när man närmar sig en korsning där det brukar vara drivor av grus, inte så kul att behöva stanna om man kommer lite för fort med fuck-all möjlighet att bromsa...

Numera leg. grusligist!

Smålänning
7 887 Inlägg
11 mars 2012
Goffen skrev:
Ja det blev premiär idag på R1an ca 3mil bara det är för läskigt o köra än så blev bara lite bakhjul och sen hem igen !

Jag har hunnit dryga 50 mil än sålänge smile

Gjorde service på XT:n igår, lite ny olja och filter mådde den bra av smile

Blev stor skillnad av att byta från Valvoline 20W/50 rill Castrol GPS 10W/40, framförallt slapp jag kamkedjerasslet vid kallstart smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

V-Power
1 186 Inlägg
12 mars 2012
Blev första riktigt turen med crossen idag faktiskt big_smile Inte direkt som att hoppa på sporthojen och köra så länge man har lust. Här snackar vi serva, lasta, tvätta i mååånga timmar för att köra i 15 min och sen vara helt slut wink Hehe men vill man vara med och leka så.. cool

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

2 411 Inlägg
12 mars 2012
Lånar tråden lite i hopp om att få lite tips inför delning av motorn.

Jag har en yamaha yz250 från 2001 som jag måste dela motorn på eftersom en halv kolv ligger nere i vevhuset hmm
Motorn står på bänken och är strippad men jag undrar om det bara är att dela på skiten och se glad ut eller kommer jag få problem med tex växellådan? Jag undviker helst att få växellådan på bänken om det går. Jag har beställt packboxar och packningssats, men behöver jag nå mer?

Tips och trix ang delning av motor uppskattas grymt.
Senast redigerat av Nybergrobin (12 mars 2012)

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
12 mars 2012
Nybergrobin skrev:

Jag har en yamaha yz250 från 2001 som jag måste dela motorn på eftersom en halv kolv ligger nere i vevhuset hmm
Motorn står på bänken och är strippad men jag undrar om det bara är att dela på skiten och se glad ut eller kommer jag få problem med tex växellådan? Jag undviker helst att få växellådan på bänken om det går. Jag har beställt packboxar och packningssats, men behöver jag nå mer?

Angående just själva klyvningen har jag dåligt med tips, men skulle nog rekommendera att du utöver packningar och packboxar även byter lager...

Numera leg. grusligist!

248 Inlägg
12 mars 2012
Nybergrobin skrev:

Du menar yz som i tvåtakt va? Bara för att vara säker.

248 Inlägg
12 mars 2012
Jo här finns ganska mycket nyttigt att dra hem om du nu inte redan har gjort det.

http://www.yamaha-motor.eu/se/tjanster/ … index.aspx

Administratör
2 981 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
http://www.blocket.se/jonkoping/Honda_C … 17&w=1   polaren säljer sin honda ingen som är sugen?

Amatör
444 Inlägg
13 mars 2012
Blev 16 mil i söndags  smile
Inte så jättespännande klipp men bjuder på det ändå :p
Senast redigerat av beathacker (13 mars 2012)

37 Inlägg
14 mars 2012
Trevligt med en MC tråd! smile

Var ute på min första tur igår  för iår smile lite små kallt men riktigt härligt!

https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160153/160153-41a2b61fb6e3ae2650a6b9fae61a7964.jpg
Senast redigerat av Jidafo (14 mars 2012)

Administratör
2 981 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Nice! Gott o se att mopparna börjar dyka upp lite här o där nu !

Smålänning
7 887 Inlägg
14 mars 2012
Audi (VAG) köper Ducati?

http://di.se/Default.aspx?sr=23&tr= … per-Ducati

Jag är inget fan av VAG-bilar, själlösa, tråkiga och svårmekade, de dyrare av dom håller itne ens särskilt bra, MEN - Dom är fantastiska på att bygga varumärken, och dom kan bygga kvalitetsprodukter om dom vill.

Ett lyft för Ducati, eller bara en placering bland resten av standardsortimentet?
Vill dom konkurrera med BMW även på MC-sidan?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Administratör
2 981 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Vag bilar är det mest underbara märke med kvalite som saknar motstycke och det mesta som händer är handhavande fel... Frågan är vad dom ska med en motorcykeltillverkare som bara tillverkar halva motorer och dessutom i fel vinkel... Den dag min audi får en själ säljer jag den samma dag..!

248 Inlägg
14 mars 2012
Wohoooooooo turbomoppen går ju som ett skållat. Inget vidare bett i asfalten än.
Nästan lite skakis efter årets första turborunda.  lol

215 Inlägg
18 mars 2012
Fan vad kul att det snart är vår så man kan ut och köra lite.

Har även börjat kolla på ett komplement till R1'an och det är en KTM 690 R enduro.

Någon som har just en sådan hoj, har inte ägt en KTM själv men ryktet kring KTM och kvalitet är inte det bästa.

Väntar mycket service om man köper en sådan ?

http://www.ultimatemotorcycling.com/files/2012-ktm-690-enduro-r-preview%201.jpg

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS

Sök