4216
Sök

Strömkabel i 855, vart ska man dra in den?

Japs :)
775 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
#1
Håller på o bygger lite ljud i min Volvo 855 men hittar inte riktigt ngt bra ställe o ta in strömkabel på,
Någon som vet ett lämpligt o bra ställe?
Mvh

45 Inlägg
22 juli 2008
#2
Om det är till bagaget du vill ha den så kan du dra den under bilen, det gjorde jag. Finns ett antal gummipluttar under golvet i bagaget där du kan dra in den.

Japs :)
775 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
#3
Erikzon skrev:
Om det är till bagaget du vill ha den så kan du dra den under bilen, det gjorde jag. Finns ett antal gummipluttar under golvet i bagaget där du kan dra in den.

ja det är till bagagen. under bilen lät lite mysko men det funkar väl lika bra dock att det kan bli en del slitage på den

bappelsin
390 Inlägg
22 juli 2008
#4
det finns en orginal kabel ingång på torpedväggen på höger sida där kan du dra in en fet kabel lätt... kan hända att du får fiska efter kabeln när du drar in den.. sen kan du dra kabeln under mattan i bilen hela vägen bak... glöm inte att dra ljud kabeln på förar sidan så det inte kan minska på ljud kvaliten... har gjort detta innan på en 850 och 855..

lycka till...smile


Japs :)
775 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
#5
passos skrev:
det finns en orginal kabel ingång på torpedväggen på höger sida där kan du dra in en fet kabel lätt... kan hända att du får fiska efter kabeln när du drar in den.. sen kan du dra kabeln under mattan i bilen hela vägen bak... glöm inte att dra ljud kabeln på förar sidan så det inte kan minska på ljud kvaliten... har gjort detta innan på en 850 och 855..

lycka till...smile

vart ungefär? har letat lite men hittar den inte,
Ja jag har dragit alla andra kablar på andra sidan bara strömkabeln kvar nu.

a.k.a aLan.
281 Inlägg
22 juli 2008
#6
står du och kollar på motorn framifrån (så du har luftfiltret å höger sida) så sitter den pluppen på vänster sida lite längre ner där.. mvh

bappelsin
390 Inlägg
22 juli 2008
#7
det är en plugg me flera små knoppar som man klipper av och drar in i...men ska kunna se den direkt har ja för mej... den sitter inte långt ner iaf..


Japs :)
775 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
#8
okej ska genast gå ut o titta, dock inte kvar original luftfiltret men det kanske syns lätt ändå, hur fan nu en sån där plupp ser ut

4 824 Inlägg
22 juli 2008
#9
annars drar du in den i genomförnongen på vänstersida, vid abs enheten. för bilder var den finns så är det bara att SÖKA då jag har lagt upp bilder i en av alla trådar som finns om detta.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Japs :)
775 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
#10
Christian S skrev:
annars drar du in den i genomförnongen på vänstersida, vid abs enheten. för bilder var den finns så är det bara att SÖKA då jag har lagt upp bilder i en av alla trådar som finns om detta.

men det här med söka tycker ja fan är skitsvårt, hittar aldrig ngt när ja söker

Avstängd
232 Inlägg
22 juli 2008
#11
som peter_A sa så sitter den på vänster sida på torpedväggen.
gör det på dom flesta volvo.

1 878 Inlägg
22 juli 2008
#12
Westberg skrev:
Christian S skrev:
annars drar du in den i genomförnongen på vänstersida, vid abs enheten. för bilder var den finns så är det bara att SÖKA då jag har lagt upp bilder i en av alla trådar som finns om detta.

men det här med söka tycker ja fan är skitsvårt, hittar aldrig ngt när ja söker

det finns en slag där på vänstersidan. jag kan fota en bild så får du se.


4 824 Inlägg
22 juli 2008
#13
Westberg skrev:
Christian S skrev:
annars drar du in den i genomförnongen på vänstersida, vid abs enheten. för bilder var den finns så är det bara att SÖKA då jag har lagt upp bilder i en av alla trådar som finns om detta.

men det här med söka tycker ja fan är skitsvårt, hittar aldrig ngt när ja söker

nejdå, inte så svårt att söka. jag sökte bara på strömkabel under bilstereo och elektronik.
fann denna på mindre än 1 minut http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=36584

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Japs :)
775 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
#14
har hittat den nu, o ja hitta bilderna genom o titta vilka forumsinlägg du gjort;)
Tack så mkt allihopa

Random Hero
4 047 Inlägg
22 juli 2008
#16
sätt fast en rätt tjock svetstråd på kabeln som e runt 20-30cm o stick in i hålet först så underlättar de en del smile

Dog food lid. Backwards


Sök