Phoenix Project 2, Toyota celica. Nya bilder 20/7. Motor-rivningen har börjat på allvar.

badder_
9 augusti 2008 · 139 Inlägg

jag är fylld med bra ideèr hehe.. säg till om du vill motorstyra något.. kan ordna schyssta linjär ställdon smile

Akay!
Ph0enix
9 augusti 2008 · 214 Inlägg

Hur långa är kolvbanan? Har en motorenhet nu jag ska ha till den stora tvn, men jag vill ha till bagage och sen när jag vänder huvöppningen. Inte så som du hade(har?) på proben utan bara framåt...

Toyota Celica Phoenix Reign of fire
Toyota Celica "Phoenix 2" (2000)
_Wallis_
9 augusti 2008 · 4 506 Inlägg

Schesüs va du snickrar å sågar i bilen! Det hade jag inte räknat med smile
Nice!

Kan du andas kan du dö.
JoeMoeKoe Avstängd
9 augusti 2008 · 116 Inlägg

JÄÄVLAR big_smile ser mycket fint ut smile längtar tills framtida updates ! detta ska följas ! big_smile

Ph0enix
9 augusti 2008 · 214 Inlägg

Jadu Walle.. jag är full av överaskningar wink Synd bara jag skjuter tidlinjen heela tiden heh..
Tack tack!
Updates kommer imorn.. vart alldeles för bakis idag heh..

Senast redigerat av Ph0enix (9 augusti 2008)

Toyota Celica Phoenix Reign of fire
Toyota Celica "Phoenix 2" (2000)
badder_
9 augusti 2008 · 139 Inlägg

ett tips.. av egen erfarenhet.. vill du bygga extremt så vänta till premiären till elmia och gå all in och bredda osv o gör allt du vill.. för både du o jag vet om att när denna bil e klar om nån vecka och när hösten börjar komma o de e dags att ställa av bilen så kommer du bli sugen på att riva ner allt o göra om de igen. hösten e lång. tänk på de.. reslutatet av detta då? jo bortkastade pengar. sad

Akay!
Ph0enix
9 augusti 2008 · 214 Inlägg

Jo jag är medveten om de, men har ingen lokal under vintern så det är på tid att göra det nu när jag kan.
Jag gör det som jag vill, och det blir ju 2 tävlingar innan jag ställer av den smile

Toyota Celica Phoenix Reign of fire
Toyota Celica "Phoenix 2" (2000)
badder_
9 augusti 2008 · 139 Inlägg

hehe ok.. kan fixa vilken motor du vill.. säg till vad maxlängden på hela dämparen får vara samt hur långt ut den ska kunna gå själva armen..

Akay!
mickemutta Svetsare
10 augusti 2008 · 210 Inlägg

Det hemliga projektet ser grymt ut smile nu har ja dragit alla kablar och provspelat mitt. måste plasta iallafall 2 lager till tongue

Ph0enix
10 augusti 2008 · 214 Inlägg

Mjo akay, jag ska ta reda på det ska ut där imorn.. ang de här att de snart är vinter, ska jag ju slänga i en turbo vti spis, o de lär ta sin lilla tid. Därför tänkte jag att de kunde va skönt att ha stylingen klar..

Tack micke, det kommer mer där sen.. vi får se hur de blir. Japp kan tänka mig de.. jag tänkte liite snett där när jag sa till dig. glömde ju att jag la massor direkt på flisen.. my bad bro

Toyota Celica Phoenix Reign of fire
Toyota Celica "Phoenix 2" (2000)
Ph0enix
10 augusti 2008 · 214 Inlägg

Dagens update är ganska tråkig, har inte speciellt mycke att bjuda på.

En liten bild på min kabeldragning fram till strömpanelen och switcharna. Snyggt va? neutral
http://i34.tinypic.com/180x3a.jpg

En till på allt till switcharna..
http://i33.tinypic.com/28mny0w.jpg

Och en på hur bilen står utvändigt..
http://i35.tinypic.com/6oga60.jpg

All kabeldragning är klar och testad. Helt övernöjd med 12,64V ut ur alla kablar som ska leverera ström.

Kommer inte sätta på vingen igen. Därför har jag nu en APR kolfibervinge till salu för den som vill ha.
Nypris ligger väl på 16000 tror jag. Ni kan ta den för 4000-5000kr.. hojta här eller pm om ni är sugna.
Riktigt snygg vinge och den går igenom bes om ni håller den innanför bilens kanter..

Toyota Celica Phoenix Reign of fire
Toyota Celica "Phoenix 2" (2000)
_Wallis_
11 augusti 2008 · 4 506 Inlägg

En av få "plast" bilar jag följer i projekttrådarna smile

Kanske har missat det, Men vad blir det för lack sedan?
Den klär väldigt fint i sin orginal röda färg tycker jag.

Samt en fråga, Du ska väll inte klämma i 7000lcd skärmar
och en massa sådant lulllull?

Tjoflöjt!

Kan du andas kan du dö.
Majoren442
11 augusti 2008 · 213 Inlägg

fett nice men varför denna hetsbyggning?

No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!
Ph0enix
11 augusti 2008 · 214 Inlägg

Schysst wallis.. Lacken kommer gå från röd till candy röd där bak, motiv blir en phoenixfågel och 2 motiv av phoenix från X-men, hon som är temat.. vi får se hur de blir.
Jo det kommer att monteras en hel del skärmar, tyvärr är det de som krävs i dagens läge för att "folk ska få upp ögonen" om du förstår hur jag menar. Visst man hade kunnat göra mycket annat, men nu vare så att jag fick dom till ett pris jag inte kunde stå emot.

Ang, hetsbyggandet så har vi fått låna en lokal medan som är på semester, och den semestern är slut idag. Det var meningen vi skulle börjat mycket tidigare och därav blir det lite stressigt. Målet var ju vallåkra, men det har vi blåst för längesen. Det får bli Barkaby Summer fest istället. Dessutom så gör vi allt noggrant så det är ju inte så att vi stressar oss igenom de, utan vi är där 10-14h varje dag.

God natt och tack för ikväll grabbs smile

Toyota Celica Phoenix Reign of fire
Toyota Celica "Phoenix 2" (2000)
epic110 Golfare
11 augusti 2008 · 349 Inlägg

Riktigt jävla grymt bygge! älskar att följa plastarbeten, för alla gör så olika o har alltid olika idéer o former! fint bygge helt enkelt smile

Volkswagen Golf GL "Råttboet" (1982)
_Wallis_
11 augusti 2008 · 4 506 Inlägg

Ph0enix skrev:
Schysst wallis.. Lacken kommer gå från röd till candy röd där bak, motiv blir en phoenixfågel och 2 motiv av phoenix från X-men, hon som är temat.. vi får se hur de blir.
Jo det kommer att monteras en hel del skärmar, tyvärr är det de som krävs i dagens läge för att "folk ska få upp ögonen" om du förstår hur jag menar. Visst man hade kunnat göra mycket annat, men nu vare så att jag fick dom till ett pris jag inte kunde stå emot.

Ang, hetsbyggandet så har vi fått låna en lokal medan som är på semester, och den semestern är slut idag. Det var meningen vi skulle börjat mycket tidigare och därav blir det lite stressigt. Målet var ju vallåkra, men det har vi blåst för längesen. Det får bli Barkaby Summer fest istället. Dessutom så gör vi allt noggrant så det är ju inte så att vi stressar oss igenom de, utan vi är där 10-14h varje dag.

God natt och tack för ikväll grabbs smile

Oki oki.

Kan du andas kan du dö.
Majoren442
11 augusti 2008 · 213 Inlägg

Ph0enix skrev:
Schysst wallis.. Lacken kommer gå från röd till candy röd där bak, motiv blir en phoenixfågel och 2 motiv av phoenix från X-men, hon som är temat.. vi får se hur de blir.
Jo det kommer att monteras en hel del skärmar, tyvärr är det de som krävs i dagens läge för att "folk ska få upp ögonen" om du förstår hur jag menar. Visst man hade kunnat göra mycket annat, men nu vare så att jag fick dom till ett pris jag inte kunde stå emot.

Ang, hetsbyggandet så har vi fått låna en lokal medan som är på semester, och den semestern är slut idag. Det var meningen vi skulle börjat mycket tidigare och därav blir det lite stressigt. Målet var ju vallåkra, men det har vi blåst för längesen. Det får bli Barkaby Summer fest istället. Dessutom så gör vi allt noggrant så det är ju inte så att vi stressar oss igenom de, utan vi är där 10-14h varje dag.

God natt och tack för ikväll grabbs smile

Det börjar se riktigt bra ut. Kul att kolla  när det alltid händer nått. Lycka till

No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!
Ph0enix
13 augusti 2008 · 214 Inlägg

Anledningen till dålig update är att jag har börjat jobba igen efter en "semester" i garaget.
Vart dock ute en sväng igår och kopplade in celonoiden (stava??) till bagageluckan. Så den är klar iaf.
Ska nu bara komma på en lösning till elmotorn till tv stativet, vi får se hur vi löser de.
Annars är som följer gjort..

Baffel/stativ till tv'n utsågad i 6mm MDF
http://i34.tinypic.com/3321gev.jpg

Baksidan
http://i34.tinypic.com/2vmugyr.jpg

Sjukt suddig bild, överbild på de utsågade gälarna i kjolarna
http://i34.tinypic.com/2m7i42f.jpg

Bättre bild
http://i37.tinypic.com/1601zkw.jpg

Stativet fastsmäckat på baksidan av lådan. Går på rullskenor och kommer drivas av en elmotor.

Nere
http://i36.tinypic.com/pf7c.jpg

Uppe
http://i34.tinypic.com/2e1rqs6.jpg

Vad tycks?

Har även hört rykten medans jag jobbade idag att bilen är svetsad och halva bilen är nerslipad.. ska strax ut, kommer ny updatering ikväll så håll utskik.

Planerna är då lackering på fredag-tisd.
Sen göra klart plastningen innuti bilen, då ytterlacken är viktigast pga garageplatsen.

Keep your eyes open, the ainaz are everywhere..

Toyota Celica Phoenix Reign of fire
Toyota Celica "Phoenix 2" (2000)
schruttan
13 augusti 2008 · 218 Inlägg

kan inte bli mycket bättre , angående vingen!? ska du köra utan vinge eller?

tyckte den såg rätt rå ut med den på.. ljudbygget ser fett ut iaf
//Schruttan

_Wallis_
13 augusti 2008 · 4 506 Inlägg

Aina?  smile Vad är de me snuten? tongue haha

Kan du andas kan du dö.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang