3921
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

blacken
29 juni 2009
leksak skrev:
Jag la ut min på annons igår, 2 dagar på gelleråsen med praktiskt taget fri körning o jag körde inte ens 10 mil.
Blir lite småsugen när man hör hojarna brumma på här utanför nu i skrivande stund, men vilka är dem, vart fan tar de vägen när jag väl hunnit ut till hojen?!
Samma visa varje gång, alla är puts väck när man väl kommer ut, polarna har inte tid när jag har tid och åka själv är dötrist.

Ähh! upp på järnhästen, och bara åk dit näbben pekar, kan bli skitkul, om inte så leta/ta reda på vars det finns hojaktiviteter och åk på dom. Även om det skulle vara en bit..

Kanon..
1 473 Inlägg
29 juni 2009
blacken skrev:
leksak skrev:
Jag la ut min på annons igår, 2 dagar på gelleråsen med praktiskt taget fri körning o jag körde inte ens 10 mil.
Blir lite småsugen när man hör hojarna brumma på här utanför nu i skrivande stund, men vilka är dem, vart fan tar de vägen när jag väl hunnit ut till hojen?!
Samma visa varje gång, alla är puts väck när man väl kommer ut, polarna har inte tid när jag har tid och åka själv är dötrist.

Ähh! upp på järnhästen, och bara åk dit näbben pekar, kan bli skitkul, om inte så leta/ta reda på vars det finns hojaktiviteter och åk på dom. Även om det skulle vara en bit..

Jag har koll o gott om mc-polare här o var, men det är tid och ork som fattas i år.
Dessutom är det roligare att sprätta grus än att åka gata tycker ja nog.

Men det är ju som med allt annat, de går i vågor.
Just nu är jag mer sugen på en vattenskoter, men nästa vecka när vädret troligen är sämre igen så försvinner väl det suget big_smile

SQ
1 343 Inlägg
30 juni 2009
Problemet med att de va varvstopp vid 11k rpm var på grund av "besiktnings systemet".
Nu med helsystem så sprätter den på fint upp till 15,5k rpm  (röd markering)

Men den bluddar till ibland när man kommer upp till en 12-13k rpm, funderar på om de kan va soppafiltret..
Olja samt olje filter är bytta på hojen varje sommar (även om hojen bara gått 100mil, tidigare ägare som ägt den asså)

Så låter de troligt att de kan va de? ligger man på gasen så försvinner de efter någon sekund och den fortsätter varva vidare..

Ljudnörd!

OEM <3
6 957 Inlägg
30 juni 2009
Martin 9-3 skrev:
Ställer nog av hojen nu.

Finns ingenstans att åka vettigt. Då blir det nöjesåkning och det klarar jag mig utan.

Cyklar till jobbet snabbare än vad det tar att dra på sig mc-kläderna, har 1900meter dit smile
Annars är det bilen som gäller till affären och nu är det 2 månader sedan jag kunde använda hojen nyttigt vilket var att åka till stan med ett papper och hem igen smile

Ingen idé att sälja för då kommer man hitta anledningar till att köpa ny igen som sen blir ståendes.

Är nog inte många med nytaget körkort och fri tillgång till påställd och försäkrad sporthoj som bara kört 150 mil på 14 månader... varav 20 var påtvingade mil pga service...

Köp en moped ist och sätt på 70CC, de borde räcka? tongue

Ut och åk, MC är nog bland skönaste jag prövat på smile

OEM <3

SQ
1 343 Inlägg
1 juli 2009
Börjat bluddra en hel del igen nu sad  får väll börja kolla bränslefilter osv... sad

Ljudnörd!

Kanon..
1 473 Inlägg
1 juli 2009
Lardi skrev:
Börjat bluddra en hel del igen nu sad  får väll börja kolla bränslefilter osv... sad

Kolla över bränsle och luftslangar.
Luftslangarna kan ha torkat och börjat spricka o då tar den tjyvluft.

Fisketokig
2 997 Inlägg
2 juli 2009
Goffen skrev:
Du är sjuk på riktigt....... Klart som fan det är nöjjesåkning, det är ju en leksak! En ruskigt rolig sådan med ! Nej klipp dig sätt på dig hjälmen och ut o njut !

Jo nöjesåkning, men börjar inse vad man utsätter sig för.

Är nästan för farligt. När man åker så går det 200 blås inkl på byvägen hela tiden. Jag kan inte ta det lugnt. Och nöjet sitter ju i hastigheten på en sån hoj. Inga polare har mc-kort så man åker ut själv också...

En offroad eller quad passar mig bättre, så hoppar man väl ihjäl sig och inte åker av vägen tongue

Men som sagt. Ska inte sälja den, bara ställa av den och se om man kör någon gång mer...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

OEM <3
6 957 Inlägg
3 juli 2009
Martin 9-3 skrev:
Goffen skrev:
Du är sjuk på riktigt....... Klart som fan det är nöjjesåkning, det är ju en leksak! En ruskigt rolig sådan med ! Nej klipp dig sätt på dig hjälmen och ut o njut !

Är nästan för farligt. När man åker så går det 200 blås inkl på byvägen hela tiden. Jag kan inte ta det lugnt. Och nöjet sitter ju i hastigheten på en sån hoj. Inga polare har mc-kort så man åker ut själv också...

En offroad eller quad passar mig bättre, så hoppar man väl ihjäl sig och inte åker av vägen tongue

Men som sagt. Ska inte sälja den, bara ställa av den och se om man kör någon gång mer...

Här är nåt för dig wink

http://www.blocket.se/angelholm/Yamaha_ … 13&w=3

OEM <3

Fisketokig
2 997 Inlägg
3 juli 2009
Bjork skrev:
Martin 9-3 skrev:
Goffen skrev:

Här är nåt för dig wink

http://www.blocket.se/angelholm/Yamaha_ … 13&w=3

Jo en sån blir det nog.

Har redan tjafsat med skatteverket för ett par år sedan då de inte tyckte att den passade som firmabil. Sen går det inte dra momsen som arbetsfordon om den är vägreggad, men allt går att fixa.

Klart att skattebetalarna ska subventionera ett fordon jag kan ta mig till och från jobbet i firman med. Varje morgon tar man självklart genvägen över grusgropen wink och det klarar inte ens en 4x4-pickis som alla företag kör omkring med smile

Nöjeskörning med firmafordon? Nej aldrig i livet. Man kollar ju till skogen när man är ute och kör big_smilebig_smilebig_smile
Senast redigerat av Martin 9-3 (3 juli 2009)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

född blåvit
624 Inlägg
9 juli 2009
Hörni kunniga nu är jag fundersam.
Gick en sväng på ÖB häromdan och kikade på några crossar bl.a. Där stod en som var stripad Yamasaki? Vafan? På min tid fanns det Yamaha och Kawasaki, vad har jag missat för något?
Det var som sagt en cross eller eventuellt EU moppe, såg inte vad det var för kubik men max 250 skulle jag tro.

Tycker inte jag hittar något på goggle heller direkt..

Sleeper
3 084 Inlägg
9 juli 2009
dabby skrev:
Hörni kunniga nu är jag fundersam.
Gick en sväng på ÖB häromdan och kikade på några crossar bl.a. Där stod en som var stripad Yamasaki? Vafan? På min tid fanns det Yamaha och Kawasaki, vad har jag missat för något?
Det var som sagt en cross eller eventuellt EU moppe, såg inte vad det var för kubik men max 250 skulle jag tro.

Tycker inte jag hittar något på goggle heller direkt..

kineserna klonar allt.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

född blåvit
624 Inlägg
10 juli 2009
Vad menar du, är det helt enkelt ett eget kina-fabrikat?
För visst är Yamaha och Kawa fortfarande sina egna..

Administratör
2 990 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
Dom kopierar allt och kallar det för nått sjukt så man ska associera till nått kännt......

En kopp av den svarta såsen...

Administratör
2 990 Inlägg
Kanon..
1 473 Inlägg
10 juli 2009
dabby skrev:
Vad menar du, är det helt enkelt ett eget kina-fabrikat?
För visst är Yamaha och Kawa fortfarande sina egna..

Som sagt så gör kineserna massa kopior o kopierar massa kända märken osv.
"Soni Erikson" big_smile

Ja o skål då!
Likabra o passa på när de ändå inte är MC-väder.

Sleeper
3 084 Inlägg
10 juli 2009
BTW en GASGAS cross är ju i princip alla märkena yama kawa honda.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

född blåvit
624 Inlägg
10 juli 2009
Ålrajt då är jag med på noterna.
Även om det bara rör sig om en leksak så skulle jag inte vilja ha en kines, tack för förklaringarna!

1 723 Inlägg
10 juli 2009
Nån som kan tipsa om packväska som passar till en CBR 900 RR -00a? Vet att det inte är en touring direkt... men nästa år blir det en långresa och enbart ryggsäck känns inte aktuellt. Inte att byta hoj heller för den delen smile

Tankväska, ryggsäck och..... nån väska bakpå?

Administratör
2 990 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
Jag har oxford paniers till min dock passar dom inte min hoj då den är helt spetsig därbak men det är mjuka väskor som man spänner över sadeln och så kan man expandera dom verkar jäkligt bra men som sagt funkar inte på en så spetsig bakända som jag har....    http://www.oxford-shop.co.uk/item3120.htm

En kopp av den svarta såsen...

Fotograf
88 Inlägg
11 juli 2009
falloutboy skrev:
Nån som kan tipsa om packväska som passar till en CBR 900 RR -00a? Vet att det inte är en touring direkt... men nästa år blir det en långresa och enbart ryggsäck känns inte aktuellt. Inte att byta hoj heller för den delen smile

Tankväska, ryggsäck och..... nån väska bakpå?

vet att feltema har en universal tankväska som funkar skapligt bra.

sen ska det finnas väskor som är till för bladen men har inte sett till dom..

Söker fotouppdrag
Maila på tobbe@mieden.se

Sök