Vad gör ni med era växelpengar?

Norde fotointresserad
21 juli 2008 · 2 307 Inlägg

Hur många gånger har man inte kommit hem med fickorna fyllda med småpengar som man inte vet var man ska göra av? Själv har jag börjat stoppa undan pengarna i flaskor och sparar dom på så vis, långvarigt projekt men kul när man väl ska växla in dom tongue Vet att fler av mina vänner även gör på samma sätt med sina växelpengar så tänkte höra om det kanske var fler här som sparade på detta lilla småkonstiga sätt eller om ni helt enkelt gör något annat med dom?

Lägg gärna upp en bild på eran samling med tongue Så här ser min ut, vet inte riktigt hur mycket det är tillsammans men tiorna är iaf 1650:- så sammanlagt borde det nog vara över 3k misstänker jag.. Blir perfekt till att spara till bensin eller utlandsresa eller nåt tongue
http://static.pici.se/pictures/dwLmCqZBh.jpg

NJ_
21 juli 2008 · 2 118 Inlägg

förut hade jag i mittenfacket på bilen (mellan sätena) var nästan helt fylld ibland tongue nu sparar jag bara femmor och tior, småkronor och 50öringar skänker jag till "räddabarnen" lr "rödakorset" å allt vad dom heter

D.i.l.l.i.g.a.f
roxe Jesus didn´† Tap
21 juli 2008 · 1 146 Inlägg

Bodde tillsammans med 2 polare förut. Vi samlade tillsammans i ett jätteölglas och det blev väll cirka 4k på ett par månader.

Kommer dock ihåg när jag var liten då mamma och stvpappa samlade under hela min uppväxt i en jättecolaflaska (20 liter har jag för mig) och det blev över 30.000 när dom växla in.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Majzzen
21 juli 2008 · 177 Inlägg

Dricker upp dom... ( i kaffe/choklad apparaten på jobbet)

Westergren Large Cap
21 juli 2008 · 1 816 Inlägg

Handlar jag något och får mynt över så lägger jag mynten i sånna där burkar med Röda Korset eller så. Hatar mynt! Ist för att ha dom i plånboken o ta plats så kan lika bra någon människa få mat & vatten.

doitfast Ratthållare på E4
21 juli 2008 · 165 Inlägg

Lägger i bilen å lägger dom i pengasugande p-autmoater. I denna lilla tråkiga stad så kostar det ju nästan överallt..

Är livet värt att liva utan bil??
Niklas1987 NO
21 juli 2008 · 2 182 Inlägg

Lägger dem i en burk, men är faktiskt ofta där o snor pengar tongue

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Opelmadness German cars, quality and beyond
21 juli 2008 · 8 197 Inlägg

Har en spargris som enkronorna och 50-öringarna åker ner i. Femmor och tior har jag i myntfacket i bilen. Ifall man blir sugen på glass och inte vill betala med kort. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Rushman Evolution Garage
21 juli 2008 · 1 299 Inlägg

la mynten i en gigantisk sparbössa, 6700:- sist jag växla in. Nu e de nästan tomt sad

har börjat spara på 20 lappar nu oxå... Spelar mycket poker, å har blivit High Stakes skadad.
Där sitter ju killarna me marker plus feta högar me cash, ska göra samma sak ja me! big_smile
E nog nåra tusen iaf tongue

Senast redigerat av Rushman (21 juli 2008)

Sky´s the limit...
suiit
21 juli 2008 · 83 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/35632/407602_81arz1.jpg
växelpengarna

lägger växel pengarna i bilen orkar inte ha på mig när man har plåtlåda med korten i
kan vara bra med parkeringspengar =P

Volvo vad annars ?
Epitaph
21 juli 2008 · 835 Inlägg

Röda korset. Känns lite bättre i själen då. Pröva ni me!

Henrik Elg Bilbyggare!!!
21 juli 2008 · 595 Inlägg

Samlar allt en riktigt stor sparbössa formad som en ölflaska. Den är halvfull nu och jag orkar knappt lyfta den. Bild kommer i kväll.....

Phaetoon
21 juli 2008 · 8 156 Inlägg

Jag lägger dom på hög. Eller ger dom till flickvännen...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
PG81
21 juli 2008 · 131 Inlägg

Ger dem till barnen så de får stoppa i sin "spargis"smile

Phaetoon
21 juli 2008 · 8 156 Inlägg

Henrik Elg skrev:
Samlar allt en riktigt stor sparbössa formad som en ölflaska. Den är halvfull nu och jag orkar knappt lyfta den. Bild kommer i kväll.....

Men om du har svårt att lyfta den så lär den ju lätt väga mer än 30-40kg?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
LillRagge Med Lem
21 juli 2008 · 29 Inlägg

mina småpengar går både till röda korset och wunder-baums:P

MINSKA DÖDSOLYCKORNA PÅ VÅRA VÄGAR! Kör på trottoaren.
Volvo 944 GLT 16V "Sladdaren" (1991)
Pontiac Catalina "Cåta lina" (1966)
Volvo 744 GLE "Nafsen" (1988)
te_wik Forummoderator
21 juli 2008 · 12 813 Inlägg

sparar i bilens alla fack, snuspengar big_smile även doftgranar ibland.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Matt3_
21 juli 2008 · 449 Inlägg

Lägger dom i myntrören och i spargrisen eller köper något smile

n0sferatu
21 juli 2008 · 194 Inlägg

Även jag samlar dom i mittenfacket i bilen, för sämre tider och parkering. smile

J_Storm
21 juli 2008 · 294 Inlägg

Brukar försöka tömma plånboken lite då och då. när det blir tajt fram imot slutet på månaden är det rätt gott att kuna köpa ca 2 dosor så man klarar sig månaden ut.. tongue

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang