2179
Sök

Overhaulin favorit

German Engineering
9 083 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
Det skulle vara kul att veta vilken avsnitt som ær er favorit smile Sjælv gillade jag førsta avsnittet nær de gjorde om Honda Civic till en riktigt streetrace bil smile

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

7 100 Inlägg
18 juli 2008
bilen dom gjorde till chip foose!
den är favoriten smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

375 Inlägg
18 juli 2008
bmx skrev:
bilen dom gjorde till chip foose!
den är favoriten smile

Det håller jag med om !

956 Inlägg
18 juli 2008
ewrs skrev:
Är det bara jag som tycker att konceptet är tråkigt?

"You've been overhauled" = Vi snodde din bil och byggde om den. Nu hoppas vi att du gillar den som den är, för annars vet vi inte vad vi kan göra.

Men det är klart, att Chip Foose bygger om ens bil är väl var amerikans (och min) dröm. Men tror ändå det kan bli problem om ägaren inte gillar det hela.

Men det är ju därför dom går igenom det med anhöriga, tex om han gillar original eller custom innan dom börjar kapa. Dom vet ju oftast vad ägaren tänkt göra med bilen och utgår ifrån det.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

194 Inlägg
18 juli 2008
Skulle vara ganska kul att se ett avsnitt där ägaren verkligen avskyr bilen dom byggt! tongue

VW-nörd?
4 332 Inlägg
18 juli 2008
n0sferatu skrev:
Skulle vara ganska kul att se ett avsnitt där ägaren verkligen avskyr bilen dom byggt! tongue

Bara o kolla på varje avsnitt av Pimp My Ride..där kan man se missnöjdheten hos ganska många. "Vafan ska ja med 40 tv-apparater till, blir bara stulen"

SQ
1 343 Inlägg
18 juli 2008
de tycker ja är bättre än pimp my ride.. dom gick igenom med anhöriga om vad han gillar, vilket stuk osv osv osv så att dom får den precis som han/hon ägaren vill.. vilket ja tycker är väldigt bra...
senaste bilen pontiac 68 tror ja de va.. den vart förbannat läcker!

Ljudnörd!

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
18 juli 2008
Alla bilar dom gör blir sjukt läckra. Dom lägger ju ner mycket tid på dom och vet nästan hur personen vill ha bilen.. Sen att dom ger bilarna riktiga motorer är ju inte helt fel.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
18 juli 2008
roxe skrev:
Alla bilar dom gör blir sjukt läckra. Dom lägger ju ner mycket tid på dom och vet nästan hur personen vill ha bilen.. Sen att dom ger bilarna riktiga motorer är ju inte helt fel.

ja bara de att här fixar dom verkligen till motorn lr byter den helt å hållet.

i pimp my ride så har ja sett att dom gör nåt fö att fixa till motorn typ 1 gång.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

203 Inlägg
18 juli 2008
pimp my ride avsnittet med impalan med monster dieseln och arnold är det bästa, och inga jävla tv apparater

terazzi
18 juli 2008
Men Pimp My Ride är helt värdelöst,gillar inte amerikanska bilar men dessa som dem gör om är helt sjukt snygga dock gillade jag hondan mest ändå smile

956 Inlägg
18 juli 2008
unsuspected skrev:
pimp my ride avsnittet med impalan med monster dieseln och arnold är det bästa, och inga jävla tv apparater

Dock var det 3 eller 5 skärmar i skuffen på den wink

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

född blåvit
624 Inlägg
18 juli 2008
back on topic då eller smile

Finns så jääääkla många favoriter så det är helt sjukt.. Gillar dock inte fullt ut glidar stuket/raggar pråmar, helst argare stuk.

En STOR favorit är Ian Zierings Camaro, fyfan alltså vilket drömåk, synd att man har så svårt för honom bara tongue Magnumen med Lavalles true fire var fruktansvärt snygg också.

Men som sagt 4/5 program är topp grejer smile

OutRage DriftTeam
181 Inlägg
18 juli 2008
jag gillar avsnittet när dem byggde om en muskelbil (vet inte vilket märke de va) till en handikappad kille. Den va extremt fet!
pimp my ride är dynga! Bara plast allting men de e ju så det byggs bil av okunnit folk numer

Zlizco

7 100 Inlägg
18 juli 2008
YeahLow skrev:
jag gillar avsnittet när dem byggde om en muskelbil (vet inte vilket märke de va) till en handikappad kille. Den va extremt fet!
pimp my ride är dynga! Bara plast allting men de e ju så det byggs bil av okunnit folk numer

såå mad mike är okunnig då??
tror ingen av dom är okunig,visst ja tycker inte heller om plastade bilar mm,men programmet är roligt smile

ang bilen,tror att de var en camaro tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

2 271 Inlägg
18 juli 2008
Westcoast customs har ju lackat en del av bilarna i Overhaulin, grymt duktiga.
Ägarn av WCC sa i ett avsnitt av Overhaulin att han inte gillade stämpeln dom fått efter Pimp my ride.wink

174 Inlägg
18 juli 2008
lingua skrev:
Westcoast customs har ju lackat en del av bilarna i Overhaulin, grymt duktiga.
Ägarn av WCC sa i ett avsnitt av Overhaulin att han inte gillade stämpeln dom fått efter Pimp my ride.wink

Läste nån interjuv (stavning) med ägaren av WCC, dom skulle komma med en ny serie, en mycket seriösare eftersom att folk hade fått fel uppfattning ang. vad dom gör med bilarna. folk trodde dom satte in brödrostar och torktrumlare osv i alla bilarna typ.. undrar när serien kommer!!

@topic vet inte vilken som är min favorit, dom flesta är ju as snygga big_smile

Allfixare
1 475 Inlägg
18 juli 2008
gillade oxå handikapp mussen, Svårt å säga en favorit. Ang pimp my ride, Kolla när dom lackerar t,ex maskerar dörrhandtag å lysen å skit, När dom har "gjort i ordning en motor" har dom lackat ventilkåpan bytt olja å satt på ett öppet filter, lagar rost med popnit å spackel (Taket på en VW buss) Kolla in Den gröna jeep en (en comanchee) tror jag det va "arbetsbilen" som dom kallade de, plexiglasrutor, och en snurrande verktygslåda (som f.ö satt löst och va vinn) nä, tacka vet jag overhaulin´där lägger dom ner 1000 manna timmar på en bil, är ca 30 pers som jobbar minst 8 tim om dagen med varje bil.

2 271 Inlägg
18 juli 2008
fish skrev:
gillade oxå handikapp mussen, Svårt å säga en favorit. Ang pimp my ride, Kolla när dom lackerar t,ex maskerar dörrhandtag å lysen å skit, När dom har "gjort i ordning en motor" har dom lackat ventilkåpan bytt olja å satt på ett öppet filter, lagar rost med popnit å spackel (Taket på en VW buss) Kolla in Den gröna jeep en (en comanchee) tror jag det va "arbetsbilen" som dom kallade de, plexiglasrutor, och en snurrande verktygslåda (som f.ö satt löst och va vinn) nä, tacka vet jag overhaulin´där lägger dom ner 1000 manna timmar på en bil, är ca 30 pers som jobbar minst 8 tim om dagen med varje bil.

Fortfarande lackar WCC en del av Overhaulinbilarna! Pimp my ride är Skit! men inte WCC
Rena blöjmanus från MTV.

Edit! tar Firebirden vilken dag som helst!big_smile
Senast redigerat av lingua (18 juli 2008)

född blåvit
624 Inlägg
18 juli 2008
Eh typ en gång har WCC lackat för Overhaulin tongue
Det programmet hade den sköna kommentaren av en WCC gubbe att "man these guys do some serious proper work on the cars, you cant cheat here no way" (iaf 99% exakt).

Men kan vi spara bajs my ride snacket till den tråden istället smile
Senast redigerat av dabby (18 juli 2008)

Sök