Körde akut till BB - blev av med körkortet

PlumCrazy
20 juli 2008 · 881 Inlägg

niclas_swe skrev:

PlumCrazy skrev:
Inte för att jag vill försvara polisen, men en felande polis är inte en felande poliskår.

vad då felande? han gjorde ju för fan sitt jobb. Sen om man tycker att han kunde varit förstående är ju en annan sak, men han gjorde "rätt"

Tekniskt sett så gjorde han rätt, men ur min synpunkt gjorde han fel.

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
CrilleD
20 juli 2008 · 831 Inlägg

En gris en gris en riktig gris!

ZonaX Svetsare
20 juli 2008 · 3 150 Inlägg

JÄVLA IDIOT JÄVEL SÄGER JAG BARA!  DUMMA FAN RENT UT SAGT!  Har dom inget bättre för sig va? madmadmadmadyikesmad

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Muttley
20 juli 2008 ·

Ablazed skrev:
när de gäller akutfall och det gäller att komma till sjukhuset så får man överskrida hastigheten.

som de stog i texten: det kan jämföras som en ambulans under utryckning.
har två poliser i släkten som säger samma sak: att man får köra för fort i sånna lägen.

jag vet inte men de e va dom säger. de gäller ju andras liv.

självklart får man överskrida hastigheten vid akutfall men du ska underätta polisen innan du drar igång för fullt. så de kan om de är i närheten köra före och påkalla fri väg om möjligt.

pars Operatör
20 juli 2008 · 346 Inlägg

Om han vill kan han gå till rätten och hävda nödvärn.
Vid fara för ditt eller annans liv får man bryta mot lagen, dock i den mån som krävs.

Allt om barn skrev:
När som helst kunde barnet födas och utan dessa journaluppgifter kunde förlossningen bli livshotande för både mamma och barn.

Men Polisen kunde inte vetat det just då på platsen, men det var svinigt att ta en flygande på han.

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)
Volvo 144 "Vera" (1971)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
20 juli 2008 · 3 404 Inlägg

Förbannade j***a pucko till snutf*n! Hålla på å gnälla om belysning till regplåten i akutfall. FY F*N vilket byråkratsvin. Om det hände mig så skulle den polisens hälsa legat i riskzonen.

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
vw-honsa
20 juli 2008 · 1 Inlägg

vilka jävla svin.

Volkswagen Vento 2.0i "Makkkan" (1994)
weian Concordia res parvae crescent
20 juli 2008 · 924 Inlägg

när de gäller akutfall och det gäller att komma till sjukhuset så fort man bara kan.

som de stog i texten: det kan jämföras som en ambulans under utryckning.= fel och rätt

har två poliser i släkten som säger:
hade han bara ringt till 112 å sagt att han kommer köra fö va bilen håller fö de e akut så hade dom ev skickat en polisbil att leda lr följa till sjukhuset om dom hade haft bilar till de.
om dom inte hade haft de så hade dom iaf vatt meddelade.
han kör ju för fort men sunt förnuft säger att polisen bara skulle släppt honom fö de gällde liv.
dom skulle själva vilja prata lite mä den polismannen.

jag vet inte men de e va dom säger.

Senast redigerat av Ablazed (20 juli 2008)

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
998cc
20 juli 2008 · 872 Inlägg

munster_peugeot205 skrev:
de som tycker att polisen gjorde fel o tycker polien är "dumma i huvudet" o allt vet ju inte va lagar är till för,så är de bara.LAGAR GÄLLER ALLA  klart slut!

nej du fattar ju inte, lagar e till för att hjälpa folk. säg att både mamman och barnet dog när polisen gjorde en flygande besiktning. polisen är till för att hjälpa folk inget annat!

If its too loud you are too old!
X40Mackan
20 juli 2008 · 265 Inlägg

det är ju föfan helt jävla sjukt 75% av alla poliser har vart mobbade utstötta från skolan å pluggat å pluggat så blir dom poliser å så får dom lite för mycket  luft å tror dom kan göra vafan dom vill  handlar det om liv å död så kan la man ha lite hjärta idot poliser finns bra å snälla med men det är jävligt få av dom

nu med 470 hk
BMW e30 320 "M50 TURBO" "LÖVET" (1988)
Muttley
20 juli 2008 ·

X40Mackan skrev:
det är ju föfan helt jävla sjukt 75% av alla poliser har vart mobbade utstötta från skolan å pluggat å pluggat så blir dom poliser å så får dom lite för mycket  luft å tror dom kan göra vafan dom vill  handlar det om liv å död så kan la man ha lite hjärta idot poliser finns bra å snälla med men det är jävligt få av dom

visa statistiken smile, vill se din undersökning om de mobbade poliserna.
sen vill jag se en undersökning om de dåliga poliserna.

sjukt nog har jag aldrig träffat på en enda polis som har hanterat något ärende fel, och då har man ändå blivit stoppad sjukt många gånger. (inte för att jag har gjort fel någon gång de stannat mig)

bmx
20 juli 2008 · 7 100 Inlägg

Ablazed skrev:
när de gäller akutfall och det gäller att komma till sjukhuset så fort man bara kan.

som de stog i texten: det kan jämföras som en ambulans under utryckning.= fel och rätt

har två poliser i släkten som säger:
hade han bara ringt till 112 å sagt att han kommer köra fö va bilen håller fö de e akut så hade dom ev skickat en polisbil att leda lr följa till sjukhuset om dom hade haft bilar till de.
om dom inte hade haft de så hade dom iaf vatt meddelade.
han kör ju för fort men sunt förnuft säger att polisen bara skulle släppt honom fö de gällde liv.
dom skulle själva vilja prata lite mä den polismannen.

jag vet inte men de e va dom säger.

tror nog inte att dom har tid att ringa 112 precis,tar ju en stund för polisen/brankåren what ever att komma!

ringer 112:
-du står som nummer 4:a i kön,vad god att vänta.
roll

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
RobinNilsson
20 juli 2008 · 369 Inlägg

Fyfan nötter

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
Muttley
20 juli 2008 ·

bmx skrev:

Ablazed skrev:
när de gäller akutfall och det gäller att komma till sjukhuset så fort man bara kan.

som de stog i texten: det kan jämföras som en ambulans under utryckning.= fel och rätt

har två poliser i släkten som säger:
hade han bara ringt till 112 å sagt att han kommer köra fö va bilen håller fö de e akut så hade dom ev skickat en polisbil att leda lr följa till sjukhuset om dom hade haft bilar till de.
om dom inte hade haft de så hade dom iaf vatt meddelade.
han kör ju för fort men sunt förnuft säger att polisen bara skulle släppt honom fö de gällde liv.
dom skulle själva vilja prata lite mä den polismannen.

jag vet inte men de e va dom säger.

tror nog inte att dom har tid att ringa 112 precis,tar ju en stund för polisen/brankåren what ever att komma!

ringer 112:
-du står som nummer 4:a i kön,vad god att vänta.
roll

men du fatta väl att du inte ska vänta på någon?, utan att du talar om vilken väg du har tänkt att ta och att de kommer gå sjukt snabbt.. då vet polisen om det och OM de är ute så försöker de ta sig till dig och ansluta sig i din färd mot sjukhuset och då påkallar de fri väg.  om de inte hinner och de råkar stå fartkontroll eller kamera på din sträcka så kan de ej bötfälla dig då de är ett akutfall.
de är så de ska fungera.

bmx
20 juli 2008 · 7 100 Inlägg

tkd_rille skrev:

bmx skrev:

Ablazed skrev:
när de gäller akutfall och det gäller att komma till sjukhuset så fort man bara kan.

som de stog i texten: det kan jämföras som en ambulans under utryckning.= fel och rätt

har två poliser i släkten som säger:
hade han bara ringt till 112 å sagt att han kommer köra fö va bilen håller fö de e akut så hade dom ev skickat en polisbil att leda lr följa till sjukhuset om dom hade haft bilar till de.
om dom inte hade haft de så hade dom iaf vatt meddelade.
han kör ju för fort men sunt förnuft säger att polisen bara skulle släppt honom fö de gällde liv.
dom skulle själva vilja prata lite mä den polismannen.

jag vet inte men de e va dom säger.

tror nog inte att dom har tid att ringa 112 precis,tar ju en stund för polisen/brankåren what ever att komma!

ringer 112:
-du står som nummer 4:a i kön,vad god att vänta.
roll

men du fatta väl att du inte ska vänta på någon?, utan att du talar om vilken väg du har tänkt att ta och att de kommer gå sjukt snabbt.. då vet polisen om det och OM de är ute så försöker de ta sig till dig och ansluta sig i din färd mot sjukhuset och då påkallar de fri väg.  om de inte hinner och de råkar stå fartkontroll eller kamera på din sträcka så kan de ej bötfälla dig då de är ett akutfall.
de är så de ska fungera.

han skrev ju"ev skickat en polisbil att leda lr följa till sjukhuset "
men men,de förstår ju ja med!
men hur bra är det om man åker själv till sjukan i full fart utan en snut som leder en,rätt som de är så kan en bil köra fram från ingenstans,så vore det ju bäst med en snut franför!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
998cc
20 juli 2008 · 872 Inlägg

munster_peugeot205 skrev:

998cc skrev:

munster_peugeot205 skrev:
de som tycker att polisen gjorde fel o tycker polien är "dumma i huvudet" o allt vet ju inte va lagar är till för,så är de bara.LAGAR GÄLLER ALLA  klart slut!

nej du fattar ju inte, lagar e till för att hjälpa folk. säg att både mamman och barnet dog när polisen gjorde en flygande besiktning. polisen är till för att hjälpa folk inget annat!

ja men se de så här han kunde ha kört ihjäl andra personer men de har la inte lika mkt värde som de i den bilen polisen stoppade??????????????????????

på en väg där det är 100 km/h körde han 156km/h. var är risken störst?

If its too loud you are too old!
Muttley
20 juli 2008 ·

bmx skrev:

tkd_rille skrev:

bmx skrev:

tror nog inte att dom har tid att ringa 112 precis,tar ju en stund för polisen/brankåren what ever att komma!

ringer 112:
-du står som nummer 4:a i kön,vad god att vänta.
roll

men du fatta väl att du inte ska vänta på någon?, utan att du talar om vilken väg du har tänkt att ta och att de kommer gå sjukt snabbt.. då vet polisen om det och OM de är ute så försöker de ta sig till dig och ansluta sig i din färd mot sjukhuset och då påkallar de fri väg.  om de inte hinner och de råkar stå fartkontroll eller kamera på din sträcka så kan de ej bötfälla dig då de är ett akutfall.
de är så de ska fungera.

han skrev ju"ev skickat en polisbil att leda lr följa till sjukhuset "
men men,de förstår ju ja med!
men hur bra är det om man åker själv till sjukan i full fart utan en snut som leder en,rätt som de är så kan en bil köra fram från ingenstans,så vore det ju bäst med en snut franför!

ja men han skrev nog fel.
är de akutfall så är de akutfall och då får man köra helt själv, man kan inte stå och vänta på att en polis ska springa ner i garaget och hämta en bil och sen kanske han har en mil till dig att köra och då ska han först köra ut från garaget och sen ut genom stan. därför kan du köra själv ju.
men som du säger så är de allra bäst och ha en polisbil med blåljus framför en när man kör. bara man tar de alldelles försiktigt.

TRYIT Teddan
20 juli 2008 · 2 495 Inlägg

i den här tråden så är det många som visar vilka jävla idioter dom är.

påstå att 75% av alla poliser är mobbade å sånna grejer, fy fan alltså .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Muttley
20 juli 2008 ·

r-ted skrev:
i den här tråden så är det många som visar vilka jävla idioter dom är.

påstå att 75% av alla poliser är mobbade å sånna grejer, fy fan alltså .

jag håller med dig, de som snackar mest skit och är mest idioter är ju de som inte kan tygla sina ord. Jag hade gärna sett att folket skrev med lite mer väl valda ord!

pat
20 juli 2008 · 132 Inlägg

Allt som står på internet är inte sant, finns alltid 2 sidor av storyn.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang