Körde akut till BB - blev av med körkortet

Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
20 juli 2008 · 560 Inlägg

Kan ingen sätta munkavel på munster_peugeot205?
Kan inte se att han har tillfört något i denna tråden..

Flygande besiktning borde faktiskt betraktas som tjänstefel, det var ju bara en löjlig grej att göra!
Visst, det bästa hade varit om han hade ringt 112 och informerat dom om läget, men frågan är om han tänkte på den situationen? Visste han ens om att man kunde göra så? Sjukhuset kunde ju ha sagt åt honom att göra så, då de borde veta hur såna här akutfall hanteras?
Jag hade med kört för fort i den situationen, utan att tveka.

Tjänstemannen orde ha kollat papprena och sedan gett killen eskort till sjukhuset, inte springa runt och tramsa för söndriga nummerplåtslampor, det är ju rent ut sagt löjligt!
Men verkar som om många missade att de baserade indragningen av körkortet pga av hans 2 tidigare fortkörningar? Vem vet hur pass fort han låg där? tongue
Trots det så är det ändå konstigt att detta räknades som ett tredje fel, som många har sagt, det handlade ju om liv och död..

Even fools they say, can find a way out of the dark.
Ranta
20 juli 2008 · 162 Inlägg

danhild skrev:
Varför erkände han på plats? Då har han ju kastat bort sin chans. Bättre att låta det gå till domstol och få det bedömt.

Tror då inte han bryr sej mkt om det för den stunden. Killen blev ju precis farsa!big_smile

Mazda Rx7 "Efini" (1993)
volvo_1987
20 juli 2008 · 1 675 Inlägg

jag hade inte stannat förän jag var framme om det varit min fru. Skadan är ju redan skedd i vilket fall.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Maizer
20 juli 2008 ·

Var det ingen som reagerade på hur stora bröst hon hade? God damn

volvo_1987
20 juli 2008 · 1 675 Inlägg

Maizer skrev:
Var det ingen som reagerade på hur stora bröst hon hade? God damn

Tänkte jag inte på roll

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
carstixx medel
20 juli 2008 · 75 Inlägg

SPARKA POLISMANNEN och den som har besluta ta ditt körkort SPARKEN  vi behöver vettigt folk i såna här viktiga frågor

Niklas1987 NO
20 juli 2008 · 2 182 Inlägg

Dåligt av sjukan att inte ha en kopia av den VIKTIGA journalen

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Lardi SQ
20 juli 2008 · 1 343 Inlägg

Maizer skrev:
Var det ingen som reagerade på hur stora bröst hon hade? God damn

ja såg dom...  cool

Ljudnörd!
alexbenhard Hemlig Agent
20 juli 2008 · 1 115 Inlägg

munster_peugeot205 skrev:

BTLulle skrev:
Om sjukhuset bedömt att det var så akut som det står i reportaget så tror jag nog att en ambulans eller en polisbil blivit skickad för att hämta journalen, sen är det väll inte så många minuters jobb att kolla blodgrupp på någon. Reportaget är vinklat att slå ner på polisen inte att plocka fram fakta. Polisen gjorde rätt, besiktnigen kan ju ifrågasättas, för hur många har den enda journalen som existerar hemma och inte på lassa, men den blivande mamman låg ju redan på BB så någon akutsitvation var det ju inte. Alla har mobil i dag man kan ringa 112 i bilen på väg till sjukhuset, det gjorde jag på valborgs då grannens son fick en alergisk reaktion och höll på att kvävas och polisen väntade på mej vid statsgränsen, många funderade nog då det kom en polisbil i 100 knyck genom stan jagad av en merca i samma fart smilesmilesmilesmile.

MVH Peter

låg hon redan de då ska han ha böter o körkort ska klippas då kunde han väl för för helvete åkt tidigare en brukar ju vara där men är kanske fortfarande okej o åka 156km/h på 100km/h??????????????!!!!!!
är han så jävla dum så får han fan få allt!!!

Skulle du vilja missa ditt barns födelse?
Nej, det vill ingen men sånt tänker du inte på troligtvis p.g.a. att du ej ens nått puberteten.
Klart man kör fort i ett sådant läge.
Har du ens kört bil någon gång?

blacken
20 juli 2008 ·

tillför du något då??finns hur många experter som helst som säger att han skulle ha gjort si o så du är en av dom kan ta slivertejp på dej ist fast du tillför så mkt fakta!!! svarar på de jag har skrivit...du hade också blivit av me körkortet..han gjorde fel sj o ingen annan..o jag hatar de som hatar polisen!!de är skit bra att de finns...han utsätter andra för fara genom att köra för fort vilket jag inte tolererar.

Polismannen begick faktiskt tjänstefel vad han skulle ha gjort när han blev informerad av ärendets natur, så skulle han enbart ha sagt "in i bilen så ger jag dig eskort tilll sjukhuset" DET är hans jobb och det är vad lagen föreskriver att han SKA göra i ett sådant läge. Efter att det är utfört så kan han välja vad han ska göra med vederbörande. Om det är så att den polismannen har ett sådant synsätt på människoliv och moraliska begrepp som han tydligen har, så är han inte lämplig att vara polis..

Och att sedan säga "jag hatar dom som hatar poliser" är nog inte heller så värst klyftigt att säga. Jag hatar inte poliser men har noll förtroende för att dom ska vara mej behjälplig i en nödsituation.

alexbenhard Hemlig Agent
20 juli 2008 · 1 115 Inlägg

munster_peugeot205 skrev:

carstixx skrev:
SPARKA POLISMANNEN och den som har besluta ta ditt körkort SPARKEN  vi behöver vettigt folk i såna här viktiga frågor

o du är en sån 156km/h 100km/h säger bara de för helvete!!sparka ingen!!

Säg en sträcka där hastigheten är begränsad till 100Km/h.
Denna historia stämmer inte riktigt.

L_M3lin
20 juli 2008 · 191 Inlägg

fan vad dum i huve visa poliser kan vara :@

BTLulle
20 juli 2008 ·

Polismannen gjorde inte tjänstefel utan den på sjukhuset som skickade hem mannen och hämta journalen, om det handlade om livet så skulle en ambulans eller en polisbil åkt inte en privatperson i sin egen bil. Man ser på vissa inlägg vilken ålder det är på dom som skriver på forumet smilesmile

MVH Peter

BTLulle
20 juli 2008 ·

Det står ju 100 i tidnigen då måste det ju vara sant för allt som står i tidnigar är ju sant...........................eller:)smilesmilesmilesmilesmilesmilesmile

MVH Peter

alexbenhard Hemlig Agent
20 juli 2008 · 1 115 Inlägg

munster_peugeot205 skrev:

alexbenhard skrev:

munster_peugeot205 skrev:

låg hon redan de då ska han ha böter o körkort ska klippas då kunde han väl för för helvete åkt tidigare en brukar ju vara där men är kanske fortfarande okej o åka 156km/h på 100km/h??????????????!!!!!!
är han så jävla dum så får han fan få allt!!!

Skulle du vilja missa ditt barns födelse?
Nej, det vill ingen men sånt tänker du inte på troligtvis p.g.a. att du ej ens nått puberteten.
Klart man kör fort i ett sådant läge.
Har du ens kört bil någon gång?

1.du har ingen aning om hur gammal jag är (enligt lag är jag vuxen kan kanske räkna ut hur gammal jag är??)fråga någon vuxen annars!!
2.de är ju för helvete hans jävla problem att han inte är där o hon är där

1. Struntar jag fullständigt i.
2. De glömde de viktiga pappren inte bara han.
3. Du verkar ju vara helt efter.
4. Hade du hängt med i skolan och lärt dig stava så hade jag kanske förstått lite av det du har skrivit.

blacken
20 juli 2008 ·

BTLulle skrev:
Polismannen gjorde inte tjänstefel utan den på sjukhuset som skickade hem mannen och hämta journalen, om det handlade om livet så skulle en ambulans eller en polisbil åkt inte en privatperson i sin egen bil. Man ser på vissa inlägg vilken ålder det är på dom som skriver på forumet smilesmile

MVH Peter

Visst begick han tjänstefel när han stoppade livsviktiga handlingar att komma fram i tid, när han istället  utförde en flygande besiktning..

Goffen Administratör
20 juli 2008 · 2 975 Inlägg

Och eftersom vi här på gorg varken kan ändra eller känner till lagen tillräckligt får var och en tänka till själva för en stund och så låser vi tråden här för alla trevnad mvh gorg.

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang