Har blivit att byta upp sig ifrån ens gamla 1990 års modell till en 2001a. Redan blivit ca 30 mil i år med. Ifs bara kört en vecka.
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Hej! Har en fråga jag googlat efter men hittar inget svar.
Kompisen har hittat en fräsig GSX-R 750 han vill handla och övningsköra med privat, jag själv är i princip klar med lappen och ska försöka hjälpa han så gott jag kan, tyvärr har han inte åldern inne för obegränsad behörighet så han har letat efter en strypt och då hittat denna Suzuki som vi är lite tveksamma till om han har behörighet till att köra.
Maskinen är redan strypt och inreggad på 25kw om man slår regnr på trafikverket. Det hade inte gått med de nya reglerna att få in den här och måste därför ha skett efter de gamla kraven där man fick strypa obegränsad effekt till dåvarande 25kw därför tycker jag det borde gå? I dagsläget hade det inte gått att få igenom den till a2 eftersom ursprungseffekten är lite över 80kw och man max får strypa 70!
Är det någon som fattar vad jag menar?
...Men nu är den ju redan registrerad? Har nya reglerna slagit över eller går den fortfarande köra med som knatte? Ska försöka ringa runt bilprovningen och transportstyrelsen imorgon med men om någon redan visste vore det ju kanoners!
Du får inte köra en hoj som haft ursprungseffekt över tillåten kw även om den blev strypt innan.... 99% säker
Ok vi ska ringa runt imorgon så vi är 100% så han inte köper en hoj för tusentals kronor i onödan. Vem bör kunna sånt här i första hand? Transportstyrelsen?
Har en Suzuki Bandit, nöjer mig med att glida omkring och se och uppleva saker. Facebook har jag inte och tänker aldrig skaffa heller.
Fast det är betydligt mindre sporthojar än vanliga hojar på den sidan... Massor med nakenhojar och touringhojar osv men vill du inte in där blir det ju inte lätt...