Projekt: Bygger front till en SAAB 900 -95

Molle_
22 september 2008 · 88 Inlägg

Man tackar så mycket!! smile

MickeHjort: Har inte gjort något likande innan men med de omdömmet blir man glad smile tack

Har spacklat lite mera nu så nu syns de lite bättre hur de blir när de blir klart smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/36584/467977_xrb00i.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/36584/467978_0amgrs.jpg

Håll ögonen öppna och plattan i mattan
Projekt: Bygger kjolpaket SAAB 900 --> Min projekttråd.
Saab 9-3 SC (2011)
Saab 900s 2,3i "Smulan-Tussegull" (1995)
Rosu Ready for takeoff
22 september 2008 · 367 Inlägg

För fyrkantigt för min smak, men jävligt coolt att bygga front smile Skulle jag vela göra, men vågar inte..

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Molle_
22 september 2008 · 88 Inlägg

Rosu skrev:
För fyrkantigt för min smak, men jävligt coolt att bygga front smile Skulle jag vela göra, men vågar inte..

De ser kanske lite mera fyrkantigt ut på bilderna är i verkligeheten, den följer stötfångarens böjda form.
De är inte så svårt jag har inte gjort något liknade innan tar bara lite längre tid, bara att du sätter igång!!

Håll ögonen öppna och plattan i mattan
Projekt: Bygger kjolpaket SAAB 900 --> Min projekttråd.
Saab 900s 2,3i "Smulan-Tussegull" (1995)
Saab 9-3 SC (2011)
lustgasen Saab 99 Turbo-Nörd
22 september 2008 · 368 Inlägg

men hjälp, liknar ju ingenting roll

Med lust att gasa
www.aabh.se/
www.antonbjörklund.se/
Saab 99 GL VAN "Servicebilen-Vanheden" (1977)
Zpike Pinsamt klumpig
22 september 2008 · 93 Inlägg

Intressant, jag tycker det är härligt att du vågar.
Men förstår inte vad du planerar med resten av bilen för att få fronten ska smälta in bättre,
för just nu så verkar den inte följa så många linjer.

Lycka till!

wieger
22 september 2008 · 511 Inlägg

Inte för att vara sån, men den ser precis ut som min front, följer inte en ända linje på hela bilen, de ser bara konstigt ut tongue

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!
Molle_
22 september 2008 · 88 Inlägg

og900turbo: Nu bygger jag bara om fronten men jag ska lacka bak också men bak ska jag förhoppningsvis bygga nästa sommar.

Zpike: För mig är de inte så mycket att våga jag ville bygga något eget och då gjorde jag de och jag tycker att de blir bra så jag är glad sen om andra inte tycker de ser bra ut så är de deras sak men jag förstår om man tycker att de ser konstigt ut nu men jag ska bygga om bak och kjolarna också så då hoppas jag att de kommer att se lite mera rätt ut. Sen kommer de att bli nya 18":are de gör också att de ser mera rätt ut. Sen fram över finns de väll ännu mera planer på att få den ännu mera extrem.

För er som inte tycker att de smälter in med resten av bilen så har intaget i mitten precis samma vinkel som grillen och kanten längst ned följer den böjda formen som hela fronten har. De som går upp på sidorna övergår till skärmkanten och följer den formen. Sen kan jag förstå om man tycker att de är kantigt i förhållande till bilens övriga runda former men de är lite tanken med de hela att de ska bryta av för att det ska se mera aggressivt ut.

Håll ögonen öppna och plattan i mattan
Projekt: Bygger kjolpaket SAAB 900 --> Min projekttråd.
Saab 9-3 SC (2011)
Saab 900s 2,3i "Smulan-Tussegull" (1995)
MrTurbo Better than God \o/
22 september 2008 · 1 882 Inlägg

Nice!
Extraknäcka i snösvängen denna vintern kanske?  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Zpike Pinsamt klumpig
22 september 2008 · 93 Inlägg

Molle_ skrev:
Zpike: För mig är de inte så mycket att våga jag ville bygga något eget och då gjorde jag de och jag tycker att de blir bra så jag är glad sen om andra inte tycker de ser bra ut så är de deras sak men jag förstår om man tycker att de ser konstigt ut nu men jag ska bygga om bak och kjolarna också så då hoppas jag att de kommer att se lite mera rätt ut. Sen kommer de att bli nya 18":are de gör också att de ser mera rätt ut. Sen fram över finns de väll ännu mera planer på att få den ännu mera extrem.

Jo, såg en bild att du gjort något med bakkjolen redan?
Men visst kommer du att göra om den igen lite mer extrem som fronten?

Idéer angående dimljus?

Molle_
22 september 2008 · 88 Inlägg

MrTurbo: Blir nog så vare man vill eller inte tongue Men de brukar ju inte ligga över 10 cm snö på vägarna här omkring så ofta...

Zpike: Jo jag har spacklat igen alla väck på den nu för att de ska vara lite mera slät som fram för jag ska lacka back också då de skulle se välidgt konstigt ut med bara fronten lackad. Sen ska jag bygga om de till samma stil som fronten och tanken är att de ska bli en kraftig fusk diffusor bak bland annat.
Angående dimljus ska jag försöka mig på att montera små extraljus i fronten längst ut som ska kopplas med en krypström så att de glöder lite när de inte är tända så att man kan ha dem tillsamans med halvljuset, sen ska de såklart tändas helt med heljuset.

Håll ögonen öppna och plattan i mattan
Projekt: Bygger kjolpaket SAAB 900 --> Min projekttråd.
Saab 900s 2,3i "Smulan-Tussegull" (1995)
Saab 9-3 SC (2011)
alek :)
22 september 2008 · 9 Inlägg

Najs wink mera mera mera!

VictorW Medlem 34530
22 september 2008 · 908 Inlägg

Molle_ skrev:
MrTurbo: Blir nog så vare man vill eller inte tongue Men de brukar ju inte ligga över 10 cm snö på vägarna här omkring så ofta...

Zpike: Jo jag har spacklat igen alla väck på den nu för att de ska vara lite mera slät som fram för jag ska lacka back också då de skulle se välidgt konstigt ut med bara fronten lackad. Sen ska jag bygga om de till samma stil som fronten och tanken är att de ska bli en kraftig fusk diffusor bak bland annat.
Angående dimljus ska jag försöka mig på att montera små extraljus i fronten längst ut som ska kopplas med en krypström så att de glöder lite när de inte är tända så att man kan ha dem tillsamans med halvljuset, sen ska de såklart tändas helt med heljuset.

Bygger du om bakre stötfångaren och sidokjolarna i samma stil som fronten, kommer den helt klart att bli grym. Är kul att följa dina framsteg. Varför inte satsa på någon diodramp eller liknande istället för små extraljus.

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Molle_
14 oktober 2008 · 88 Inlägg

VictorW skrev:

Molle_ skrev:
MrTurbo: Blir nog så vare man vill eller inte tongue Men de brukar ju inte ligga över 10 cm snö på vägarna här omkring så ofta...

Zpike: Jo jag har spacklat igen alla väck på den nu för att de ska vara lite mera slät som fram för jag ska lacka back också då de skulle se välidgt konstigt ut med bara fronten lackad. Sen ska jag bygga om de till samma stil som fronten och tanken är att de ska bli en kraftig fusk diffusor bak bland annat.
Angående dimljus ska jag försöka mig på att montera små extraljus i fronten längst ut som ska kopplas med en krypström så att de glöder lite när de inte är tända så att man kan ha dem tillsamans med halvljuset, sen ska de såklart tändas helt med heljuset.

Bygger du om bakre stötfångaren och sidokjolarna i samma stil som fronten, kommer den helt klart att bli grym. Är kul att följa dina framsteg. Varför inte satsa på någon diodramp eller liknande istället för små extraljus.

// Victor

Det kommer att bli typ samma stil hoppas jag på vill få den att se lite mera extrem ut än de kit man kan köpa till saabar. Är inte så förtjust i dioder fram och så vill jag ha extraljus för att kunna se något när de är mörkt utan att behöva montera stora extraljus varje vintern.

Håll ögonen öppna och plattan i mattan
Projekt: Bygger kjolpaket SAAB 900 --> Min projekttråd.
Saab 9-3 SC (2011)
Saab 900s 2,3i "Smulan-Tussegull" (1995)
streetMeet RaceTeam
19 oktober 2008 · 7 Inlägg

Grymt projekt!! Kommer följa detta med spänning.

Saablar vilken bra bil....Geleorm!!
Molle_
22 oktober 2008 · 88 Inlägg

streetMeet skrev:
Grymt projekt!! Kommer följa detta med spänning.

Tackar så mycket smile

Finns en bild på hur de ser ut efter lack på min sida nu. Kommer bilder här med vart efter...

Håll ögonen öppna och plattan i mattan
Projekt: Bygger kjolpaket SAAB 900 --> Min projekttråd.
Saab 9-3 SC (2011)
Saab 900s 2,3i "Smulan-Tussegull" (1995)
Molle_
27 oktober 2008 · 88 Inlägg

Ja då har man lyckats få dit de på bilen också så nu var årets projekt slut.
Färgvalet är ett litet test för att se om något liknande skulle kunna funka i framtiden, vet inte om de finns så mycket mera att säga. Det är inte perfekt men de ska göras vissa ändringar fram över så de gör inte så mycket.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/36584/490706_vnyal3.jpg
Så blev de med nät och allt.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/36584/490707_ec5gmo.jpg
Det kommer att komma lite bättre bilder senare så man ser helheten lite bättre!

Håll ögonen öppna och plattan i mattan
Projekt: Bygger kjolpaket SAAB 900 --> Min projekttråd.
Saab 9-3 SC (2011)
Saab 900s 2,3i "Smulan-Tussegull" (1995)
GreenMountain_
27 oktober 2008 · 765 Inlägg

blev faktiskt bättre än va ja trodde! men fortfarande är de ju lite kantig.. men mycket bra jobbat!

Sponsor:
www.jonic-textil.se - Fuskmocca, fuskläder och massa andra tyger!
Projektråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69738
Jeep Cherokee XJ "Woody" (1985)
Rosu Ready for takeoff
27 oktober 2008 · 367 Inlägg

det blev faktsikt bättre än jag trodde. Dock tycker jag också att det är för kantigt, men om du fortsätter med liknande sidokjolar och bakkjol så blir det nog finfint smile

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
VolvoDanne_
27 oktober 2008 · 324 Inlägg

Kul med unika delar.. Vill se helhetsbilder ! smile

Eh? Jaha! Okej!
DoT Häst
27 oktober 2008 · 1 099 Inlägg

Här hade det hänt lite då ja! smile
Lite kantigt för min smak MEN kommer säkert se grymt ut som helhet med sidokjolar.
Kul att det rör sig framåt, lycka till i fortsättningen.

Än är inte den sista idioten född..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang