Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Sushikocken Sleeper
25 juli 2008 · 3 084 Inlägg

MilleN skrev:

Team-Adolfsson skrev:

Sushikocken skrev:

nopp inte billigare

det va dåligt
räknas det inte med motoreffekten som det gör på bilar ?

Jo men det räknas numera på originaleffekten hos dom flesta bolagen eftersom varenda jävel tar bort strypningen ändå cool

Dock har jag för mig att det finns något försäkringsbolag som fortfarande går efter effekt men kommer inte ihåg vilket.

jopp och om man sen skulle åka dit på att man tagit bort strypningen så kan dem neka ersättning...

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Goffen Administratör
26 juli 2008 · 2 974 Inlägg

37 dagar har jag ägt min hoj nu och den har nu gått 360 mil !

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Muttley
26 juli 2008 ·

Goffen skrev:
37 dagar har jag ägt min hoj nu och den har nu gått 360 mil !

de är minst 9 mil om dagen=) härligt när man kan köra så pass mycket smile

tror jag kört ungefär 300 mil på en månad med min smile men jag körde ju till jobbet i 1,5 vecka med smile


var och prova en annan cbr 600 igår smile gick sjukt bra och den var i precis nyskick inte en enda repa smile, är den kvar när jag får lön så är den min smile

Lardi SQ
26 juli 2008 · 1 343 Inlägg

Sushikocken skrev:

Team-Adolfsson skrev:
ush vågar inte tänka vad priset blir på en kawasaki ninja zx9r på en 19 åring
dock är det ju en som är strypt till 25KW smile blir kanske billigare då ?

nopp inte billigare

säker på detta.. hade en kompis som reggade sin hmm.. sommaren 06 en cbr 600 -94 tror ja de va.. den va stryp å de fick han billigare för att den var strypt..

tagit bort detta nyligen?

Ljudnörd!
Muttley
26 juli 2008 ·

Lardi skrev:

Sushikocken skrev:

Team-Adolfsson skrev:
ush vågar inte tänka vad priset blir på en kawasaki ninja zx9r på en 19 åring
dock är det ju en som är strypt till 25KW smile blir kanske billigare då ?

nopp inte billigare

säker på detta.. hade en kompis som reggade sin hmm.. sommaren 06 en cbr 600 -94 tror ja de va.. den va stryp å de fick han billigare för att den var strypt..

tagit bort detta nyligen?

ja de är säkert, just pga att folk tar bort sin strypning.

Team-Adolfsson Gödseldräng
26 juli 2008 · 4 529 Inlägg

då bli det ingen ninja än då om det ska va så dyrt hmm 45000 om året på mig 18 år och helförsäkring :S

nån som har tips på en billig övningskörningshoj ? big_smile

Goffen Administratör
26 juli 2008 · 2 974 Inlägg

Kolla på F hojjar alt hojjar utan kåpa dom brukar vara billigare....

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Muttley
27 juli 2008 ·

var bara tvungen och skriva smile kollade upp en cbr600f 99 med ca 106 hk i mitt namn smile helförsäkring

Priset på din försäkring:       42 104 kr
smile
sjukt pris haha.

sen kollade jag på en 96 med 50 hk registrerat och de var på 6200

jävla skillnad smile.

Mr_EmCom Med.lem
27 juli 2008 · 3 759 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
då bli det ingen ninja än då om det ska va så dyrt hmm 45000 om året på mig 18 år och helförsäkring :S

nån som har tips på en billig övningskörningshoj ? big_smile

En motard är väll en ultimat uppkörningshoj?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
MilleN
27 juli 2008 · 9 108 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
En motard är väll en ultimat uppkörningshoj?

Finns det någon Motard med över 700cc? Som övningskörningshoj lär den dock som sagt vara klockren, lite väl enkel nästan kanske smile Har man gott om pengar kan jag tipsa om hojen vi hade på min körskola, BMW 650F GS eller nåt hette den, (798cc trots namnet) huuur lättkörd och underbar hoj som helst, rätt slö men det gör ju inte så mkt smile

Mr_EmCom Med.lem
28 juli 2008 · 3 759 Inlägg

MilleN skrev:

Mr_EmCom skrev:
En motard är väll en ultimat uppkörningshoj?

Finns det någon Motard med över 700cc? Som övningskörningshoj lär den dock som sagt vara klockren, lite väl enkel nästan kanske smile Har man gott om pengar kan jag tipsa om hojen vi hade på min körskola, BMW 650F GS eller nåt hette den, (798cc trots namnet) huuur lättkörd och underbar hoj som helst, rätt slö men det gör ju inte så mkt smile

Visstfan, på tung går det ju inte..


Jag körde upp med Husan när jag körde upp för A-begränsad dock med "fullpower" dvs inte strypt.
Hade inte något hastighetsmätare heller. Men det gick kanon, inte många bilar ute kl 08:20 en lördagsmorgon. smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Sushikocken Sleeper
28 juli 2008 · 3 084 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

MilleN skrev:

Mr_EmCom skrev:
En motard är väll en ultimat uppkörningshoj?

Finns det någon Motard med över 700cc? Som övningskörningshoj lär den dock som sagt vara klockren, lite väl enkel nästan kanske smile Har man gott om pengar kan jag tipsa om hojen vi hade på min körskola, BMW 650F GS eller nåt hette den, (798cc trots namnet) huuur lättkörd och underbar hoj som helst, rätt slö men det gör ju inte så mkt smile

Visstfan, på tung går det ju inte..


Jag körde upp med Husan när jag körde upp för A-begränsad dock med "fullpower" dvs inte strypt.
Hade inte något hastighetsmätare heller. Men det gick kanon, inte många bilar ute kl 08:20 en lördagsmorgon. smile

heh vad är den reggad på 9kw? tongue

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Allansson
28 juli 2008 ·

Hä är min pärla big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/5530/414246_bs9qoj.jpg
Håller på att ta kortet nu. Uppskrivning i augusti.

Bostrom RS
28 juli 2008 · 886 Inlägg

Nästa vår (så fort snön släpper) så ska jag ta kortet, sen köpa hoj! smile Åka på MC-semester genom Europa...låter kul som fan!

Focus RS
HOLLELLE
28 juli 2008 · 409 Inlägg

tyckte väl jag kände igen kåken och lite utav bilen goffen. så det är du som lär daniel köra hoj smile

Goffen Administratör
28 juli 2008 · 2 974 Inlägg

Japp jag försöker i alla fall men än har jag inte kunnat lära honom köra på bakhjulet eller dra haffa smile

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Mr_EmCom Med.lem
28 juli 2008 · 3 759 Inlägg

Sushikocken skrev:

Mr_EmCom skrev:

MilleN skrev:

Finns det någon Motard med över 700cc? Som övningskörningshoj lär den dock som sagt vara klockren, lite väl enkel nästan kanske smile Har man gott om pengar kan jag tipsa om hojen vi hade på min körskola, BMW 650F GS eller nåt hette den, (798cc trots namnet) huuur lättkörd och underbar hoj som helst, rätt slö men det gör ju inte så mkt smile

Visstfan, på tung går det ju inte..


Jag körde upp med Husan när jag körde upp för A-begränsad dock med "fullpower" dvs inte strypt.
Hade inte något hastighetsmätare heller. Men det gick kanon, inte många bilar ute kl 08:20 en lördagsmorgon. smile

heh vad är den reggad på 9kw? tongue

Ja big_smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
STriiiker
28 juli 2008 · 609 Inlägg

Blev lite sugen på MC (sedan halva jobbet kör MC) så jag var förbi Lundgrens MC i Avesta och fick syn på en lite smidig sak, Yamaha YZF-R 125. 40K, ny. Kollade med mitt försäkringsbolag 8700 helår, inte så illa ändå tyckte ja..

Goffen Administratör
28 juli 2008 · 2 974 Inlägg

STriiiker skrev:
Blev lite sugen på MC (sedan halva jobbet kör MC) så jag var förbi Lundgrens MC i Avesta och fick syn på en lite smidig sak, Yamaha YZF-R 125. 40K, ny. Kollade med mitt försäkringsbolag 8700 helår, inte så illa ändå tyckte ja..

Är 125orna 4takt numera eller är det fortfarande 2takt?

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Martin 9-3 Fisketokig
28 juli 2008 · 2 997 Inlägg

STriiiker skrev:
Blev lite sugen på MC (sedan halva jobbet kör MC) så jag var förbi Lundgrens MC i Avesta och fick syn på en lite smidig sak, Yamaha YZF-R 125. 40K, ny. Kollade med mitt försäkringsbolag 8700 helår, inte så illa ändå tyckte ja..

Rätt Ok att börja med. Men lovar att du kommer kolla efter en 600+cc efter några mil smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang