Blind eller döv, vad väljer du?

engineaddict
25 juli 2008 · 1 060 Inlägg

Döv utan tvekan... annars kan man juh inte se alla underbara bilar o inte bygga dom heller, och inte köra heller för den delen!!

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן
emypemy Avstängd
25 juli 2008 · 89 Inlägg

volvo_nicke3 skrev:
Döv utan tvekan big_smile tråkigt å va blind, då ser man ju inge tongue

väldigt logiskt. tongue

volvo_nicke3 Avstängd
25 juli 2008 · 519 Inlägg

emypemy skrev:

volvo_nicke3 skrev:
Döv utan tvekan big_smile tråkigt å va blind, då ser man ju inge tongue

väldigt logiskt. tongue

hehe ja vet big_smile

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)
Marten87
25 juli 2008 · 80 Inlägg

Kul trådet som skapat!!!! då jag är i trygg läge:D själv är helt döv. lol

Känner en som har synskada och är döv själv.. Person har tala rent rakt mot mig.. Blir person helt blind så tar person självmord utan tvekan. Kan man förstå. Höra ingenting och ser ingenting, vad kan man göra då?

Sitta och rullar om tumme resten av sitt livet:)

Senast redigerat av Marten87 (25 juli 2008)

BMW 528i (1987)
emypemy Avstängd
26 juli 2008 · 89 Inlägg

Marten87 skrev:
Kul trådet som skapat!!!! då jag är i trygg läge:D själv är helt döv. lol

Känner en som har synskada och är döv själv.. Person har tala rent rakt mot mig.. Blir person helt blind så tar person självmord utan tvekan. Kan man förstå. Höra ingenting och ser ingenting, vad kan man göra då?

Sitta och rullar om tumme resten av sitt livet:)

Mjo, okej. jag förstår personen men det finns folk som är dövblinda & står ut med det. Dövvärlden är liten så jag måste fråga, har du en lillebror som heter Magnus ? ^^

__pepita__ Cnc-operatör
26 juli 2008 · 608 Inlägg

lutar åt döv

Sofia | Cadillac Series 62 Six Window Sedan
DusanMandick Random Hero
26 juli 2008 · 4 047 Inlägg

Blind, de går ju fixa så man ser fast svart vitt  tongue

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
sirmiro Double-Unicorn Rider
26 juli 2008 · 2 486 Inlägg

emypemy skrev:

sirmiro skrev:
Döv. Utan tvekan.


Och sen skulle jag välja att göra en operation för ett "CI", och vips så blir det bra. smile

(min plastsyster föddes stendöv, men kan höra idag med hjälp av det, men det hjälper naturligtvis inte alla.)

Men blind skulle jag bli tokig på, döv är knappt ett handikapp enligt mig.

är man stendöv kan man inte få tillbaka hörseln oavsett hur man gör.
lyckades hon höra med CI-implantatet så va hon bara döv ^^

Hon saknade ALLA de små hårstråna som tar upp ljud, så mindre hörsel går ej att få.

Operationen gav små metalplattor i örat som registrerar ljud och efter MYCKET kalibrering så kan hon nu ha det i och vara med i en konversation.

emypemy Avstängd
26 juli 2008 · 89 Inlägg

sirmiro skrev:

emypemy skrev:

sirmiro skrev:
Döv. Utan tvekan.


Och sen skulle jag välja att göra en operation för ett "CI", och vips så blir det bra. smile

(min plastsyster föddes stendöv, men kan höra idag med hjälp av det, men det hjälper naturligtvis inte alla.)

Men blind skulle jag bli tokig på, döv är knappt ett handikapp enligt mig.

är man stendöv kan man inte få tillbaka hörseln oavsett hur man gör.
lyckades hon höra med CI-implantatet så va hon bara döv ^^

Hon saknade ALLA de små hårstråna som tar upp ljud, så mindre hörsel går ej att få.

Operationen gav små metalplattor i örat som registrerar ljud och efter MYCKET kalibrering så kan hon nu ha det i och vara med i en konversation.

ja okej. men en stendöv kan inte ha CI. det är helt omöjligt. ^^

Martin031 Straight G!
26 juli 2008 · 104 Inlägg

döv vad fan ;D

Marten87
27 juli 2008 · 80 Inlägg

emypemy skrev:

Marten87 skrev:
Kul trådet som skapat!!!! då jag är i trygg läge:D själv är helt döv. lol

Känner en som har synskada och är döv själv.. Person har tala rent rakt mot mig.. Blir person helt blind så tar person självmord utan tvekan. Kan man förstå. Höra ingenting och ser ingenting, vad kan man göra då?

Sitta och rullar om tumme resten av sitt livet:)

Mjo, okej. jag förstår personen men det finns folk som är dövblinda & står ut med det. Dövvärlden är liten så jag måste fråga, har du en lillebror som heter Magnus ? ^^

Ang dövvärlden.. där du har nog rätt i om.. Ja, min lillbror heter magnus:P så känner du honom? samma klass?

Ni hörande. Att vara döva är ibland jobbigt bland hörande världen som vi lever i. om ni förstår vad jag menar? hm.. roll

Senast redigerat av Marten87 (27 juli 2008)

BMW 528i (1987)
sirmiro Double-Unicorn Rider
27 juli 2008 · 2 486 Inlägg

emypemy skrev:

sirmiro skrev:

emypemy skrev:

är man stendöv kan man inte få tillbaka hörseln oavsett hur man gör.
lyckades hon höra med CI-implantatet så va hon bara döv ^^

Hon saknade ALLA de små hårstråna som tar upp ljud, så mindre hörsel går ej att få.

Operationen gav små metalplattor i örat som registrerar ljud och efter MYCKET kalibrering så kan hon nu ha det i och vara med i en konversation.

ja okej. men en stendöv kan inte ha CI. det är helt omöjligt. ^^

Nej, bara hänga på ett CI gör ingen skillnad.
Men med operation där metallplattor kopplas in, sladdar till skallbenet och där en magnet som CI'n kopplas till, och vips kan en person som saknar hörsel till 100% höra vad som sägs. smile

Jimm
27 juli 2008 · 1 661 Inlägg

Självklart hada jag valt döv, då kan jag fortsätta racea! smile

Jolle87
27 juli 2008 · 1 585 Inlägg

självklart döv.. Synen är mycket viktigare enligt mig..

Nivius Lastbilschaufför
27 juli 2008 · 78 Inlägg

Marten87 skrev:
Kul trådet som skapat!!!! då jag är i trygg läge:D själv är helt döv. lol

Känner en som har synskada och är döv själv.. Person har tala rent rakt mot mig.. Blir person helt blind så tar person självmord utan tvekan. Kan man förstå. Höra ingenting och ser ingenting, vad kan man göra då?

Sitta och rullar om tumme resten av sitt livet:)

det skulle vara sjukt scary...  har INGEN anning vad som händer, absolut INGEN anning.. det är fan skälvmord som gäller då... hur fan nu det ska gå till... springa runt som en jävla idiot... maxa helatiden... dör man nog snart

Sushikocken Sleeper
27 juli 2008 · 3 084 Inlägg

hmm tänk då blind döv och helkroppsförlamad... hmm
Men har tinitus höll fan på bryta ihop första natten man hörde det där jävla pipet det lät som testbilden på svt normal ljudvolym och det slutade ju tyvärr inte heller.. Men som det mesta så lär man sig att leva med det.

Senast redigerat av Sushikocken (27 juli 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
emypemy Avstängd
27 juli 2008 · 89 Inlägg

Marten87 skrev:

emypemy skrev:

Marten87 skrev:
Kul trådet som skapat!!!! då jag är i trygg läge:D själv är helt döv. lol

Känner en som har synskada och är döv själv.. Person har tala rent rakt mot mig.. Blir person helt blind så tar person självmord utan tvekan. Kan man förstå. Höra ingenting och ser ingenting, vad kan man göra då?

Sitta och rullar om tumme resten av sitt livet:)

Mjo, okej. jag förstår personen men det finns folk som är dövblinda & står ut med det. Dövvärlden är liten så jag måste fråga, har du en lillebror som heter Magnus ? ^^

Ang dövvärlden.. där du har nog rätt i om.. Ja, min lillbror heter magnus:P så känner du honom? samma klass?

Ni hörande. Att vara döva är ibland jobbigt bland hörande världen som vi lever i. om ni förstår vad jag menar? hm.. roll

okej, nä vi gick i samma klass på birgittaskolan. smile

jo.. alla döva känner alla döva så berättar man en sak så vet alla om det nästa dag ^^

emypemy Avstängd
27 juli 2008 · 89 Inlägg

Sushikocken skrev:
hmm tänk då blind döv och helkroppsförlamad... hmm
Men har tinitus höll fan på bryta ihop första natten man hörde det där jävla pipet det lät som testbilden på svt normal ljudvolym och det slutade ju tyvärr inte heller.. Men som det mesta så lär man sig att leva med det.

mm.. o sen förstår jag inte varför man ska hålla hjärndöda vid liv? tycker det är plågeri.
+ att om man är döv, blind & helkroppsförlamad.. man har en hjärna osv .. men man upplever
ingenting.. man är så instängd från omvärlden liksom hmm

Helknas
27 juli 2008 · 534 Inlägg

Det enda man saknar som döv är röster och musik, som blind saknar man hela livet.

I do whatever the voices in my head tell me to do!
BMW e30 v8 Supercharger "Next level" (1990)
martinn
27 juli 2008 · 2 624 Inlägg

Döv helt klart smile

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang