3570
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Jente
27 augusti 2008
Goffen skrev:
Inte haft en bil som försökt köra ut framför mig sen jag monterade xenonet på hel och halvljuset !

Vad kostade det?? så man vet hur mycket man ska spara till julklappen till killen tongue

Administratör
2 990 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
995kr för både hel och halv.........

En kopp av den svarta såsen...

Fisketokig
2 997 Inlägg
28 augusti 2008
Goffen skrev:

Åh, det var inte så tokigt. Är det komplett sats för just MC då eller har du plockat ihop lamor och drivdon själv?

Just nu lutar det år att jag behåller hojen, troligen blir det inget bra inbyte så den kan lika gärna stå här tills vidare. Dock ska jag ringa nu och bara ha garageförsäkring. Inge mer åkande i år.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Med.lem
3 759 Inlägg
28 augusti 2008
Goffen skrev:

850 plus frakt.
(pm för mer info, dom blir så gnälliga annars tongue)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Kanon..
1 473 Inlägg
28 augusti 2008
tkd_rille skrev:
leksak skrev:
tkd_rille skrev:

en örfil hade varit bra och låtit dig börja om igen smile. hoppas du bländar en lastbil med 100 extraljus på kvällen smile. så blir du bländad som fan..

nej men helljus på dagtid kan blända med. men de som inte har varit ute mycket i trafiken vret inte de heller smile.

Ja men örfila mig då, om man blir så jävla bländad i dagsljus kanske man inte ska framföra en bil på dagen då man lär bli blindad konstant av solljuset.

nej inget våld smile.

hur många år har du kört bil?. de med riktigt skarpt helljus bländar lite på dagen med. de är irriterande för mötande. och du får absolut inte ha de igång när du möter trafik ändå smile

Jag är 25, kört sen jag var 16.
Det finns väldigt få motorcyklar som har såpass starkt helljus så de bländar nämnvärt under dagtid.
Jag visar som sagt hänsyn o de få som blinkar på mig är nog mest en slump att de råkar bli bländade för hojen hoppar till i ett gupp i vägen eller dylikt, det är nog nästan fler som blinkar på mig när jag kör utan heljus för de tror jag har en trasig lampa big_smile
Det finns för övrigt ingen straffpåföljd på att köra med helljus och det har tillome föreslagits om att det ska bli tillåtet för MC.

blacken
28 augusti 2008
Det finns för övrigt ingen straffpåföljd på att köra med helljus och det har tillome föreslagits om att det ska bli tillåtet för MC.

"5 § Vägtrafikant skall iakttaga den omsorg och varsamhet som till
förekommande av trafikolycka betingas av omständigheterna. Han skall
uppträda så, att han ej onödigtvis hindrar eller stör trafiken.

Vägtrafikant skall även i övrigt visa hänsyn mot andra vägtrafikanter
och dem som bor eller uppehåller sig vid vägen."

Den texten säger det ATT du kan bötfällas OM du te:x bländar någon dagtid

Och jag HAR blivit kraftigt bländad av både bil och hoj som har kört med  felställt Xenonljus DAGTID!

Kanon..
1 473 Inlägg
28 augusti 2008
blacken skrev:

Och jag HAR blivit kraftigt bländad av både bil och hoj som har kört med  felställt Xenonljus DAGTID!

Vart i den texten står det nåt om böter?

Dumt av dem att köra med det då, jag gör det inte.

blacken
28 augusti 2008
leksak skrev:
blacken skrev:

Vart i den texten står det nåt om böter?

Dumt av dem att köra med det då, jag gör det inte.

Det är en lagtext som säger att du inte får bete dig på ett visst sätt.  Bryter man mot dom bestämmelserna så kan man bötfällas. Bl.a "vårdslöshet i trafik" omfattas/ingår i den lagtexten..
Senast redigerat av blacken (28 augusti 2008)

Administratör
2 990 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
Man MÅSTE inte köra hoj på 2hjul heller står ingenstans att man inte får köra på bakhjulet. Det är alltså upp till respektive polisman att bedömma. Så fort det är en bedömning med så kan man inte längre säga vad som är 100% rätt eller fel. Och då denna tråden inte är till för åsikter om vad som är rätt eller fel lägger vi nu ner disskutionen om hel och halvljus. Kör med det som känns rätt helt enkelt.

Muttley
28 augusti 2008
men iallafall. någon som kan säga om  märket "viper" som ljuddämpare låter bra? alltså grovt ljud ? . sugen på att byta smile.

Administratör
2 990 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
Och eftersom jag sa att det va slutdisskuterat med belysning har jag rensat på inlägg och det kommer inte att skrivas nått mer om det här. Känner ni att ni ändå måste skriva nått mer om saken så ta det i pm gästbok eller starta en egen tråd.

Administratör
2 990 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
men iallafall. någon som kan säga om  märket "viper" som ljuddämpare låter bra? alltså grovt ljud ? . sugen på att byta smile.

Tyvärr vet jag inget om viper men min vän har ett vance&hines på sin cbr 600 97a och den låter riktigt nice !

född blåvit
624 Inlägg
28 augusti 2008
Sorry Goffen, blev lite exalterad bara.

Jente
28 augusti 2008
Goffen skrev:

Har du sida om detta eller?

Administratör
2 990 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
Mja jag köpte mina på nordicxenon.se med miniballaster men dom mini är slut. Om han har mer just nu vet jag inte.... men det finns väl på flera ställen? ebay bla

Muttley
29 augusti 2008
Goffen skrev:
tkd_rille skrev:

Tyvärr vet jag inget om viper men min vän har ett vance&hines på sin cbr 600 97a och den låter riktigt nice !

har du någon aning om vad de kostar eller kan fråga ? och gärna hemsida=), ska kolla runt lite innan jag köper.

95 Inlägg
1 september 2008
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60713/448981_6yxjly.jpg
Äntligen...Efter en viss fördröjning har jag äntligen lyckats ladda upp mc:n.

Master of the obvious
636 Inlägg
1 september 2008
åååååååååååå, dorsoduro .... cool
Senast redigerat av Marqus (1 september 2008)

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

95 Inlägg
1 september 2008
Javisst smile. De är fina.

Administratör
2 990 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
dom ser riktigt busiga ut helt klart !

Sök