3792
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
24 juni 2009
Lardi skrev:
Så hemma, blev nog en 15 mil iaf.. fan va roligt de va! big_smile och kan juh säga så att den gick lite bättre än min focus wink

Vad kör du för hoj? Antingen har jag teflonminne eller så har du inte sagt det. tongue

SQ
1 343 Inlägg
24 juni 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/61294/691193_t7hy7q.jpg

en sån.. ganska så väldigt exakt.. har tyvärr ingen bild på den..

De är iaf en r6.a från 99.. röd svart som du ser på bilden smile

Ljudnörd!

Administratör
2 990 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
precis hemkommen ifrån en 12mila runda själv... Tyvärr tar mitt onda knä udden av glädjen men det är så jävla gött ändå... !

En kopp av den svarta såsen...

Kanon..
1 473 Inlägg
24 juni 2009
Sushikocken skrev:
http://www.hondamc.com/images/bildarkiv … 008AGB.jpg

Honda cb1000r är ju också rätt fräsch streetfighter. skulle nog köpt en sån före en kawa Z1000

Heh den påminner lite om ironman när man kollar på den nu tongue

Ja de är ju den absolut snyggaste, kostar ju tyvärr där efter också.

Kanon..
1 473 Inlägg
24 juni 2009
Goffen skrev:
precis hemkommen ifrån en 12mila runda själv... Tyvärr tar mitt onda knä udden av glädjen men det är så jävla gött ändå... !

Ja tyvärr gör det ju ont precis överallt när man kör gata..

Idag har man fixat ordentligt inför helgen på gelleråsen, köpt stålomspunnet till motarden sen va ja iväg o fixade gallerlemmar med ramp till släpet så de blir trevligare att lasta smile...
6lakan spenderat idag tongue

Administratör
2 990 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
mja jag har inte haft några som helst problem med 6an tills minisken pajjade när jag böjde mig ner för att ta på min minsta dotter skorna och det sa knäpp i knät.........

Kanon..
1 473 Inlägg
24 juni 2009
Goffen skrev:
mja jag har inte haft några som helst problem med 6an tills minisken pajjade när jag böjde mig ner för att ta på min minsta dotter skorna och det sa knäpp i knät.........

Åh fan, jag får ont precis överallt när ja kör gata.
Bana är inga problem när man rör sig hela tiden men 5km på gata så känner man sig som 80 år.

Fan nu hör ja hojar här utanför, måste väl åka o tanka hojen väl? Ja de måste jag nog big_smile

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
25 juni 2009
leksak skrev:
Goffen skrev:

Bana är inga problem när man rör sig hela tiden men 5km på gata så känner man sig som 80 år.

Fan nu hör ja hojar här utanför, måste väl åka o tanka hojen väl? Ja de måste jag nog big_smile

Jag rör mig nog nästan lika mycket på gata. Man kan ju utmana sig själv att inte luta hojen något i kurvorna utan bara hänga åt sidorna själv. smile

Kanon..
1 473 Inlägg
25 juni 2009
TCG skrev:
leksak skrev:
Goffen skrev:

Jag rör mig nog nästan lika mycket på gata. Man kan ju utmana sig själv att inte luta hojen något i kurvorna utan bara hänga åt sidorna själv. smile

Nån måtta får de ju vara big_smile

SQ
1 343 Inlägg
28 juni 2009
så nu har ja spenderat ca 100mil på bågen sen kortet togs i onsdags!

Ljudnörd!

Kanon..
1 473 Inlägg
28 juni 2009
Lardi skrev:
så nu har ja spenderat ca 100mil på bågen sen kortet togs i onsdags!

Gött, det är nästan mer än jag kört i år...
Vare på Gelleråsen i två dagar nu men orkade knappt åka över 10 mil, så jävla varmt.

Administratör
2 990 Inlägg
28 juni 2009
Trådstartare
100mil la jag med första veckan... Hämtade ut hojen körde och lämnade in den på 100mila servicen i princip samma vecka smile

SQ
1 343 Inlägg
28 juni 2009
ja de va skapligt varmt kan ja säga med.. Med full mundering och inte mer än 120 på motorvägen så blir man svett... smile  tog ett brake på metaltown efter halva sträckan! Mustasch, slipknot, manson, distrurbed och många fler.. Helfestlig helg!

Ljudnörd!

SQ
1 343 Inlägg
28 juni 2009
Sen har ja en fundering till...

På r6.an är de manuell shoke och med den på så ligger juh varvet på ca 4k rpm vid tomgång.. (vet att den bara ska va ibörjan men läs vidare)

Med shoken i så varvar den betydligt mer än utan.. Har ja inte i den så får ja ett varvstopp på 11k rpm.. sen går de inte mer, men med de på så går den vidare mot 15..

Kan de va att den stryps så jävligt för de r besiktnings systemet på?  (slip-on)
Har ett helsystem liggande som ja inte satt på ännu...
Senast redigerat av Lardi (28 juni 2009)

Ljudnörd!

Administratör
2 990 Inlägg
28 juni 2009
Trådstartare
Enda sättet att få reda på det är ju att testa... Är den bestyckad för helsystemet så är det klart att det kan bli konstigheter...

blacken
28 juni 2009
Lardi skrev:
Sen har ja en fundering till...

På r6.an är de manuell shoke och med den på så ligger juh varvet på ca 4k rpm vid tomgång.. (vet att den bara ska va ibörjan men läs vidare)

Med shoken i så varvar den betydligt mer än utan.. Har ja inte i den så får ja ett varvstopp på 11k rpm.. sen går de inte mer, men med de på så går den vidare mot 15..

Kan de va att den stryps så jävligt för de r besiktnings systemet på?  (slip-on)
Har ett helsystem liggande som ja inte satt på ännu...

Du tillför ju mera bränsle/luft på dom "nyare" chokesystemen, så blandningen blir fetare. På äldre chokesystem så var det antingen ett spjäll som ströp luften, eller så var det en ventil som släppte in mera sås i cylindern bara...

4 682 Inlägg
29 juni 2009
fixade till min crm lite så jag kan sälja den å köpa en "riktig" hoj , siktar in mig på en äldre honda cb smile.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/56051/694012_8ybno8.jpg

Fisketokig
2 997 Inlägg
29 juni 2009
Ställer nog av hojen nu.

Finns ingenstans att åka vettigt. Då blir det nöjesåkning och det klarar jag mig utan.

Cyklar till jobbet snabbare än vad det tar att dra på sig mc-kläderna, har 1900meter dit smile
Annars är det bilen som gäller till affären och nu är det 2 månader sedan jag kunde använda hojen nyttigt vilket var att åka till stan med ett papper och hem igen smile

Ingen idé att sälja för då kommer man hitta anledningar till att köpa ny igen som sen blir ståendes.

Är nog inte många med nytaget körkort och fri tillgång till påställd och försäkrad sporthoj som bara kört 150 mil på 14 månader... varav 20 var påtvingade mil pga service...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Administratör
2 990 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
Du är sjuk på riktigt....... Klart som fan det är nöjjesåkning, det är ju en leksak! En ruskigt rolig sådan med ! Nej klipp dig sätt på dig hjälmen och ut o njut !

Kanon..
1 473 Inlägg
29 juni 2009
Jag la ut min på annons igår, 2 dagar på gelleråsen med praktiskt taget fri körning o jag körde inte ens 10 mil.
Blir lite småsugen när man hör hojarna brumma på här utanför nu i skrivande stund, men vilka är dem, vart fan tar de vägen när jag väl hunnit ut till hojen?!
Samma visa varje gång, alla är puts väck när man väl kommer ut, polarna har inte tid när jag har tid och åka själv är dötrist.

Sök