Körde akut till BB - blev av med körkortet

Piraten
20 juli 2008 · 166 Inlägg
Goli
20 juli 2008 · 793 Inlägg

"De ansvariga på trafikpolisen har inte gått att nå för kommentar på grund av semester."

Suck, vafan betalar vi skatt till då?

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
Hamilton
20 juli 2008 · 8 873 Inlägg

Tråkigt Ja, men det är ju inte den enskilda polisens fel han följer ju bara reglerna.
och det är ju inte polisen som tar beslut om indragning av körkort.

Fotograf på tierpidag.se
Helknas
20 juli 2008 · 534 Inlägg

Jag hade inte ens stannat, jävla grisar!

I do whatever the voices in my head tell me to do!
BMW e30 v8 Supercharger "Next level" (1990)
Jokk3
20 juli 2008 · 377 Inlägg

men lite kan man ju släppa till tycker man

BMW 318d E91 "M-sport" (2010)
Hamilton
20 juli 2008 · 8 873 Inlägg

Goli skrev:
"De ansvariga på trafikpolisen har inte gått att nå för kommentar på grund av semester."

Suck, vafan betalar vi skatt till då?

Poliser har lika stor rätt till semester som du, så lägg ner gnället om vad vi betalar skatt till bara löjligt.


Btw så går jag på semester NU...cool

Senast redigerat av Hamilton (20 juli 2008)

Fotograf på tierpidag.se
DjMes
20 juli 2008 · 622 Inlägg

Fy fan vilka äkliga poliser det finns....

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.
Mercedes C 250 4 Matic "AMG Paket" (2016)
PlumCrazy
20 juli 2008 · 881 Inlägg

Inte för att jag vill försvara polisen, men en felande polis är inte en felande poliskår.

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
998cc
20 juli 2008 · 872 Inlägg

ett sånt jävla svin. va ere för fel i huvet på han. va hade han gjort i samma situation. han borde ju bli av med jobbet.

If its too loud you are too old!
Muttley
20 juli 2008 ·

jag tycker att varje dag kommer folk upp fullt med artiklar från tidningar, borde vi inte ha en samlingtråd för detta eller ta de i bloggen?. för folk kan ju själva läsa tidningen.

anvandare_12345
20 juli 2008 · 654 Inlägg

Varför erkände han på plats? Då har han ju kastat bort sin chans. Bättre att låta det gå till domstol och få det bedömt.

niclas_swe bitter besserwisser
20 juli 2008 · 644 Inlägg

PlumCrazy skrev:
Inte för att jag vill försvara polisen, men en felande polis är inte en felande poliskår.

vad då felande? han gjorde ju för fan sitt jobb. Sen om man tycker att han kunde varit förstående är ju en annan sak, men han gjorde "rätt"

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
998cc
20 juli 2008 · 872 Inlägg

Smedhult skrev:

PlumCrazy skrev:
Inte för att jag vill försvara polisen, men en felande polis är inte en felande poliskår.

nej men de är inte första polisen man hör om som gör en sån här idiotgrej

o nej, vet en polis som gav en kille böter för att han lät sin bebis sitta kvar på snöskotern när han korsade en väg. 30 minusgrader å lägga en bebis i en snödriva. Vissa delar av poliskåren borde ses över. det e ju samma pliser som gör sådant och dom vet vilka det är. polisen e till för att hjälpa folk. dom flästa gör det oxå

If its too loud you are too old!
998cc
20 juli 2008 · 872 Inlägg

niclas_swe skrev:

PlumCrazy skrev:
Inte för att jag vill försvara polisen, men en felande polis är inte en felande poliskår.

vad då felande? han gjorde ju för fan sitt jobb. Sen om man tycker att han kunde varit förstående är ju en annan sak, men han gjorde "rätt"

Nej han gjorde inte rätt, hans jobb är att skydda mäniskor. nu utsatte han 2 personer för stor fara

If its too loud you are too old!
Muttley
20 juli 2008 ·

Hamilton skrev:

Goli skrev:
"De ansvariga på trafikpolisen har inte gått att nå för kommentar på grund av semester."

Suck, vafan betalar vi skatt till då?

Poliser har lika stor rätt till semester som du, så lägg ner gnället om vad vi betalar skatt till bara löjligt.


Btw så går jag på semester NU...cool

haha ja de var en onödig kommentar överhuvudtaget smile. alla ska ha semester så är det.   och skattepengarna går ändå inte till nått annat speciellt nyttigt, wink

Muttley
20 juli 2008 ·

niclas_swe skrev:

PlumCrazy skrev:
Inte för att jag vill försvara polisen, men en felande polis är inte en felande poliskår.

vad då felande? han gjorde ju för fan sitt jobb. Sen om man tycker att han kunde varit förstående är ju en annan sak, men han gjorde "rätt"

ja polisen gjorde rätt i sitt jobb, de pappan kunde har gjort innan han drog ut i bilen är att ringa 112 och informera polisen om att han nu har väldigt bråttom pga att hans fru ska föda och så. då får han köra fort utan att polisen har rätt att stanna honom, utan de ska hjälpa han och påkalla fri väg. men nu ringde han inte och varnade.
de var iallafall så vi fick lära oss på vår utbildning.

_Wallis_
20 juli 2008 · 4 506 Inlägg

Vid det tillfället tycker jag att polisen gjorde fel.
Bötesbelop borde vara det enda isf.
Men knappt det heller..

Kan du andas kan du dö.
mazdalover
20 juli 2008 · 542 Inlägg

dumma polis jävel. hoppas han åker själv på något liknande

Muttley
20 juli 2008 ·

_Wallis_ skrev:
Vid det tillfället tycker jag att polisen gjorde fel.
Bötesbelop borde vara det enda isf.
Men knappt det heller..

bötesbelopp hade räckt, inte ta körkortet. men han kunde varit snäll och släppt han när polisen registrerat reg nr och så.

TRYIT Teddan
20 juli 2008 · 2 495 Inlägg

regler är regler , nu var det kanske en väldigt nitisk polis i detta fallet.
Polisen gör oftast et bra jobb, men inget företag /organisation är bättre än att det finns brister

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang