5521
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Administratör
2 990 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
Goffen skrev:
Jag har oxford paniers till min dock passar dom inte min hoj då den är helt spetsig därbak men det är mjuka väskor som man spänner över sadeln och så kan man expandera dom verkar jäkligt bra men som sagt funkar inte på en så spetsig bakända som jag har....    http://www.oxford-shop.co.uk/item3120.htm

Det roliga är när man tittar på bilden på hemsidan är det en R6a dom spännt upp väskorna på men jag har stått i timmar o mekat och inte fått till dom att sitta så bra som på bilden smile Dock funkar det på lite fyrkantigare bakändar....

En kopp av den svarta såsen...

212 Inlägg
11 juli 2009
Sushikocken skrev:
BTW en GASGAS cross är ju i princip alla märkena yama kawa honda.

ah fast gasgas är ju helt klart ett bra märke till skillnad från alla lifan, shineray och vad nu alla kinaskit märkena heter.. man blir ju inte klok på vilken mängd av olika märken som importeras in, ren skit. det värsta är ju faktiskt att det finns folk som köper det också. förstår inte varför man isåfall inte väljer att köpa en begagnad cykel från ett kvalitets märke som är några år äldre i samma prisklass som du får ge för någon kina skit.

Kanon..
1 473 Inlägg
11 juli 2009
falloutboy skrev:
Nån som kan tipsa om packväska som passar till en CBR 900 RR -00a? Vet att det inte är en touring direkt... men nästa år blir det en långresa och enbart ryggsäck känns inte aktuellt. Inte att byta hoj heller för den delen smile

Tankväska, ryggsäck och..... nån väska bakpå?

http://www.axio-usa.com/tailbag_silver.html
Jag har en sån, sitter som ett smäck på min 600RR..

Sväljer inte jättemycket men hojen ser åtminstone snygg ut även med den på big_smile

1 723 Inlägg
11 juli 2009
Axio väskan kikade jag på igår. Mycket fin! De har ju även snygga ryggväskor. Nackdelen är väl att den inte sväljer så mycket...  Oxfords väskor såg ju annars bra ut. Har även sett en Honda originalväska till en -08as CBR som såg fin ut med den kostar väl därefter.

Axio har ju förresten en rygga som matchar mina Repsolkåpor smile
Senast redigerat av falloutboy (11 juli 2009)

Kanon..
1 473 Inlägg
11 juli 2009
falloutboy skrev:
Axio väskan kikade jag på igår. Mycket fin! De har ju även snygga ryggväskor. Nackdelen är väl att den inte sväljer så mycket...  Oxfords väskor såg ju annars bra ut. Har även sett en Honda originalväska till en -08as CBR som såg fin ut med den kostar väl därefter.

Axio har ju förresten en rygga som matchar mina Repsolkåpor smile

http://www.rapid-transit.com/rt/index.htm de hade några rätt schyssta...en smidig väska till styrkronan bland annat big_smile

1 723 Inlägg
11 juli 2009
leksak skrev:
[http://www.rapid-transit.com/rt/index.htm de hade några rätt schyssta...en smidig väska till styrkronan bland annat big_smile

De hade ju några rejäla tail bags. En 70 liters borde se snyggt ut på en CBR smile Synd att de inte hade bilder på monterade väskor. Eller missade jag nåt?

Kanon..
1 473 Inlägg
11 juli 2009
falloutboy skrev:
leksak skrev:
[http://www.rapid-transit.com/rt/index.htm de hade några rätt schyssta...en smidig väska till styrkronan bland annat big_smile

De hade ju några rejäla tail bags. En 70 liters borde se snyggt ut på en CBR smile Synd att de inte hade bilder på monterade väskor. Eller missade jag nåt?

Det fanns monteringsanvisningar i pdf där de fanns bilder så leta på lite så hittar du nog nåt.

1 723 Inlägg
11 juli 2009
leksak skrev:
Det fanns monteringsanvisningar i pdf där de fanns bilder så leta på lite så hittar du nog nåt.

jo jag såg det nu smile

OEM <3
6 957 Inlägg
12 juli 2009
När vi ändå är inne på köphjälp så..

Min far var och hämtat sin nyinköpta glidare häromveckan, full mundering med för den delen
MEN ingen scarf, scarf är ett måste i mina ögon och han fyller år den 22 juli så jag tänkte
han kunde få en då.

Lite butiker och hemsidor vore trevligt om ngn har?

OEM <3

Kanon..
1 473 Inlägg
12 juli 2009
Bjork skrev:

Min far var och hämtat sin nyinköpta glidare häromveckan, full mundering med för den delen
MEN ingen scarf, scarf är ett måste i mina ögon och han fyller år den 22 juli så jag tänkte
han kunde få en då.

Åk o köp en buff på närmaste butik.
Mkt bättre än scarf..

OEM <3
6 957 Inlägg
13 juli 2009
leksak skrev:
Bjork skrev:

han kunde få en då.

Mkt bättre än scarf..

Skillnaden är? tongue

OEM <3

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
13 juli 2009
Bjork skrev:
leksak skrev:
Bjork skrev:

han kunde få en då.

Mkt bättre än scarf..

Skillnaden är? tongue

En scarf(ofta kallad snusnäsduk) är en tygbit du viker och knyter runt halsen. En buff är en helsydd, elastisk tyg"cirkel" som du drar över huvudet och som sitter bekvämt runt halsen.

Exempel på buff:
http://www.mcweb.se/pub_images/large/69-750084_5197.jpg

Exempel på scarf:
http://www.mcweb.se/ShowProduct.aspx?prodid=97

Min rekommendation om man ska köra även när det är lite kyligt eller kommer en regnskvätt är att ha en halskrage:
http://www.mcweb.se/ShowProduct.aspx?prodid=106
^^Kör själv med en sån när det är lite kyligt. Är riktigt bekväm och skyddar bra mot vinden i högre hastigheter.

Kanon..
1 473 Inlägg
13 juli 2009
Bjork skrev:
leksak skrev:
Bjork skrev:

han kunde få en då.

Mkt bättre än scarf..

Skillnaden är? tongue

En scarf är som en gammal 240, en buff är en V70 big_smile

Same shit but much better big_smile

OEM <3
6 957 Inlägg
13 juli 2009
leksak skrev:
Bjork skrev:
leksak skrev:

Mkt bättre än scarf..

Skillnaden är? tongue

And a buff it is tongue

Far min fyller om en vecka och han har lite problem med hjärtat vilket har gjort att immunförsvaret är dåligt så han är ganska känslig för kylan när han kör hoj, kan skulle satsa på en halskrage egentligen..
jaja, ska till Bike i Trollhättan på lör så då lär väl ngt bli köpt.

Tack för visning och fakta.

Mvh

OEM <3

Allansson
13 juli 2009
buffsverige.se

Kanon..
1 473 Inlägg
13 juli 2009
Bjork skrev:
leksak skrev:
Bjork skrev:

Skillnaden är? tongue

And a buff it is tongue

Far min fyller om en vecka och han har lite problem med hjärtat vilket har gjort att immunförsvaret är dåligt så han är ganska känslig för kylan när han kör hoj, kan skulle satsa på en halskrage egentligen..
jaja, ska till Bike i Trollhättan på lör så då lär väl ngt bli köpt.

Tack för visning och fakta.

Mvh

Det finns vanliga tunna sommarbuffar samt vinterbuffar, säljs i både sportbutiker o mcbutiker bland annat, kostar väl runt 150-200 har ja för mig.

OEM <3
6 957 Inlägg
13 juli 2009
Allansson skrev:
buffsverige.se

Den sidan lär de ju bli beställning ifrån big_smile fanns några snygga där.

OEM <3

1 723 Inlägg
15 juli 2009
Jag är ny på det här. Varför hälsar alla mc-åkare på varann? Är det för att det är en så pass liten skara som åker och man är som ett "kompisgäng"?

Och varför hälsar inte HD-åkare på oss andra?

Sleeper
3 084 Inlägg
15 juli 2009
falloutboy skrev:
Jag är ny på det här. Varför hälsar alla mc-åkare på varann? Är det för att det är en så pass liten skara som åker och man är som ett "kompisgäng"?

Och varför hälsar inte HD-åkare på oss andra?

Dem tror dem är nått för att de betalat mycket pengar för ful och skakig hoj smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

213 Inlägg
15 juli 2009
Vart å hämtat en Z750-08 idag, riktigt kul hoj smile

Sök